Stratégiai együttműködés a kertörökség népszerűsítésére

Stratégiai együttműködés a kertörökség népszerűsítésére
2022. 07. 16., 15:07

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Magyar Kertörökség Alapítvány stratégiai együttműködési megállapodást kötött, amely kiterjed a marketingkommunikáció kölcsönös támogatására, a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, valamint a turisztikai vonzerőt jelentő kertörökségi helyszínek belföldi és külföldi népszerűsítésére is.

A hazai kertturizmus fellendítése érdekében kötött együttműködést az MTÜ és az MKA. A dokumentum rögzíti, hogy a történeti és történeti értékű kertjeink a kulturális örökségünk meghatározó részei. A felek rövid távú célja a Magyar Történeti Kertútvonalak létrehozása, azok nyomtatott és mobilapplikációs térképen történő megjelenítése az ott elérhető szolgáltatásokkal kiegészítve. A stratégiai partnerség kiterjed a hazai kertörökség minősítési rendszerének kidolgozására, az együttműködésre az idegenvezető-képzésben, valamint a Tourinform irodák szakmai tevékenységének támogatására is.

Tervek között szerepel a történeti kertek fenntartását, kezelését, menedzsmentjét érintő posztgraduális képzés indítása is, amely a Budapesti Gazdasági Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézetének bevonásával valósulhat meg.

Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója a megállapodás kapcsán hangsúlyozta: „Egyre nagyobb a kereslet a kulturális turizmushoz kapcsolódó minőségi, természetközeli élményt nyújtó programok iránt. Fontos, hogy a hazai kertturisztikai termékek szolgáltatási színvonala elérje a nyugat-európai szintet. Mindehhez a turisztikai szereplők olyan hatékony együttműködésére van szükség, mint amilyen az MTÜ és az MKA között kötött megállapodás is.”

Herczeg Ágnes, az MKA elnöke elmondta: „Az MKA széles hazai tudományos és kiterjedt külföldi szakmai kapcsolatokkal rendelkezik. Célja, hogy hazánkban is méltó rangján kezeljék a kertörökséget, amelynek megóvásában és fejlesztésében ma már elengedhetetlen szerep jut a kertturizmusnak. Az MTÜ-vel kötött együttműködés a fenntarthatóság egyik fontos pilléreként hozzájárul a magyar kertörökség újjáteremtéséhez”.

Magyarországon csaknem kétezer olyan kert van, amelyek természeti, műemléki, kertépítészeti értékei jelentősek, mindezek óriási lehetőséget jelentenek a turizmus számára. Az elmúlt években a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében számos kastély és vár újult meg. A kertturizmus mára olyan turisztikai termékké vált, amely meghosszabbítja a tartózkodást és újabb utazásra inspirál. Egy közelmúltban készült felmérés szerint a történeti kertek, arborétumok is érintő utazások 93 százalékban kapcsolódnak valamilyen további programhoz.

Magyarországon az MTÜ által azonosított 175 legjelentősebb turisztikai attrakció közül a leglátogatottabb, kertturisztikai szempontból is meghatározó parkkal rendelkezik a Gödöllői Királyi Kastély, a keszthelyi Festetics-kastély és a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont. Ez a három attrakció 2021 nyarán több mint 762 ezer látogatót vonzott, amelyek 96%-a belföldi látogató volt. (MTÜ)

(Fotó: Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-25 17:38:56
4 millió eurós képzési projektet indított Magyarország piacvezető higiéniai papírgyártója, a Vajda-Papír több mint 500 munkavállalójának, köztük annak a 60 új foglalkoztatottnak, akik Európa modernebb higiéniai papírgyára, a dunaföldvári gyár tavalyi, 64,2 millió eurós fejlesztésének köszönhetően csatlakoztak a céghez.
2023-03-25 16:38:35
A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.
2023-03-25 12:38:16
Minden évben Bangkokban rendezik meg a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági és állattenyésztési szakkiállítását és vásárát. Idén egy magyar cég szakemberei is ott voltak, hogy felkutassák és beszerezzék azokat az innovatív termékeket, amelyeket a hazai takarmánypiacon hasznosíthatnak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS