Rekordközeli információval szolgáltak a Tourinform irodáiban

Rekordközeli információval szolgáltak a Tourinform irodáiban
2022. 10. 05., 20:13

Folyamatosan növekszik a turistáknak nyújtott információszolgáltatások száma a hazai Tourinform irodákban. 2022 első 8 hónapjában közel 1 millió 300 ezer vendégérdeklődésre válaszoltak személyesen, írásban vagy telefonon keresztül az irodák munkatársai. Így az információszolgáltatások száma csupán 8 százalékkal marad el a 2019-es rekordév eredményétől.

Idén az irodahálózat 95 aktív irodával várta a látogatókat, míg 2019-ben 115 Tourinform iroda volt nyitva. Az egy irodára jutó információszolgáltatás terén az idei év 4,5 százalékkal meg is haladta a 2019-es teljesítményt.

Az idei év adatai is azt bizonyítják, hogy az egyre terjedő digitalizáció ellenére, továbbra is számos vendég keresi a személyes találkozó lehetőségét, kér „bennfentes” információkat. A Tourinform irodák pedig az országmárka közvetítőiként, a térségek és települések turisztikai kirakataiként várják a látogatókat.

Az egységes arculatú, jól beazonosítható irodák, a kellemes vendégterek és a barátságos, segítőkész személyzet mind hozzájárulnak a vendégek tartózkodási idejének növekedéséhez, illetve ahhoz, hogy a belföldi utazók elvárásaiknak megfelelő úticélokat találjanak.

A Tourinform irodák az információnyújtáson kívül számos további szolgáltatással, így például ingyenes turisztikai kiadványok és térképek biztosításával, a helyi rendezvényekre szóló belépőjegyek árusításával; lokális termelői és kézműves termékek, ajándéktárgyak értékesítésével is hozzájárulnak a vendégelégedettség emelkedéséhez. Mindezeken kívül az irodák egy része foglalkozik sporteszközök bérbeadásával, csomagmegőrzést, telefontöltő pontot működtet, valamint idegenvezetést, túraszervezést, túravezetést is végez.

A turizmus újraindításában fontos szerepet játszó Tourinform hálózat infrastrukturális megújítását a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2019-ben kezdte meg. Ekkor valósult meg a Tourinform brand arculatváltása, így az irodák az országmárkával harmonizáló új vizuális megjelenést kaptak. Az MTÜ támogatásával eddig 29 iroda belsőépítészeti megújítása valósulhatott meg. Az MTÜ Tourinform Minőségbiztosítási Rendszert is működtet, amelynek keretében ellenőrzi és felügyeli a hálózat irodáinak működését, valamint kategorizálja is azokat. Célja, az irodák teljesítményének javítása, a vendégelégedettség növelése.

Az MTÜ fokozott figyelmet fordít a magas minőségű információszolgáltatás biztosítására is. Ennek részeként képzéseket biztosít a Tourinform hálózatban dolgozók számára, akik évente több alkalommal tréningnapon vesznek részt annak érdekében, hogy rugalmasan, motiváltan és hatékonyan járulhassanak hozzá saját településükön a vendégélmény kialakulásához. (MTÜ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-17 21:10:06
A globális kihívásokra, az ezeket övező változásokra és szabályozásokra reagálva az év elején alakult meg a VOSZ BPVRSZ Fenntarthatósági Vállalkozói Közösség, amely a hamarosan kötelező jelleggel életbe lépő ESG előírások és környezetvédelmi szabályozások kezelésében is segítséget nyújthat, és adhat kézzelfogható megoldást a piaci szereplőknek.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS