Rekordközeli információval szolgáltak a Tourinform irodáiban

Rekordközeli információval szolgáltak a Tourinform irodáiban
2022. 10. 05., 20:13

Folyamatosan növekszik a turistáknak nyújtott információszolgáltatások száma a hazai Tourinform irodákban. 2022 első 8 hónapjában közel 1 millió 300 ezer vendégérdeklődésre válaszoltak személyesen, írásban vagy telefonon keresztül az irodák munkatársai. Így az információszolgáltatások száma csupán 8 százalékkal marad el a 2019-es rekordév eredményétől.

Idén az irodahálózat 95 aktív irodával várta a látogatókat, míg 2019-ben 115 Tourinform iroda volt nyitva. Az egy irodára jutó információszolgáltatás terén az idei év 4,5 százalékkal meg is haladta a 2019-es teljesítményt.

Az idei év adatai is azt bizonyítják, hogy az egyre terjedő digitalizáció ellenére, továbbra is számos vendég keresi a személyes találkozó lehetőségét, kér „bennfentes” információkat. A Tourinform irodák pedig az országmárka közvetítőiként, a térségek és települések turisztikai kirakataiként várják a látogatókat.

Az egységes arculatú, jól beazonosítható irodák, a kellemes vendégterek és a barátságos, segítőkész személyzet mind hozzájárulnak a vendégek tartózkodási idejének növekedéséhez, illetve ahhoz, hogy a belföldi utazók elvárásaiknak megfelelő úticélokat találjanak.

A Tourinform irodák az információnyújtáson kívül számos további szolgáltatással, így például ingyenes turisztikai kiadványok és térképek biztosításával, a helyi rendezvényekre szóló belépőjegyek árusításával; lokális termelői és kézműves termékek, ajándéktárgyak értékesítésével is hozzájárulnak a vendégelégedettség emelkedéséhez. Mindezeken kívül az irodák egy része foglalkozik sporteszközök bérbeadásával, csomagmegőrzést, telefontöltő pontot működtet, valamint idegenvezetést, túraszervezést, túravezetést is végez.

A turizmus újraindításában fontos szerepet játszó Tourinform hálózat infrastrukturális megújítását a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2019-ben kezdte meg. Ekkor valósult meg a Tourinform brand arculatváltása, így az irodák az országmárkával harmonizáló új vizuális megjelenést kaptak. Az MTÜ támogatásával eddig 29 iroda belsőépítészeti megújítása valósulhatott meg. Az MTÜ Tourinform Minőségbiztosítási Rendszert is működtet, amelynek keretében ellenőrzi és felügyeli a hálózat irodáinak működését, valamint kategorizálja is azokat. Célja, az irodák teljesítményének javítása, a vendégelégedettség növelése.

Az MTÜ fokozott figyelmet fordít a magas minőségű információszolgáltatás biztosítására is. Ennek részeként képzéseket biztosít a Tourinform hálózatban dolgozók számára, akik évente több alkalommal tréningnapon vesznek részt annak érdekében, hogy rugalmasan, motiváltan és hatékonyan járulhassanak hozzá saját településükön a vendégélmény kialakulásához. (MTÜ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-03 15:12:57
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS