OTP SZÉP kártyával a falusi turizmus fellendítéséért

2021. 07. 12., 12:00

OTP SZÉP kártyáról az elmúlt tíz év alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek el falusi szállásadóknál.

Az idén 10 éves OTP SZÉP kártya 1,7 millió kártyabirtokosa ma már több mint 45 000 elfogadóhelyen költheti el juttatását, köztük falusi szállás- és vendéglátóhelyeken is. Az indulás óta eltelt időszakban a SZÉP-kártya juttatásoknak nagy szerepe volt a falusi turizmus fellendítésében: az OTP SZÉP kártyabirtokosok 10 év alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek falusi szálláshelyeken. A falusi turizmus fellendítéséhez a turisztikai szolgáltatók digitalizációja is hozzájárult, amit az OTP Pénztárszolgáltató és a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége közötti együttműködés is támogatott.

A SZÉP-kártya 10 évvel ezelőtti bevezetésének egyik legfontosabb célja a belföldi turizmus ösztönzése volt. Az OTP SZÉP kártyát kibocsátó OTP Pénztárszolgáltató már a kezdetektől kiemelt feladatának tekintette, hogy elfogadóhelyi hálózatát minél több vidéki szálláshellyel bővítse. Annak érdekében, hogy a belföldi turizmus vérkeringésébe minél könnyebben bekapcsolódhassanak a falusi turisztikai szolgáltatók, az OTP Pénztárszolgáltató az elsők között kötött együttműködési megállapodást a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségével (FATOSZ), hogy ezzel is elősegítse a falusi szállásadók elfogadóhelyi szerződésének megkötését. Így jutott el a SZÉP-kártya elfogadásának lehetősége sok ezer kis szállásadóhoz, akik a szakmai ernyőszervezetnek köszönhetően könnyebben hozzáférhettek a kártyaelfogadáshoz szükséges információkhoz.

„Azzal, hogy a kisebb, falusi szálláshelyek is könnyen és gyorsan tudtak hozzánk elfogadóhelyként csatlakozni, elértük, hogy a SZÉP-kártyákon lévő összegek minél több falusi szolgáltatóhoz jussanak el. Kártyabirtokosaink az elmúlt tíz év alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek belföldi pihenéseik során falusi szállásadóknál, ezzel támogatták a falusi szálláshelyeket üzemeltető családokat is” – mondta el Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója.

Az OTP SZÉP kártya kibocsátója máig működteti a telefonos ügyfélszolgálaton keresztüli, illetve az Ügyfélportálon történő internetes fizetési lehetőséget, ennek köszönhetően valamennyi elfogadóhely számára elérhető az adottságainak és igényeinek legmegfelelőbb megoldás.

„Azt gondolom, hogy a SZÉP-kártya nagyban hozzájárult a belföldi turizmus erősödéséhez, hiszen a falusi turizmus leginkább a belföldi utazókra építve működik. A falusi szolgáltatók forgalmát hozzávetőlegesen 15-20 százalékkal növelte a cafeteria juttatás felhasználásának lehetősége. Az OTP SZÉP kártyával kötött stratégiai megállapodásunk egyik eredménye, hogy segítette a szolgáltatók digitalizációját. Ez volt ugyanis az első digitális rendszer, amelyet minden szolgáltatónak meg kellett tanulnia kezelni” – mondta el Frankó Pál, a FATOSZ elnöke.

Az elmúlt 10 év költései alapján a 2020-as év bizonyult a legerősebbnek, amely során 11,6 milliárd Ft értékben költöttek a kártyabirtokosok pihenésre falusi szállásadóknál – derül ki az OTP Pénztárszolgáltató adataiból.

„Örömmel láttuk, hogy a SZÉP-kártya a tavalyi évben is kulcs tudott lenni az élményekhez a munkavállalók kezében. Úgy gondolom, hogy a pandémia alatti bezártság még inkább hozzájárult ahhoz, hogy a városokban élők a nyugodt, természethez közeli feltöltődésre vágyjanak, amelyhez egy kényelmes, nyugodt falusi szálláshely jelentheti a biztos alapot” – tette hozzá Vargáné Jandrasits Ildikó.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS