OTP SZÉP kártyával a falusi turizmus fellendítéséért

2021. 07. 12., 12:00

OTP SZÉP kártyáról az elmúlt tíz év alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek el falusi szállásadóknál.

Az idén 10 éves OTP SZÉP kártya 1,7 millió kártyabirtokosa ma már több mint 45 000 elfogadóhelyen költheti el juttatását, köztük falusi szállás- és vendéglátóhelyeken is. Az indulás óta eltelt időszakban a SZÉP-kártya juttatásoknak nagy szerepe volt a falusi turizmus fellendítésében: az OTP SZÉP kártyabirtokosok 10 év alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek falusi szálláshelyeken. A falusi turizmus fellendítéséhez a turisztikai szolgáltatók digitalizációja is hozzájárult, amit az OTP Pénztárszolgáltató és a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége közötti együttműködés is támogatott.

A SZÉP-kártya 10 évvel ezelőtti bevezetésének egyik legfontosabb célja a belföldi turizmus ösztönzése volt. Az OTP SZÉP kártyát kibocsátó OTP Pénztárszolgáltató már a kezdetektől kiemelt feladatának tekintette, hogy elfogadóhelyi hálózatát minél több vidéki szálláshellyel bővítse. Annak érdekében, hogy a belföldi turizmus vérkeringésébe minél könnyebben bekapcsolódhassanak a falusi turisztikai szolgáltatók, az OTP Pénztárszolgáltató az elsők között kötött együttműködési megállapodást a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségével (FATOSZ), hogy ezzel is elősegítse a falusi szállásadók elfogadóhelyi szerződésének megkötését. Így jutott el a SZÉP-kártya elfogadásának lehetősége sok ezer kis szállásadóhoz, akik a szakmai ernyőszervezetnek köszönhetően könnyebben hozzáférhettek a kártyaelfogadáshoz szükséges információkhoz.

„Azzal, hogy a kisebb, falusi szálláshelyek is könnyen és gyorsan tudtak hozzánk elfogadóhelyként csatlakozni, elértük, hogy a SZÉP-kártyákon lévő összegek minél több falusi szolgáltatóhoz jussanak el. Kártyabirtokosaink az elmúlt tíz év alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek belföldi pihenéseik során falusi szállásadóknál, ezzel támogatták a falusi szálláshelyeket üzemeltető családokat is” – mondta el Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója.

Az OTP SZÉP kártya kibocsátója máig működteti a telefonos ügyfélszolgálaton keresztüli, illetve az Ügyfélportálon történő internetes fizetési lehetőséget, ennek köszönhetően valamennyi elfogadóhely számára elérhető az adottságainak és igényeinek legmegfelelőbb megoldás.

„Azt gondolom, hogy a SZÉP-kártya nagyban hozzájárult a belföldi turizmus erősödéséhez, hiszen a falusi turizmus leginkább a belföldi utazókra építve működik. A falusi szolgáltatók forgalmát hozzávetőlegesen 15-20 százalékkal növelte a cafeteria juttatás felhasználásának lehetősége. Az OTP SZÉP kártyával kötött stratégiai megállapodásunk egyik eredménye, hogy segítette a szolgáltatók digitalizációját. Ez volt ugyanis az első digitális rendszer, amelyet minden szolgáltatónak meg kellett tanulnia kezelni” – mondta el Frankó Pál, a FATOSZ elnöke.

Az elmúlt 10 év költései alapján a 2020-as év bizonyult a legerősebbnek, amely során 11,6 milliárd Ft értékben költöttek a kártyabirtokosok pihenésre falusi szállásadóknál – derül ki az OTP Pénztárszolgáltató adataiból.

„Örömmel láttuk, hogy a SZÉP-kártya a tavalyi évben is kulcs tudott lenni az élményekhez a munkavállalók kezében. Úgy gondolom, hogy a pandémia alatti bezártság még inkább hozzájárult ahhoz, hogy a városokban élők a nyugodt, természethez közeli feltöltődésre vágyjanak, amelyhez egy kényelmes, nyugodt falusi szálláshely jelentheti a biztos alapot” – tette hozzá Vargáné Jandrasits Ildikó.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2023. március 25-én a reggeli órákban a Paksi Atomerőmű 1., 2. és 3. blokkjai a rendszerirányító MAVIR kérésére tercier szabályozásokban vettek részt.