Ismét lehet jelentkezni az idei londoni Word Travel Market kiállításra

Ismét lehet jelentkezni az idei londoni Word Travel Market kiállításra
2022. 09. 14., 16:14

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) október 6-áig várja a londoni World Travel Marketen (WTM London) való részvételre a hazai szolgáltatók jelentkezését. A szabadidős turizmus piacvezető szakmai vásárát idén 2022. november 7–9. között rendezik az ExCel Londonban; a 105 négyzetméteres közös magyar standon 7 társkiállító kap bemutatkozási lehetőséget.

A WTM London a szabadidős turizmus piacvezető szakmai vására, amelyen nemcsak a brit piac, hanem a teljes nemzetközi turisztikai szakma és a média képviselői is részt vesznek.  A tavalyi, a koronavírus járvány miatt hibrid módon megrendezett kiállításon az online résztvevők mellett személyesen mintegy 100 országból érkeztek kiállítók, 141 országból és régióból pedig buyerek. Idén 2022. november 7–9. között, kizárólag személyes formában rendezik meg a vásárt az ExCel Londonban, amely 100 hektáros területen biztosít kiállítási- és üzletkötési lehetőséget a regisztrált turisztikai szakemberek számára.

A magyar kínálat idén egy 105 négyzetméteres, az EU1810-es számú, központi standhelyen jelenik majd meg. A korábbi évek gyakorlata alapján az MTÜ idén is lehetőséget biztosít arra, hogy egyes társkiállító partnerek bemutatkozhassanak a rendezvényen. Az MTÜ ezúttal 7 társkiállítói helyet allokált erre a célra.

Mindemellett újításként az új, termékfókuszú értékesítési koncepció részeként az MTÜ a teljes vásári részvételi díjat is elengedi egyes, a 2022-es Kiemelt Program Pályázaton a Kiemelt Partner státusz elnyerő társkiállító számára. Ők az ingyenes részvételt az „Innovatív turisztikai csomag” felhívásra jelentkezve nyerhetik meg. A vásári részvételi díj elengedésére pályázó termékcsomagokat egy 6 fős, az MTÜ, a MABEUSZ, MUISZ és MTSZA tagjaiból álló szakértői bizottság értékeli. Minden beadott pályázatot név nélkül, a bírálók titoktartási kötelezettségvállalása mellett bírálnak el, viszont az értékesítési folyamat során a csomagok minden esetben a pályázó cég nevével és elérhetőségével kerülnek majd népszerűsítésre. A beérkező termékcsomagok közül a nyerteseket minden esetben minőségi és szakmai kritériumok alapján választják ki, többek között olyan szempontokat figyelembe véve, mint: új attrakciók megjelenítése, a termék adaptivitása a változó gazdasági- és társadalmi környezethez, innováció (fenntarthatóság, élményközpontúság), szezonalitás figyelembevétele, relevancia az adott piacon, illeszkedés az MTÜ márkaprofiljához. Az Innovatív turisztikai termékcsomag pályázatról a 2022-es Kiemelt Partnerei számára az MTÜ a későbbiekben részletes felhívást küld.

A Kiemelt Partner Pályázat részletes feltételeit és a regisztrációs felületet itt érhető el.

A WTM London vásár helyszínéül szolgáló Egyesült Királyság jelenleg Budapest legfontosabb küldőpiaca, s így volt ez a koronavírus járványt megelőzően, 2019-ben is. Ugyan a járvány következtében 2021-ben kevesebb brit turista érkezett hazánkba, az idei nyári időszakban a brit vendégéjszakák száma országosan már több mint ötszörösére emelkedett a tavalyi szezonhoz képest. A brit vendégek többsége hagyományosan a fővárosba érkezik, 2021-ben (83 százalék) és 2022 első 7 hónapjában (90 százalék) is Budapesten realizálódott a brit vendégéjszakák többsége. A leglátogatottabb fővárosi attrakciók körükben a Parlament és környéke, a Széchenyi Gyógyfürdő, a Halászbástya, a szórakozóhelyeiről ismert Gozsdu udvar és Bulinegyed/Kazinczy utca, a Dohány utcai Zsinagóga és a Szent István Bazilika. A brit vendégek szállásra fordított költése a külföldi átlagnál magasabb, a Budapesten megszállók körében ez az arány még jelentősebb. (MTÜ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-12 16:05:00
A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88 százaléka a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60 százalék) és a szakmai tapasztalatot (54 százalék).

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS