A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) október 6-áig várja a londoni World Travel Marketen (WTM London) való részvételre a hazai szolgáltatók jelentkezését. A szabadidős turizmus piacvezető szakmai vásárát idén 2022. november 7–9. között rendezik az ExCel Londonban; a 105 négyzetméteres közös magyar standon 7 társkiállító kap bemutatkozási lehetőséget.
A WTM London a szabadidős turizmus piacvezető szakmai vására, amelyen nemcsak a brit piac, hanem a teljes nemzetközi turisztikai szakma és a média képviselői is részt vesznek. A tavalyi, a koronavírus járvány miatt hibrid módon megrendezett kiállításon az online résztvevők mellett személyesen mintegy 100 országból érkeztek kiállítók, 141 országból és régióból pedig buyerek. Idén 2022. november 7–9. között, kizárólag személyes formában rendezik meg a vásárt az ExCel Londonban, amely 100 hektáros területen biztosít kiállítási- és üzletkötési lehetőséget a regisztrált turisztikai szakemberek számára.
A magyar kínálat idén egy 105 négyzetméteres, az EU1810-es számú, központi standhelyen jelenik majd meg. A korábbi évek gyakorlata alapján az MTÜ idén is lehetőséget biztosít arra, hogy egyes társkiállító partnerek bemutatkozhassanak a rendezvényen. Az MTÜ ezúttal 7 társkiállítói helyet allokált erre a célra.
Mindemellett újításként az új, termékfókuszú értékesítési koncepció részeként az MTÜ a teljes vásári részvételi díjat is elengedi egyes, a 2022-es Kiemelt Program Pályázaton a Kiemelt Partner státusz elnyerő társkiállító számára. Ők az ingyenes részvételt az „Innovatív turisztikai csomag” felhívásra jelentkezve nyerhetik meg. A vásári részvételi díj elengedésére pályázó termékcsomagokat egy 6 fős, az MTÜ, a MABEUSZ, MUISZ és MTSZA tagjaiból álló szakértői bizottság értékeli. Minden beadott pályázatot név nélkül, a bírálók titoktartási kötelezettségvállalása mellett bírálnak el, viszont az értékesítési folyamat során a csomagok minden esetben a pályázó cég nevével és elérhetőségével kerülnek majd népszerűsítésre. A beérkező termékcsomagok közül a nyerteseket minden esetben minőségi és szakmai kritériumok alapján választják ki, többek között olyan szempontokat figyelembe véve, mint: új attrakciók megjelenítése, a termék adaptivitása a változó gazdasági- és társadalmi környezethez, innováció (fenntarthatóság, élményközpontúság), szezonalitás figyelembevétele, relevancia az adott piacon, illeszkedés az MTÜ márkaprofiljához. Az Innovatív turisztikai termékcsomag pályázatról a 2022-es Kiemelt Partnerei számára az MTÜ a későbbiekben részletes felhívást küld.
A Kiemelt Partner Pályázat részletes feltételeit és a regisztrációs felületet itt érhető el.
A WTM London vásár helyszínéül szolgáló Egyesült Királyság jelenleg Budapest legfontosabb küldőpiaca, s így volt ez a koronavírus járványt megelőzően, 2019-ben is. Ugyan a járvány következtében 2021-ben kevesebb brit turista érkezett hazánkba, az idei nyári időszakban a brit vendégéjszakák száma országosan már több mint ötszörösére emelkedett a tavalyi szezonhoz képest. A brit vendégek többsége hagyományosan a fővárosba érkezik, 2021-ben (83 százalék) és 2022 első 7 hónapjában (90 százalék) is Budapesten realizálódott a brit vendégéjszakák többsége. A leglátogatottabb fővárosi attrakciók körükben a Parlament és környéke, a Széchenyi Gyógyfürdő, a Halászbástya, a szórakozóhelyeiről ismert Gozsdu udvar és Bulinegyed/Kazinczy utca, a Dohány utcai Zsinagóga és a Szent István Bazilika. A brit vendégek szállásra fordított költése a külföldi átlagnál magasabb, a Budapesten megszállók körében ez az arány még jelentősebb. (MTÜ)
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.