Tisztaság, barátságos személyzet, biztonság – ha ez nincs, a szállodák ne is számítsanak az Y és Z generáció világjáró utazóira.
A legmeghatározóbb fogyasztói szegmens számára értéket jelentő tényezőket veszi számba a Turizmus Bulletin legutóbbi számában megjelent kutatás.
A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai és tudományos folyóiratában olvasható „Mit várunk a szállodáktól?” címmel Kulcsár Noémi és Grotte Judit tanulmánya – hívja fel a figyelmet a turizmus.com.
A tanulmány a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens, az Y és Z generáció, esetében vizsgálja kérdőíves felmérés segítségével a szállodai tartózkodásuk során számukra értéket jelentő tényezőket.
Jelenleg az Y generáció szülöttei 86 millióan vannak és 200 milliárd dolláros vásárlóerővel rendelkeznek, ők jelentik a legjövedelmezőbb szegmenst a szállodák számára.
Annak ellenére, hogy a Z generáció meglehetősen fiatal, ők befolyásolják a családi költéseket, mely jelenleg több, mint 600 milliárd dollárt jelent. És ők azok, akik hetente 17 dolláros zsebpénzt kapnak, ami 44 milliárd dollárt jelent évente. 2020-ra ők alkotják majd a világ vásárlóinak 40 százalékát. A Z generáció vásárlói csoportként évi 3 milliárd dollárral hagyja le az Y generációt.
Bár nem az Y és Z generáció napjaink legnagyobb piaci szegmense, ők rendelkeznek a legmeghatározóbb vásárlóerővel. Ezért fogyasztói szokásaik feltárása kiemelten fontos a turizmusban is.
A tanulmány szerint 1 és 2 csillagos szállodákban, panziókban, hostelekben csak nagyon kevesen szállnak meg, arányuk elenyésző, 1-2 százalék.
A szegmens szállodákkal szemben támasztott legmagasabb elvárása a szobák tisztaságával kapcsolatos (a legmagasabb 5 pontból 4,89 pont). Ezt a barátságos és vendégszerető személyzet (4,77), illetve a biztonság (4,73) követnek. Kiemelkedő fontossággal bír számukra az ízletes ételek, italok kínálata (4,70), az elvonulási lehetőség (4,68), a megfizethetőség (4,65), valamint a rekreációs lehetőség (4,58).
Maga a bor nem nosztalgiázik, hiszen semmi köze az idehaza anno vagy akár most literes kiszerelésben kapható asztali borokhoz.
Fontos, hogy az atomenergia semmilyen módon ne váljon áldozatává az ukrajnai háború miatt kialakult politikai válságnak és vitáknak, e nélkül ugyanis lehetetlen lenne az energiaellátási krízis megoldása – szögezte le Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter New Yorkban.