Ezt várja a szállodáktól az Y és a Z generáció

2018. 11. 19., 16:00

Tisztaság, barátságos személyzet, biztonság – ha ez nincs, a szállodák ne is számítsanak az Y és Z generáció világjáró utazóira.

A legmeghatározóbb fogyasztói szegmens számára értéket jelentő tényezőket veszi számba a Turizmus Bulletin legutóbbi számában megjelent kutatás.

A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai és tudományos folyóiratában olvasható „Mit várunk a szállodáktól?” címmel Kulcsár Noémi és Grotte Judit tanulmánya – hívja fel a figyelmet a turizmus.com.

A tanulmány a legmeghatározóbb fogyasztói szegmens, az Y és Z generáció, esetében vizsgálja kérdőíves felmérés segítségével a szállodai tartózkodásuk során számukra értéket jelentő tényezőket.

Jelenleg az Y generáció szülöttei 86 millióan vannak és 200 milliárd dolláros vásárlóerővel rendelkeznek, ők jelentik a legjövedelmezőbb szegmenst a szállodák számára.

Annak ellenére, hogy a Z generáció meglehetősen fiatal, ők befolyásolják a családi költéseket, mely jelenleg több, mint 600 milliárd dollárt jelent. És ők azok, akik hetente 17 dolláros zsebpénzt kapnak, ami 44 milliárd dollárt jelent évente. 2020-ra ők alkotják majd a világ vásárlóinak 40 százalékát. A Z generáció vásárlói csoportként évi 3 milliárd dollárral hagyja le az Y generációt.

Bár nem az Y és Z generáció napjaink legnagyobb piaci szegmense, ők rendelkeznek a legmeghatározóbb vásárlóerővel. Ezért fogyasztói szokásaik feltárása kiemelten fontos a turizmusban is.

A tanulmány szerint 1 és 2 csillagos szállodákban, panziókban, hostelekben csak nagyon kevesen szállnak meg, arányuk elenyésző, 1-2 százalék.

A szegmens szállodákkal szemben támasztott legmagasabb elvárása a szobák tisztaságával kapcsolatos (a legmagasabb 5 pontból 4,89 pont). Ezt a barátságos és vendégszerető személyzet (4,77), illetve a biztonság (4,73) követnek. Kiemelkedő fontossággal bír számukra az ízletes ételek, italok kínálata (4,70), az elvonulási lehetőség (4,68), a megfizethetőség (4,65), valamint a rekreációs lehetőség (4,58).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-23 14:45:29
Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS