Online konzultációt rendezett a Budapesti Turizmusfejlesztési Stratégiáról a BFTK utódja, a Budapest Brand Zrt. A szervezet vezetője szerint ősznél előbb nem várható a fővárosi turizmus újjáéledése.
A szervezet igazgatója, Faix Csaba elmondta, nem titkolt céljuk az egyeztetéssel, hogy „ötleteket, tudást lopjanak el” a szakma meghívott képviselőitől, amelyeket majd beépítenek a készülő stratégiába – írja a turizmus.com.
A tervek szerint ez egy olyan dokumentum lesz, amely hangsúlyozottan nem a fióknak készül, és igyekeznek gyakorlatias megközelítést alkalma
A fővárosi turizmusfejlesztési stratégia alapvetően 2030-ig szól majd, és összhangban lesz a szintén 2030-ig érvényes Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával.
Faix Csaba szerint az elsődleges cél a következő öt évre szóló célok meghatározása, illetve egy két évre szóló poszt-Covid-stratégia.
A stratégiában meg fog jelenni célként a turisták túlzott belvárosi koncentrációjának széttolása, a külső kerületek, város környéki zöld területek bevonása a város turizmusába. Ehhez alapul veszik a Magyar Turisztikai Ügynökségnél kidolgozott Grand Budapest koncepciót.
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.
Instabilnak minősítette a zaporizzsjai atomerőműnél kialakult helyzetet Rafael Grossi, a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség főigazgatója, miután szeptember 4-én felkereste a létesítményt, ugyanakkor kifejezte reményét, hogy előrelépés történik az erőmű biztonságának szavatolása terén.