Online konzultációt rendezett a Budapesti Turizmusfejlesztési Stratégiáról a BFTK utódja, a Budapest Brand Zrt. A szervezet vezetője szerint ősznél előbb nem várható a fővárosi turizmus újjáéledése.
A szervezet igazgatója, Faix Csaba elmondta, nem titkolt céljuk az egyeztetéssel, hogy „ötleteket, tudást lopjanak el” a szakma meghívott képviselőitől, amelyeket majd beépítenek a készülő stratégiába – írja a turizmus.com.
A tervek szerint ez egy olyan dokumentum lesz, amely hangsúlyozottan nem a fióknak készül, és igyekeznek gyakorlatias megközelítést alkalma
A fővárosi turizmusfejlesztési stratégia alapvetően 2030-ig szól majd, és összhangban lesz a szintén 2030-ig érvényes Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiával.
Faix Csaba szerint az elsődleges cél a következő öt évre szóló célok meghatározása, illetve egy két évre szóló poszt-Covid-stratégia.
A stratégiában meg fog jelenni célként a turisták túlzott belvárosi koncentrációjának széttolása, a külső kerületek, város környéki zöld területek bevonása a város turizmusába. Ehhez alapul veszik a Magyar Turisztikai Ügynökségnél kidolgozott Grand Budapest koncepciót.
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.
Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.