Egyszerre növeli a vendégélményt és a szállodák bevételét az Everguest

2020. 10. 27., 14:30

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék Magyarország figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

A legújabb vendéglátóipari, szállodai trendek és a folyamatosan megújuló online lehetőségek ismerete és kiaknázása nélkül manapság egyetlen szálloda vagy étterem sem lehet igazán sikeres. Turisztikai startup-ként az Everguest egyedülálló szolgáltatást nyújt ügyfelei számára vendégkommunikáció, yield- és revenue menedzsment, valamint online marketing területen.

„A vendégvélemények, az ár és az online megjelenés a három legfontosabb szempont a vendégek szállás- és étteremválasztási folyamatánál. Ezen területek fontossága ma már ismert, ugyanakkor a legtöbb szálloda és étterem nem rendelkezik megfelelő kapacitással vagy szakemberrel, hogy ezeket a területeket a legújabb trendeket követve, egybehangoltan fejlessze. Az üzleti koncepciónk ezért ezeknek a területeknek a magas színvonalú és egymás szinergiáira építő fejlesztésére és menedzselésére alapul” – mondta Belán Miklós, az Everguest alapítója.

Már másképp hoznak döntést a vendégek

A vendégek egy korábbi értelmezés szerint egy lineáris folyamaton keresztül jutnak el az ötlet megszületésétől a döntésig. Ezt nevezi a szakma „guest journey"-nek, azaz vendég döntéshozatali útvonalnak.

„A mi értelmezésünk szerint a guest journey egy körkörös ábra, hiszen a folyamat során arra is törekednünk kell, hogy visszatérő vendéget csináljunk az egyszer betérő vendégből. Lényegében így született meg az Everguest név is, hiszen szolgáltatásainkkal nem csak rövidtávon generálunk erősebb reputációt, több bevételt és magasabb vendégforgalmat, hanem hosszútávon arra is törekszünk, hogy a vendég, visszatérő 'örök vendége' legyen ügyfeleinknek” – mondta Belán Miklós.

Nemzetközi kutatások alapján ma már a döntés előtt álló vendégek 99 százalékát befolyásolják a vendégvélemények. A szakember azonban úgy véli, hogy a legtöbb hazai szálláshelyen elhanyagolják a vendégek visszajelzéseit, pedig elképesztően sok információt tartalmaznak a szolgáltatás minőségét illetően. Emellett fontos az aktív és minőségi jelenlét az online felületeken, illetve pazar vendégforgalom növekedést lehet generálni megfelelően kivitelezett kampányok segítségével.

Ha minden hotel dinamikusan árazna, akkor a szállodai bevételek akár 15-20 százalékkal lennének magasabbak. A jó árazással nem csökkentünk a vendégforgalmunkon, viszont növelünk a bevételünkön, hiszen megtaláljuk azt az árat, amit a vendég szívesen kifizet a szolgáltatásainkért. Ezen szolgáltatások összességével egyszerre érhető el a vendégélmény és a bevétel növekedése.

Fókuszban a belföldi utazóközönség

Az új turisztikai startup fontos célkitűzése, hogy Magyarország csodálatos területeit, szállodáit és éttermeit népszerűsítse egyaránt a belföldi és a külföldi vendégek számára.

„Akárhol jártam eddig az országban, mindig meglepődtem, hogy milyen gyönyörű városokkal, falvakkal találkozom. Magyarország természeti adottságai is fantasztikusak és szeretnénk, ha ezt minél több magyar megismerné. Budapestet is érdemesnek tartjuk népszerűsíteni a magyarok között, ezzel kapcsolatban külön webinárt is tartottunk a közelmúltban” – nyilatkozta Belán Miklós.

Az Everguest tevékenységei hozzájárulnak a magyar GDP növekedéséhez, hiszen a belföldi vendégek belföldön tartásával itthon költik el a pénzt leginkább magyar vállalkozásoknál és ugyanígy tesznek a külföldi vendégek is, akik külföldről hozzák be költőpénzüket az országba. A szolgáltatásaik külföldre terjesztésével az export bevételekhez tudnak hozzájárulni: szeretnének minden kontinensen jelen lenni.

Vírusos időben turizmusba fektetni?

Első hallásra sokan furcsának találják, hogy pont a koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult az új startup. Belán Miklós, az Everguest alapítója azonban úgy gondolja, hogy kanyarban kell előzni, ezért még inkább felgyorsították a fejlesztéseiket.

„A szolgáltatásaink ki vannak fejlesztve mind a három üzletághoz és számos partnerünk élvezi már ezek előnyeit. Ugyanakkor hosszú távú terveink vannak olyan termékek létrehozásával, amikre az egész világon szüksége van a szállodáknak és éttermeknek egyaránt. Ehhez keresünk olyan tőkeerős befektetőt, aki látja, hogy az ilyen időszakban kitartó, fejlesztő és lehetőséget meglátó vállalkozások óriási előnyre tehetnek szert a jellemzően ilyenkor költségcsökkentő vagy menekülő vállalatokkal szemben” – tette hozzá Belán Miklós.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

Világszerte egyre erőteljesebb trend az állati eredetű élelmiszerek fogyasztásának csökkentése, azaz az átállás – teljes egészében vagy részben – a növényi eredetű táplálkozásra.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS