Indulása óta a legerősebb első negyedévét produkálta a Széchenyi Pihenőkártya a Hunguest Hotelsnél.
A Széchenyi Pihenőkártyával a kártyabirtokosok az idei év első negyedévében több mint 3,5 milliárd forintot hagytak a hazai szállodákban, 12 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában – írja a turizmus.com.
A kiemelt helyzetbe hozott Széchenyi Pihenőkártya forgalma a Hunguest Hotelsnél is megugrott az esztendő elején. 2019 első három hónapjában a tavalyi bázishoz képest közel 15 százalékkal több forgalmat generált a SZÉP-kártya – nyilatkozta Barkó Károly, a vállalat PR- és reklámigazgatója.
A január 1-jével bevezetett módosítás a kártyakibocsátónak járó jutalék összegét is érinti: annak maximális mértéke 3,6 százalék + áfára emelkedett, a minimum 12 forintos jutalékmérték változatlan maradt. A kormányrendelet azt is előírja, hogy a SZÉP-kártya-kibocsátó a szolgáltatóktól kapott jutalék 50 százalékát a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány részére ajánlja fel.
„A Széchenyi Pihenőkártyát terhelő jutalék emelkedése a szállodák számára természetesen pluszköltség, azonban a jutalék mértéke még így is a korábbi üdülési csekk jutaléka alatt van” – mondta a Hunguest PR- és reklámigazgatója.
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Minden feltétel adott ahhoz, hogy februárban a földbe kerülhessen az első beton a paksi atomerőmű-beruházáson, elkészült a vasbeton szerkezet, és működésbe állt a betonkeverő üzem is – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.