Drágítja jövőre az utazásokat az árrésadózás

2019. 05. 09., 08:45

Különösen a beutaztató irodák gazdálkodására lesz rendkívül negatív hatással az áfatörvény egyik jövő évi módosítása.

A módosítás nyomán az utas fogalma kikerül a törvényből. Ez a változás azt eredményezi, hogy az utazási csomag viszonteladónak történő értékesítése is az utazásszervezésre vonatkozó speciális szabályok (árrésadózás) szerint adózik majd, ami jelentős drágulást hoz a külföldre kiajánlott utak árában – olvasható a turizmus.com-on.

Az árrésadózást az utasnak eladott utaknál kell alkalmazni. A külföldi partnerirodák felé történő értékesítés során ezzel szemben az áfatörvény általános szabályai szerint kell megállapítani az áfát. A csomagot alkotó szolgáltatások áfája ebben az esetben levonható, a külföldi viszonteladó áfát nem tartalmazó számlát kap.

Ha megszűnik az utas fogalma, az az adóalany is utasnak fog minősülni, aki más javára veszi igénybe a szolgáltatást, ezért esik 2020-tól az árrésadózás alá a viszonteladó felé történő értékesítés is.

A módosítással kapcsolatban a és a Magyar Beutaztatók Szövetsége hasonló állásponton van.

Falus János, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége Gazdasági Bizottságának elnöke szerint súlyos versenyhátrányba hozza a hazai beutaztatókat, hogy visszakerülnek az árrésszabályozás alá.

A csomagelemek áfája ugyanis ezentúl az ár része lesz, amit már nem lehet levonni, csak költségként figyelembe venni az árrésadó kiszámításánál. A Magyarországon kirívóan magas áfát figyelembe véve ez már akkor is óriási problémát jelentene, ha a potenciális versenytársaknak számító országok is így számláznának.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-12-05 10:05:00
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS