Digitális okoskulcs teszi egyszerűbbé a vendég- és ügyfélfogadást

2021. 08. 16., 18:00

A korlátozó intézkedések feloldása ismét felpörgetheti a járvány miatt válságba került Airbnb népszerűségét. Így a kényszerszünet után most még inkább felértékelődhetnek a jó áron elérhető, biztonságos szálláshelyek. Az Airbnb-házigazdák számára ezért kiváló segítség lehet a hamarosan Európa-szerte alkalmazható okos ajtónyitó készülék, ami biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást. A hazai mérnökök által fejlesztett eszközt a Start it @K&H inkubátorprogram startupja, a PhoneIn dobja piacra.

Megpróbáltatásokkal teli évet tudhatnak maguk mögött az Airbnb-lakáskiadók. Egy 2020 augusztus elsején hatályba lépett törvénymódosítás alapján ugyanis az érintett önkormányzatok korlátozhatják a lakások  szálláshely-szolgáltatás céljára felhasználható napjainak számát, ami tovább csökkentheti a határok lezárását követően jelentősen visszaesett Airbnb forgalmát.

A Euronews idén februári összesítése alapján Európában tavaly 30 százalékos forgalomcsökkenés és a foglalásokban csaknem 40 százalékos visszaesés volt tapasztalható. A Rentingo.com szerint a pandémia alatt kétféle változás érvényesült: az Airbnb-lakások egy része albérletté alakult, a csökkenő kereslet miatt pedig a bérbeadóknak – az éppen érvényben lévő szabályozások követése mellett – sokkal több időt kellett fordítaniuk a bérlők elérésére és a szolgáltatásuk jobbá tételére.

A járványügyi korlátozások feloldásával a turizmus várhatóan újból felpörög majd, így az Airbnb is ismét berobbanhat. Ehhez jól jöhet egy innovatív, digitális segítség, hiszen a házigazdák a hosszú pihenő miatt most nagyobb elvárásokkal szembesülhetnek, amikkel összhangban felértékelődhetnek a biztonságos szálláshelyek.

Digitális okoskulcs a biztonságosabb Airbnb-zéshez

A Start it @K&H inkubátorprogramban nevelkedett PhoneIn startup olyan digitális okoskulcsot fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy bárkit, akit szeretnénk, egy gombnyomással könnyen, gyorsan és egyszerűen beengedhessünk az otthonunkba vagy az irodánkba, akkor is, ha épp távol vagyunk attól. Airbnb-házigazdák mellett az irodaház tulajdonosok és a cégvezetők számára is hasznos lehet még a PhoneIn készüléke, de a magánszemélyek mindennapjait is megkönnyítheti. Nem szükséges ugyanis megadni a kapukódot senkinek, hiszen ez egyáltalán nem biztonságos.

A PhoneIn innovációja abban  rejlik, hogy amellett, hogy „átadhatunk” egy digitális kulcsot az otthonunkhoz vagy irodánkhoz, akár beszélhetünk is a kulcsot átvevővel.

„A PhoneIn digitális okoskulccsal két dolgot lehet irányítani. Az egyik a külső ajtó, a másik pedig a lakás vagy iroda elektromos zárja” – árulta el Szűcs Bálint, a PhoneIn társalapítója.

A digitális okoskulcs csak a küldő engedélyével használható és bármikor kikapcsolható, visszavonható a hozzáférési és belépési jogosultság. Miután valakinek kulcsot küldtünk, mindig értesítést kapunk arról, ha használta azt. Megadhatjuk, hogy egy kulcs hányszor működjön és meddig legyen érvényes, illetve csak egyszeri vagy örökérvényű belépést biztosítson, de még az időintervallumot is beállíthatjuk arra vonatkozóan, hogy pontosan mikor legyen használható.

A Start it @K&H csapatának jelenleg ötven készüléke van, amelyeket tesztelésre szánnak és a visszajelzések alapján tökéletesítik a rendszert. Ezt követően, többek között az inkubátoron keresztül épített nemzetközi partneri kapcsolatoknak köszönhetően még idén nyáron Kickstarter (közösségi finanszírozás alapú) kampányt indítanak.

„A kampány során befolyó összeget elsősorban kisebb és még esztétikusabb termékek gyártására fordítjuk majd. A következő lépés pedig az lesz, hogy a PhoneIn-nek kamerája legyen, amivel a felhasználók láthatják is az épület előtt éppen várakozó személyt” – avatott be terveikbe Jesse Smith, a PhoneIn alapítója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-27 19:10:00
A Gazdasági Versenyhivatal kiemelt figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és piaci helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások és online platformok piaci magatartásainak vizsgálatára.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS