Digitális okoskulcs teszi egyszerűbbé a vendég- és ügyfélfogadást

2021. 08. 16., 18:00

A korlátozó intézkedések feloldása ismét felpörgetheti a járvány miatt válságba került Airbnb népszerűségét. Így a kényszerszünet után most még inkább felértékelődhetnek a jó áron elérhető, biztonságos szálláshelyek. Az Airbnb-házigazdák számára ezért kiváló segítség lehet a hamarosan Európa-szerte alkalmazható okos ajtónyitó készülék, ami biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást. A hazai mérnökök által fejlesztett eszközt a Start it @K&H inkubátorprogram startupja, a PhoneIn dobja piacra.

Megpróbáltatásokkal teli évet tudhatnak maguk mögött az Airbnb-lakáskiadók. Egy 2020 augusztus elsején hatályba lépett törvénymódosítás alapján ugyanis az érintett önkormányzatok korlátozhatják a lakások  szálláshely-szolgáltatás céljára felhasználható napjainak számát, ami tovább csökkentheti a határok lezárását követően jelentősen visszaesett Airbnb forgalmát.

A Euronews idén februári összesítése alapján Európában tavaly 30 százalékos forgalomcsökkenés és a foglalásokban csaknem 40 százalékos visszaesés volt tapasztalható. A Rentingo.com szerint a pandémia alatt kétféle változás érvényesült: az Airbnb-lakások egy része albérletté alakult, a csökkenő kereslet miatt pedig a bérbeadóknak – az éppen érvényben lévő szabályozások követése mellett – sokkal több időt kellett fordítaniuk a bérlők elérésére és a szolgáltatásuk jobbá tételére.

A járványügyi korlátozások feloldásával a turizmus várhatóan újból felpörög majd, így az Airbnb is ismét berobbanhat. Ehhez jól jöhet egy innovatív, digitális segítség, hiszen a házigazdák a hosszú pihenő miatt most nagyobb elvárásokkal szembesülhetnek, amikkel összhangban felértékelődhetnek a biztonságos szálláshelyek.

Digitális okoskulcs a biztonságosabb Airbnb-zéshez

A Start it @K&H inkubátorprogramban nevelkedett PhoneIn startup olyan digitális okoskulcsot fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy bárkit, akit szeretnénk, egy gombnyomással könnyen, gyorsan és egyszerűen beengedhessünk az otthonunkba vagy az irodánkba, akkor is, ha épp távol vagyunk attól. Airbnb-házigazdák mellett az irodaház tulajdonosok és a cégvezetők számára is hasznos lehet még a PhoneIn készüléke, de a magánszemélyek mindennapjait is megkönnyítheti. Nem szükséges ugyanis megadni a kapukódot senkinek, hiszen ez egyáltalán nem biztonságos.

A PhoneIn innovációja abban  rejlik, hogy amellett, hogy „átadhatunk” egy digitális kulcsot az otthonunkhoz vagy irodánkhoz, akár beszélhetünk is a kulcsot átvevővel.

„A PhoneIn digitális okoskulccsal két dolgot lehet irányítani. Az egyik a külső ajtó, a másik pedig a lakás vagy iroda elektromos zárja” – árulta el Szűcs Bálint, a PhoneIn társalapítója.

A digitális okoskulcs csak a küldő engedélyével használható és bármikor kikapcsolható, visszavonható a hozzáférési és belépési jogosultság. Miután valakinek kulcsot küldtünk, mindig értesítést kapunk arról, ha használta azt. Megadhatjuk, hogy egy kulcs hányszor működjön és meddig legyen érvényes, illetve csak egyszeri vagy örökérvényű belépést biztosítson, de még az időintervallumot is beállíthatjuk arra vonatkozóan, hogy pontosan mikor legyen használható.

A Start it @K&H csapatának jelenleg ötven készüléke van, amelyeket tesztelésre szánnak és a visszajelzések alapján tökéletesítik a rendszert. Ezt követően, többek között az inkubátoron keresztül épített nemzetközi partneri kapcsolatoknak köszönhetően még idén nyáron Kickstarter (közösségi finanszírozás alapú) kampányt indítanak.

„A kampány során befolyó összeget elsősorban kisebb és még esztétikusabb termékek gyártására fordítjuk majd. A következő lépés pedig az lesz, hogy a PhoneIn-nek kamerája legyen, amivel a felhasználók láthatják is az épület előtt éppen várakozó személyt” – avatott be terveikbe Jesse Smith, a PhoneIn alapítója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-03 15:12:57
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS