Digitális okoskulcs teszi egyszerűbbé a vendég- és ügyfélfogadást

2021. 08. 16., 18:00

A korlátozó intézkedések feloldása ismét felpörgetheti a járvány miatt válságba került Airbnb népszerűségét. Így a kényszerszünet után most még inkább felértékelődhetnek a jó áron elérhető, biztonságos szálláshelyek. Az Airbnb-házigazdák számára ezért kiváló segítség lehet a hamarosan Európa-szerte alkalmazható okos ajtónyitó készülék, ami biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást. A hazai mérnökök által fejlesztett eszközt a Start it @K&H inkubátorprogram startupja, a PhoneIn dobja piacra.

Megpróbáltatásokkal teli évet tudhatnak maguk mögött az Airbnb-lakáskiadók. Egy 2020 augusztus elsején hatályba lépett törvénymódosítás alapján ugyanis az érintett önkormányzatok korlátozhatják a lakások  szálláshely-szolgáltatás céljára felhasználható napjainak számát, ami tovább csökkentheti a határok lezárását követően jelentősen visszaesett Airbnb forgalmát.

A Euronews idén februári összesítése alapján Európában tavaly 30 százalékos forgalomcsökkenés és a foglalásokban csaknem 40 százalékos visszaesés volt tapasztalható. A Rentingo.com szerint a pandémia alatt kétféle változás érvényesült: az Airbnb-lakások egy része albérletté alakult, a csökkenő kereslet miatt pedig a bérbeadóknak – az éppen érvényben lévő szabályozások követése mellett – sokkal több időt kellett fordítaniuk a bérlők elérésére és a szolgáltatásuk jobbá tételére.

A járványügyi korlátozások feloldásával a turizmus várhatóan újból felpörög majd, így az Airbnb is ismét berobbanhat. Ehhez jól jöhet egy innovatív, digitális segítség, hiszen a házigazdák a hosszú pihenő miatt most nagyobb elvárásokkal szembesülhetnek, amikkel összhangban felértékelődhetnek a biztonságos szálláshelyek.

Digitális okoskulcs a biztonságosabb Airbnb-zéshez

A Start it @K&H inkubátorprogramban nevelkedett PhoneIn startup olyan digitális okoskulcsot fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy bárkit, akit szeretnénk, egy gombnyomással könnyen, gyorsan és egyszerűen beengedhessünk az otthonunkba vagy az irodánkba, akkor is, ha épp távol vagyunk attól. Airbnb-házigazdák mellett az irodaház tulajdonosok és a cégvezetők számára is hasznos lehet még a PhoneIn készüléke, de a magánszemélyek mindennapjait is megkönnyítheti. Nem szükséges ugyanis megadni a kapukódot senkinek, hiszen ez egyáltalán nem biztonságos.

A PhoneIn innovációja abban  rejlik, hogy amellett, hogy „átadhatunk” egy digitális kulcsot az otthonunkhoz vagy irodánkhoz, akár beszélhetünk is a kulcsot átvevővel.

„A PhoneIn digitális okoskulccsal két dolgot lehet irányítani. Az egyik a külső ajtó, a másik pedig a lakás vagy iroda elektromos zárja” – árulta el Szűcs Bálint, a PhoneIn társalapítója.

A digitális okoskulcs csak a küldő engedélyével használható és bármikor kikapcsolható, visszavonható a hozzáférési és belépési jogosultság. Miután valakinek kulcsot küldtünk, mindig értesítést kapunk arról, ha használta azt. Megadhatjuk, hogy egy kulcs hányszor működjön és meddig legyen érvényes, illetve csak egyszeri vagy örökérvényű belépést biztosítson, de még az időintervallumot is beállíthatjuk arra vonatkozóan, hogy pontosan mikor legyen használható.

A Start it @K&H csapatának jelenleg ötven készüléke van, amelyeket tesztelésre szánnak és a visszajelzések alapján tökéletesítik a rendszert. Ezt követően, többek között az inkubátoron keresztül épített nemzetközi partneri kapcsolatoknak köszönhetően még idén nyáron Kickstarter (közösségi finanszírozás alapú) kampányt indítanak.

„A kampány során befolyó összeget elsősorban kisebb és még esztétikusabb termékek gyártására fordítjuk majd. A következő lépés pedig az lesz, hogy a PhoneIn-nek kamerája legyen, amivel a felhasználók láthatják is az épület előtt éppen várakozó személyt” – avatott be terveikbe Jesse Smith, a PhoneIn alapítója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS