Az OTP SZÉP kártyás feltöltések összege meghaladta az 1000 milliárd forintot

2021. 06. 18., 13:45

Idén lesz tíz éve, hogy az OTP Pénztárszolgáltató a piacon elsőként elérhetővé tette a Széchenyi Pihenőkártyát, vagy ahogyan sokan ismerik, az OTP SZÉP kártyát. A juttatás mára a belföldi turizmus és vendéglátás egyik motorjává vált, 1,7 millióan használják, a költés pedig tavaly megközelítette a 200 milliárd forintot. Az elmúlt tíz évben a magyar munkavállalók több mint 1000 milliárd forintnyi feltöltést kaptak OTP SZÉP kártyáikra, ekkora összeg állt rendelkezésére annak a több tízezer hazai vállalkozásnak, amelyek csatlakoztak az OTP elfogadóhelyi hálózatához.

Az OTP Pénztárszolgáltató Magyarországon elsőként, tíz évvel ezelőtt, a 2011-es nyári szezonban vezette be az OTP SZÉP kártyát. Az új cafeteria elem bevezetésének célja az volt, hogy egy modern, kártya alapú termékkel ösztönözze a belföldi élményszerzést, tudatosítsa a munkavállalók pihenésének fontosságát, valamint, hogy a szabadidős költések minél nagyobb része maradjon a hazai vállalkozásoknál. Az OTP Csoport a kezdetektől magáénak érezte ezeket a célokat, meglévő infrastruktúrájának és tapasztalatának köszönhetően pedig elsőként tudott a piacra lépni az új termékkel.

Az azóta eltelt egy évtizedben az OTP SZÉP kártya a magyar cafeteria piac egyik legnépszerűbb juttatásává vált, már mintegy 1,7 millió kártyabirtokossal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a magyar munkavállalók több mint egyharmada adhat magának, családjának, vagy a barátainak élményeket a SZÉP-kártyának köszönhetően.

„Mindannyian, akik a SZÉP-kártya tíz évvel ezelőtti bevezetésében részt vettünk, reméltük, hogy egy hosszú távon sikeres terméket hozunk létre. Tudtuk, hogy a cafeteria piacon újdonság lesz a kártya formátum, és azt is, hogy szeretni fogják a munkavállalók, mert a papír utalványokhoz képest nagyon kényelmes a használata. Abban is biztosak voltunk, hogy a sikerhez hozzájárul az OTP Csoport támogatása. Mindezekkel együtt talán egyikünk sem álmodott arról az elképesztő népszerűségről, ami ma a SZÉP-kártyát övezi”–mondta Vargáné Jandrasits Ildikó,az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója.

„Ez az igen kedvező adózási szabályok mellett annak is köszönhető, hogy aktívan alakítjuk a terméket, folyamatosan fejlesztjük digitális szolgáltatásainkat, – gondolok itt például az új mobiltelefonos alkalmazásunkra, vagy a megújult OTP Portálok oldalra –, és bővítjük elfogadóhelyi hálózatunkat is, hogy kártyabirtokosaink minél kényelmesebben és sokoldalúbban használhassák fel SZÉP-kártya juttatásukat” – tette hozzá.

A tavalyi és az idei rendhagyó év kapcsán kiemelte: „A koronavírus-járvány egyik nagy tanulsága, hogy a turizmusnak és a vendéglátóiparnak muszáj egy stabil belföldi keresletre támaszkodni. Büszke vagyok arra, hogy az OTP SZÉP kártya egy évtizede segíti építeni ezt a biztos alapot, és hozzájárult ahhoz, hogy ezek az ágazatok talpon tudjanak maradni a válság alatt is.”

Az OTP SZÉP kártya elfogadóhelyi hálózatához 2012 decemberében még 18 ezer kereskedelmi egység tartozott, a jelenlegi elfogadóhelyek száma ennek közel két és félszerese, 44 ezer. Ezek közé tartoznak a kereskedelmi és munkahelyi vendéglátóhelyek is.

Az SZÉP-évtized és az elmúlt egy év kapcsán Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke kiemelte: „Az OTP SZÉP kártya mára a szektor egyik megkerülhetetlen partnere lett, hiszen a kártyabirtokosok évi többmilliárd forintos bevételt biztosítanak a vendéglátósok számára, legyen szó akár egy fővárosi patinás étteremről, egy Balaton-parti újhullámos vendéglőről, vagy éppen egy kisváros kockás-abroszos beülős helyéről. Ez a forrás a tavalyi év során, ami a szektor elmúlt évtizedeinek egyik leginkább kihívást jelentő időszaka volt még inkább felértékelődött, és bízunk benne, hogy most, a korlátozások fokozatos feloldásával a vendégek visszatérnek a teraszokra, az éttermekbe, és számos boldog élménnyel lesznek gazdagabbak, akár családi, akár baráti vacsorákról legyen szó.”

Az idei év bár tartalékolással indult, az április 25-től hatályos kormányrendelet értelmében év végéig mindhárom zsebből költhetnek a kártyabirtokosok, így a hatályba lépést követően el is kezdték az addig tartalékolt összegek felhasználását. Az áprilistól folyamatosan növekvő költésekkel az idei évben eddig több mint 91 milliárd Ft értékben költöttek OTP SZÉP kártyáikról a munkavállalók.

„A források utánpótlása is biztosított, hiszen 2021 első öt hónapjában több mint 130 milliárd forintnyi feltöltés érkezett az OTP SZÉP kártyákra, ami 44 százalékos bővülés a tavalyi év azonos időszakához képest, vagyis eredményes és aktív nyárra számíthatunk” – tette hozzá Vargáné Jandrasits Ildikó.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 16., 09:20
A money.hu friss összesítése szerint több pénzintézet is kínál olyan gyerekszámla-csomagokat, amelyeknél nemcsak a számlavezetés és a bankkártya lehet ingyenes, hanem akár több tízezer forint jóváírást is kaphatnak az új ügyfelek.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS