„Az átlag magyar utazó” naponta átlagosan 16 200 forintot költött külföldön a III. negyedévben

2021. 12. 10., 08:33

41 százalékkal nőtt a hazánkba látogató külföldiek száma az egy évvel korábbihoz képest 2021 III. negyedévében, ugyanakkor a 2019. III. negyedévinek mindössze a 70 százalékát érte el. A magyarok külföldre irányuló utazásainak száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva közel harmadával emelkedett, míg a 2019. azonos időszakinak a 60 százaléka volt. A hozzánk érkező külföldiek 542 milliárdot, a külföldre utazó magyarok pedig 226 milliárdot költöttek el az utazásaik során – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

41 százalékkal nőtt a hazánkba látogató külföldiek száma az egy évvel korábbihoz képest 2021 III. negyedévében, ugyanakkor a 2019. III. negyedévinek mindössze a 70 százalékát érte el. A magyarok külföldre irányuló utazásainak száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva közel harmadával emelkedett, míg a 2019. azonos időszakinak a 60 százaléka volt. A hozzánk érkező külföldiek 542 milliárdot, a külföldre utazó magyarok pedig 226 milliárdot költöttek el az utazásaik során – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

A beutazások száma és az azokhoz kapcsolódó kiadások összege is nőtt

2021 III. negyedévében a külföldi látogatók 15,2 millió utazást tettek hazánkba. A látogatások száma az előző év azonos időszakához képest 41 százalékkal nőtt, de a 2019. III. negyedévinek a 70 százaléka volt. Az egynapos utazások száma hasonló mértékben növekedett, az előző évhez mérten 45 százalékkal volt magasabb (12 millió utazás), 2019 III. negyedévéhez viszonyítva elérte annak háromnegyedét. Az egynapos látogatások 91 százaléka magánjellegű, közel 6 százaléka munkavégzési, valamivel több mint 3 százaléka üzleti és üzletelési célú volt.

A külföldiek 3,2 millió többnapos utazást tettek Magyarországra, negyedével többet, mint egy évvel korábban (2019 július–szeptemberéhez viszonyítva lényegesen kevesebbet, annak csupán valamivel több mint felét). A külföldiek által tett összes látogatásból a több napra érkezők aránya (21 százalék) mind az előző évhez, mind 2019-hez viszonyítva csökkent. A több napra látogatók 82 százaléka magánjelleggel, 12 százaléka üzleti és üzletelési céllal, 6 százaléka munkavégzés miatt érkezett hazánkba.

A beutazók Magyarországon eltöltött ideje negyedével, 34,7 millió napra nőtt (2019 III. negyedévéhez mérten annak kétharmadát érte el). A több napra érkezők egy utazás alkalmával átlagosan 7,0 napot töltöttek itt, ugyanebben az időszakban az előző évinél 7,4 százalékkal kevesebbet, a két évvel korábbinál 13 százalékkal többet.

A hazánkba látogató külföldiek 2021 III. negyedévében folyó áron 542 milliárd forintot költöttek, az előző év azonos időszaki értéknél 42 százalékkal többet (a 2019. III. negyedévi külföldi kiadások 65 százalékát). Az egy napra érkezők kiadásainak összege (145 milliárd forint) kétötödével, a több napra érkezőké (397 milliárd forint) hasonló mértékben emelkedett. A 2019. III. negyedévihez viszonyítva előbbi kiadások 24, utóbbiak 38 százalékkal csökkentek. A legtöbbet (87 milliárd forintot) a Németországból idelátogatók költötték, kétötödét üdülési célú utazásokon, közel egyötödét a saját ingatlan látogatásához kapcsolódóan. Az Ausztriából érkezők 71 milliárd forintot fordítottak a zömében magánjellegű utakhoz kapcsolódó kiadásokra, ebből is nagy arányban vásárlásra, valamint fogászati szolgáltatásokra.

Jelentősen nőtt a külföldre utazások száma

2021 III. negyedévében a magyar állampolgárok 4,6 millió alkalommal utaztak külföldre, 32 százalékkal többször, mint a járvány által érintett, egy évvel korábbi időszakban. 2019 III. negyedévhez viszonyítva a kiutazások száma 40 százalékkal esett vissza.

Az egynapos utazások száma mintegy ötödével, a többnaposoké majdnem kétharmadával bővült 2020 azonos negyedévéhez képest. 2019. III. negyedévhez mérten az egynapos utak száma 35, a többnaposoké 46 százalékkal esett vissza. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába és Horvátországba látogattak, az utazások 58 százaléka ebbe a három országba irányult. A magyarok átlagosan 3,0 napot töltöttek el utazásaik során külföldön, fél nappal többet, mint egy évvel korábban.

A külföldre utazó magyarok az egy évvel korábbinál folyó áron több mint negyedével nagyobb összeget, 226 milliárdot, fejenként és naponta átlagosan 16 200 forintot költöttek. Az egy napra jutó költés a 2020., illetve a 2019. III. negyedévinél is magasabb volt. A megnövekedett utazásszám mellett a tartózkodási idő is jelentősen nőtt (+57 százalék), ami az átlagos árszínvonal-növekedéssel együtt tekintélyes költésnövekedést eredményezett (+91 százalék). (2021 augusztusában a külföldi utazások fogyasztói ára átlagosan ötödével volt magasabb 2019 augusztusához viszonyítva, ebben szerepet játszott a forint euróval szembeni leértékelődése is.) A kiadások közül a legnagyobb összeg a Horvátországban nyaralókat érintette, de jelentősek voltak az Ausztriába és Görögországba látogatók költései is.

A Covid19-járvány harmadik hulláma után a kiadások motivációs szerkezete kezd visszarendeződni a hagyományos turisztikai formába. 2021. III. negyedévben a szabadidős célú utazások aránya újból emelkedésnek indult a bázisidőszakhoz képest (+14 százalék) a rokon- és barátlátogatási, illetve vásárlási célú utak csökkenő részaránya mellett. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS