Az Airbnb-re is reagáltak az új kormányrendeletben

2019. 07. 05., 11:00

Legtöbb pontjában hatályba lépett az a kormányrendelet, amely nemcsak rendet tesz a szálláshely-szolgáltatással kapcsolatos fogalmak terén, hanem reflektál az ágazatban végbement változásokra is.

A szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos rendeletek kiigazítása a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) július 1-jei bevezetésével függ össze – írja a turizmus.com.

Az Airbnb-jelenségre reflektál az egyéb szálláshelyek kategória különválasztása a nem kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából, magánszemély vagy egyéni vállalkozó által hasznosított magánszálláshelyektől.

Új fogalmak a szálláshely szobaegységeinek, ágyainak, illetve befogadóképességének száma is (mostantól például tisztázott, hogy a két vendég részére alkalmas fekvőhely két ágynak számít), az üdülőház helyett pedig az üdülőháztelep elnevezést vezették be.

A 2017 óta létező panzióminősítési rendszerben már nagy hangsúlyt kapott az alapkövetelmények között a megfelelő alváskomfort. A legalább 13 centi vastag, jó állapotú matrac és a korszerű alvásra alkalmas higiénikus takaró, párna most a szállodák és a panziók bejelentési követelményei közé is bekerült.

A rendelet értelmében a szálláshely-szolgáltatók feladata az NTAK-hoz való csatlakozás, és az ő feladatuk az ehhez szükséges szálláshelykezelő szoftver beszerzése.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS