A digitális ügyfélélményben bízhat az utazási szektor

2021. 11. 23., 13:18

Legalább kétszer, de akár hatszor gyorsabban is nőhetnek a piaci átlagnál az utazások népszerűsítésére fordított reklámkiadások az idéntől számított három évben.

A bel- és külföldi, üzleti és szabadidős célpontokra egyaránt kiterjedő utazási reklám a COVID-19 által leginkább sújtott kategóriák egyike. A Publicis Groupe Hungary tagügynöksége, a Zenith becslései szerint 2019-ben még 18,0 milliárd dollárt fordítottak erre az utazási márkák a 13 kulcsfontosságú piacon, tavaly viszont már csak 9,7 milliárdot. A visszaesés 46 százalékos, miközben a hirdetési piac egésze csak 4 százalékkal zsugorodott.

„Az utazások iránt felhalmozott kereslet serkentőleg hat az ez irányú reklámköltések gyors növekedésére az elkövetkező években, a járvány előtti szintekig azonban hosszú lesz az út” – véli Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért felelős vezetője. A Zenith közzétett Business Intelligence – Utazás jelentése szerint 2021-ben 24 százalékkal, azaz a reklámpiac egészénél kétszer gyorsabban fognak bővülni az utazási reklámok, majd 2022-ben 36, 2023-ban pedig 19 százalékkal.

A kiegyenlítődés mégis fokozatos lesz, hiszen az utazási reklámokra fordított kiadások az idén még mindig 33 százalékkal vannak a 2019-es szint alatt, miközben a reklámpiac egésze már 7 százalékkal felette jár. A Zenith szakértői szerint az utazási reklámköltés csak 2023-ban fogja meghaladni a 2019-es szintet, amikor is eléri majd a 19,6 milliárd dollárt.

Ahogy a globális utazás kezd helyreállni, az utazási márkáknak a pandémia utáni utazás valóságához igazodva kell újjáépíteniük kapcsolataikat a fogyasztókkal: alkalmazkodniuk kell az üzleti utazások számának csökkenéséhez, foglalkozniuk kell a fogyasztók fenntarthatósággal összefüggő, az alacsony széndioxidkibocsátású utazások iránti növekvő keresletet támasztó aggodalmaival.

„Mivel a foglalások online megjelenésével az utazás lett a digitális technológiákat legkorábban alkalmazó ágazatok egyike, jóval a piac előtt jár a digitális átalakulásban” – hívja fel a figyelmet Horváth Rita. A Zenith előrejelzései szerint 2021-ben az ágazat eladásainak 32 százaléka már online zajlik, ami jóval magasabb a kiskereskedelem egészére jellemző 20 százaléknál. Az utazási hirdetők így digitális hirdetésekre is többet költenek, mint az átlagos márkák: 2020-ban 63 százalékot, szemben az átlagos 58 százalékkal.

A szakember szerint a digitális hirdetések még fontosabbá válnak mind a márkaépítés, mind a konverzió szempontjából azzal párhuzamosan, ahogy az utazás egyre digitálisabbá válik. Az utazási alkalmazásokba integrálhatók az oltási útlevelek, ahogyan a célországok COVID-19-cel kapcsolatos szabályai és adminisztrációs elvárásai is, az űrlapok kitöltésének procedúrája, de a digitális megoldások révén érintésmentessé tehető a szállás elfoglalásának és elhagyásának folyamata is – ezek mind olyan lehetőségek, amelyek az akadálytalan digitális élmény felé tolják az utazás teljes folyamatát.

Ennek megfelelően a digitális reklámköltések 2019 és 2023 között évente 6 százalékkal nőnek, a teljes költségvetésen belüli részarányuk pedig a 2020-as 63-ról 2023-ra 70 százalékra emelkedik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-07 12:18:09
Az adóhatóság nemrég tette közzé a 2022-es vizsgálatairól szóló összefoglalóját. Az évkönyvből az adóhatóság ellenőrzési kapacitását és hatékonyságát alátámasztó statisztikákon túl az elmúlt éveket érintő és a jövőt előrevetítő tendenciák is leszűrhetők.
2023-06-07 11:18:38
Rekordot döntött idén az első három hónapban az utasbiztosítások díjbevétele. Azok a magyarok, akiknek telik rá, ismét utaznak, és többet költenek erre, mint korábban bármikor – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS