2019 II. negyedévében a magyar állampolgárok 6,2 millió alkalommal, utaztak külföldre, ez 10 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Az egynapos utazások száma 6,5, a többnaposoké 16 százalékkal nőtt. A városnézési utak száma jelentősen, 21 százalékkal növekedett, amihez számottevően hozzájárult a munkavégzési és a rokon-, barátlátogatási célú utazások számának dinamikus emelkedése is.
A magyarok utazásainak 61 százaléka egynapos út, ennek 75 százaléka magánjellegű, 25 százaléka üzleti út, munkavégzés volt.
A magyarok egynapos utazásainak:
A legjelentősebben a rokon- és barátlátogatási, illetve a városnézési célú utak száma nőtt.
A legtöbben továbbra is Ausztriába és Szlovákiába utaztak, az idelátogatók száma 5,6, illetve 21 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest. Ausztriába sokkal többen tettek vásárlási célú utakat, mint egy évvel korábban, Szlovákiába pedig lényegesen többen utaztak rokon- vagy barátlátogatás céljából.
A magyarok 2,4 millió többnapos utazást tettek külföldön.
A többnapos utakon belül:
A legtöbben Németországba, Romániába és Ausztriába utaztak, a többnapos utak 36 százaléka ebbe a három országba irányult. Németország volt a legkedveltebb úti cél, 26 százalékkal többen látogattak oda, mint az előző év azonos időszakában. A rangsorban második Romániába 20 százalékkal nőtt, míg Ausztriába 28 százalékkal csökkent a magyarok utazásainak száma.
2019. II. negyedévben átlagosan 3,1 napot töltöttek külföldön a magyarok, 0,3 nappal többet az egy évvel korábbinál. Az utazók külföldön töltött összes ideje szintén nőtt, elérte a 19,2 millió napot. Az egynapos és a többnapos utazók külföldön töltött ideje egyaránt növekedett.
A külföldre utazó magyarok folyó áron 1,1 százalékkal többet, 223 milliárd forintot költöttek. A legnagyobb összeget, 35 milliárd forintot a Németországba utazók költötték el. Jelentős volt még az Ausztriába és Olaszországba utazók összes kiadása is. Fejenként és naponta átlagosan 11 600 forintot költöttek a külföldre látogatók, kevesebbet, mint egy évvel korábban. A legnagyobb egy főre jutó napi 30 ezer forintnyi átlagos kiadás a konferencia, üzleti út célú utazásokhoz kapcsolódott.
A külföldre látogatók kiadásaik 33 százalékát élelmiszerek és egyéb árucikkek vásárlására, 27 százalékát szállásra és vendéglátó-szolgáltatásokra, 11 százalékát közlekedésre és üzemanyagra, 13 százalékát kulturális, sport- és egyéb turisztikai szolgáltatásokra fordították. Az üzemanyagra fordított kiadások aránya 2,1 százalékponttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, az egyéb árucikk vásárlására fordított összeg viszont 2,6 százalékponttal csökkent. (KSH)
A sörrajongók kérései alapján összerakott receptből született meg.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.