223 milliárd forintot költöttünk külföldön a II. negyedévben

2019. 09. 18., 14:01

2019 II. negyedévében a magyar állampolgárok 6,2 millió alkalommal, utaztak külföldre, ez 10 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

Az egynapos utazások száma 6,5, a többnaposoké 16 százalékkal nőtt. A városnézési utak száma jelentősen, 21 százalékkal növekedett, amihez számottevően hozzájárult a munkavégzési és a rokon-, barátlátogatási célú utazások számának dinamikus emelkedése is.

A magyarok utazásainak 61 százaléka egynapos út, ennek 75 százaléka magánjellegű, 25 százaléka üzleti út, munkavégzés volt.

A magyarok egynapos utazásainak:

  • 33 százaléka vásárlás,
  • 21 százaléka szabadidős,
  • 14 százaléka rokon, barát látogatás volt.

A legjelentősebben a rokon- és barátlátogatási, illetve a városnézési célú utak száma nőtt.

A legtöbben továbbra is Ausztriába és Szlovákiába utaztak, az idelátogatók száma 5,6, illetve 21 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest. Ausztriába sokkal többen tettek vásárlási célú utakat, mint egy évvel korábban, Szlovákiába pedig lényegesen többen utaztak rokon- vagy barátlátogatás céljából.

A magyarok 2,4 millió többnapos utazást tettek külföldön.

A többnapos utakon belül:

  • a szabadidős, szórakozási, egészség-megőrzési célú utak aránya 44 százalék,
  • a rokon- és barátlátogatásoké 30 százalék,
  • a munkavégzési célú utaké 12 százalék,
  • a konferenciáké, üzleti utaké 6,8 százalék volt.

A legtöbben Németországba, Romániába és Ausztriába utaztak, a többnapos utak 36 százaléka ebbe a három országba irányult. Németország volt a legkedveltebb úti cél, 26 százalékkal többen látogattak oda, mint az előző év azonos időszakában. A rangsorban második Romániába 20 százalékkal nőtt, míg Ausztriába 28 százalékkal csökkent a magyarok utazásainak száma.

2019. II. negyedévben átlagosan 3,1 napot töltöttek külföldön a magyarok, 0,3 nappal többet az egy évvel korábbinál. Az utazók külföldön töltött összes ideje szintén nőtt, elérte a 19,2 millió napot. Az egynapos és a többnapos utazók külföldön töltött ideje egyaránt növekedett.

A külföldre utazó magyarok folyó áron 1,1 százalékkal többet, 223 milliárd forintot költöttek. A legnagyobb összeget, 35 milliárd forintot a Németországba utazók költötték el. Jelentős volt még az Ausztriába és Olaszországba utazók összes kiadása is. Fejenként és naponta átlagosan 11 600 forintot költöttek a külföldre látogatók, kevesebbet, mint egy évvel korábban. A legnagyobb egy főre jutó napi 30 ezer forintnyi átlagos kiadás a konferencia, üzleti út célú utazásokhoz kapcsolódott.

A külföldre látogatók kiadásaik 33 százalékát élelmiszerek és egyéb árucikkek vásárlására, 27 százalékát szállásra és vendéglátó-szolgáltatásokra, 11 százalékát közlekedésre és üzemanyagra, 13 százalékát kulturális, sport- és egyéb turisztikai szolgáltatásokra fordították. Az üzemanyagra fordított kiadások aránya 2,1 százalékponttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, az egyéb árucikk vásárlására fordított összeg viszont 2,6 százalékponttal csökkent. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS