Miért lehet ideális piac Dubaj a Swapp számára?

2021. 10. 15., 12:15

Bécs és Budapest után Dubajban is elindítja havidíjas autóelőfizetős szolgáltatását a Swapp. A részben magyar startup a helyi befektetők érdeklődése és a kedvező piaci feltételek miatt döntött a Közel-keleti piacra lépés mellett.

A Swapp havi előfizetéses rendszerben kínál személygépkocsikat futamidő vagy hűségidő nélkül. A vállalatot magyar származású, de eddig elsősorban külföldön dolgozó startupperek indították. Az alapítók saját tőkéjén túl a startup eddig több mint 1 millió eurónyi tőkét vont be, melynek nagyobb része közel-keleti, kisebb része európai angyalbefektetőktől érkezett.

A szolgáltatás az autóvásárlás és a lízing helyett kínál versenyképes árú, de sokkal rugalmasabb alternatívát. A cég – a magyar startupoktól eltérően – előbb volt jelen külföldi piacon mint a magyaron. A Swapp idén márciusban indította el tesztüzemét Bécsben, majd az ottani pozitív tapasztalatok alapján rajtolt el a szolgáltatás júniusban Budapesten is.

Időközben a Swapp közel-keleti csapattagokkal és befektetőkkel erősített. Az ő együttes hatásukra, valamint a kedvező piaci körülményeket kihasználva döntöttek úgy, hogy Dubajban terjeszkednek tovább. Itt szeptember végén indult el a Swapp tesztüzemmódban.  

A szolgáltatás működése egyszerű. A Swapp online felületén gyors regisztrációt követően a felhasználó kiválasztja a számára megfelelő autót, a rendszer levonja az első havi előfizetési díjat és zárolja a kaució összegét a felhasználó bankkártyájáról. Ezután a Swapp munkatársai házhoz szállítják a kiválasztott gépkocsit Bécs, Budapest vagy Dubaj területén ingyenesen.

Egy autó tetszőleges ideig, de minimum egy hónapig használható. Ha az előfizető váltana vagy lezárná az előfizetést, akkor azt 14 nappal előre kell jeleznie a Swapp felé. Az átvételben és az autó elszállításában a Swapp szintén segít. 

Dubaj ideális piac a Swapp számára. A metropoliszon belüli nagy távolságok miatt sokan utaznak személyautóval, míg a tömegközlekedés európai szemmel nézve alulfejlett és kevésbé népszerű. A lakosság nagyjából 80 százalékát kitevő, hosszabb-rövidebb ideig itt élő külföldiek számára sem az autóvásárlás, sem a helyi sajátosságok miatt nehézkesebb autólízing nem túl előnyös.

A rugalmasság és könnyebb hozzáférhetőség miatt az autó előfizetés viszont kifejezetten vonzó alternatíva. Az első tapasztalatok is ezt támasztják alá: már az első napokon több tucat felhasználó fizetett elő autóra, ezért a legfontosabb feladat most a dubaji autókínálat bővítése. 

A Swapp dubaji működését Marc Howayek irányítja, aki elmondta: „A Swapp befektetői között közel-keleti angyalbefektetőket is találunk, illetve a korai csapattagok között is van olyan, aki az emirátusokban dolgozott vezető beosztásban, ismert autómegosztó startupnál. Ezért már a befektetéskor felvetődött, hogy az európai start után a közel-keleti metropoliszban is beindítjuk a szolgáltatást. A bécsi és budapesti pozitív tapasztalatok alapján döntöttünk úgy, hogy előre hozzuk a dubaji indulást. A terjeszkedés ezzel nem áll meg, folyamatosan elemezzük a piacra lépés lehetőségét a legkülönbözőbb nagyvárosokban.” 

A Swappot ismert magyar startupperek indították közösen: Poprócsi Zsolt, a Bolt korábbi magyarországi vezetője, Wossala Kristóf, a Deezer zenestreaming szolgáltató volt regionális igazgatója és Fekete Zoltán, az Uber magyar, illetve svéd piacokért felelős egykori vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS