Kínában tavaly több, mint 20 százalékkal kevesebb új telefont sikerült eladni, mint előző évben. Az eddig óriási növekedést produkáló hazai márkák is gondban vannak.
Kínában 2020-ban 20,4 százalékkal kevesebb mobilt adtak el, mint az előző évben. A kormányzati támogatású kutatóközpont, a Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Akadémia (CAICT) adatai szerint a 2019-es 372 millió helyett 2020-ban 296 millió eszköz talált gazdára – írja a Computerworld.
A kínai mobilgyártók 2020-tól a forgalom felpörgését várták, abban bízva, hogy az ország rendkívüli intenzív 5G fejlesztései kedvet csinálnak a 5G kompatibis eszközökhöz. Azonban az év első felében az Oppo, a Vivo és a Xiaomi is a kereslet csökkenésével szembesült, és csak a Huawei tudta növelni piaci részesedését.
Az Apple első 5G képes mobiljai ősszel jelentek meg Kínában, és az elemzők most árgus szemmel figyelik, hogy vajon a hűséges iPhone-tulajdonosok, akik korábban elhalasztották eszközük cseréjét, új mobilra váltanak-e.
A sörrajongók kérései alapján összerakott receptből született meg.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.