Tényleg olyan vonzó a cég, mint amilyennek mutatja magát?

Tényleg olyan vonzó a cég, mint amilyennek mutatja magát?
2022. 05. 28., 11:42

Jelenleg többnyire abban a szerencsés helyzetben vannak az álláskeresők, hogy válogathatnak az állásajánlatok között. A munkáltatók így hangzatos hirdetésekkel, különleges ajánlatokkal próbálják felhívni magukra a figyelmet. A HR-marketing „álarca” mögött azonban nem mindig az rejlik, amit láttatni szeretnének.

Sok esetben ma már lasszóval kell fogni a munkavállalókat, egyre nagyobb kihívások elé állítja a HR-eseket a munkaerő toborzása. A hirdetéseket böngészve egészen extrém, hangzatos ajánlatokkal is találkozhatunk, hiszen minden cég a lehető legjobb színben szeretne feltűnni a leendő kollégák előtt. Az álláskeresőknek akár az egész karrierjüket is meghatározza, ha nem átgondolt döntést hoznak.

A hirdetések mögé nézni

„Az álláshirdetések alapján sok esetben nehéz megállapítani, hogy milyen is lesz valójában a kiválasztott cégnél dolgozni. Hasznos lehet, ha munkavállalóként megnézzük az adott cég weboldalát, a vezetőség LinkedIn profiljait, nyilvános szerepléseit, elérhető YouTube videóit, valamint a podcast szerepléseiket. A LinkedIn és Facebook regisztrációnk segítségével ellenőrizhetjük, hogy valamelyik barátunk ismerőse esetleg ott dolgozik-e az adott cégnél, kérhetünk róluk ajánlást, személyes tapasztalatot és véleményt. Természetesen egy személyes állásinterjúnál is érdemes nyitott szemmel járni, jól felmérni a munkavégzés helyét” – tanácsolja Dallos Zoltán online marketing szakember, a DLX média alapítója.

(Dallos Zoltán is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 304. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Megmutatni magunkat

Ugyanakkor a HR-marketing is szükséges, hiszen ennek segítségével hívhatják fel magukra a figyelmet a vállalkozások. Azonban fontos, hogy hiteles és őszinte legyen a kommunikáció.

„Mi abban hiszünk, hogy a cégeknek, cégvezetőknek érdemes minél több személyes és interaktív (videós, illetve audio) tartalmat gyártaniuk, mert ezek alapján sokkal részletesebb képet kaphatnak az érdeklődők, hogy szeretnének-e csatlakozni a csapathoz, tudnak-e azonosulni azzal a stílussal, értékrenddel, gondolatokkal, amit a videókban tapasztaltak. A munkáltatói márkaépítés manapság fontosabb, mint valaha. Óriási versenyelőnyt jelenthet az, ha van elegendő (humán) erőforrásunk az elnyert munkák elvégzéséhez, és abban a szerencsés helyzetben van a vállalkozás, hogy nem jelent problémát számára a bővülés” – mondta Dallos Zoltán.

Mi fontos a munkavállalónak?

A marketing szakember arról is beszélt, hogy tapasztalatai szerint mik a legfontosabbak az álláskeresők számára, amikor a lehetséges munkahelyek között válogatnak.

„Tapasztalatunk szerint a munkavállalóknak az anyagi megbecsülés mellett legalább ennyire fontos a jó munkahelyi légkör, a tanulási, fejlődési lehetőség, a csapategység és a rugalmas munkavégzés. A Covid-járvány miatt ma már sokaknak alap elvárás a home office lehetősége, annak ellenére, hogy a munkáltatók többsége még mindig az irodai munka végzést részesíti előnyben. Mi az arany középútban hiszünk, vagyis hosszú távon – munkakörtől függően – az 50-50 százalékos arányt tartjuk fenntarthatónak az irodai és az otthoni munkavégzés között” – tette hozzá Dallos Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-28 17:27:00
A borászok kiválóan alkalmazkodnak a változásokhoz, úttörői a mezőgazdasági újításoknak, és utat mutatnak az egész magyar agrárium számára – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a 41. Országos Borverseny megnyitóján.
2022-06-28 15:37:00
2021-ben az országnak három olyan megyéje volt, ahol a természetes fogyás ellenére a belföldi és a nemzetközi vándorlás együttes hatásának köszönhetően a lakosság lélekszáma ténylegesen nőtt – olvasható a statisztikai hivatal „Népmozgalom, 2021” című kiadványában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS