Tényleg olyan vonzó a cég, mint amilyennek mutatja magát?

Tényleg olyan vonzó a cég, mint amilyennek mutatja magát?
2022. 05. 28., 11:42

Jelenleg többnyire abban a szerencsés helyzetben vannak az álláskeresők, hogy válogathatnak az állásajánlatok között. A munkáltatók így hangzatos hirdetésekkel, különleges ajánlatokkal próbálják felhívni magukra a figyelmet. A HR-marketing „álarca” mögött azonban nem mindig az rejlik, amit láttatni szeretnének.

Sok esetben ma már lasszóval kell fogni a munkavállalókat, egyre nagyobb kihívások elé állítja a HR-eseket a munkaerő toborzása. A hirdetéseket böngészve egészen extrém, hangzatos ajánlatokkal is találkozhatunk, hiszen minden cég a lehető legjobb színben szeretne feltűnni a leendő kollégák előtt. Az álláskeresőknek akár az egész karrierjüket is meghatározza, ha nem átgondolt döntést hoznak.

A hirdetések mögé nézni

„Az álláshirdetések alapján sok esetben nehéz megállapítani, hogy milyen is lesz valójában a kiválasztott cégnél dolgozni. Hasznos lehet, ha munkavállalóként megnézzük az adott cég weboldalát, a vezetőség LinkedIn profiljait, nyilvános szerepléseit, elérhető YouTube videóit, valamint a podcast szerepléseiket. A LinkedIn és Facebook regisztrációnk segítségével ellenőrizhetjük, hogy valamelyik barátunk ismerőse esetleg ott dolgozik-e az adott cégnél, kérhetünk róluk ajánlást, személyes tapasztalatot és véleményt. Természetesen egy személyes állásinterjúnál is érdemes nyitott szemmel járni, jól felmérni a munkavégzés helyét” – tanácsolja Dallos Zoltán online marketing szakember, a DLX média alapítója.

(Dallos Zoltán is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 304. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Megmutatni magunkat

Ugyanakkor a HR-marketing is szükséges, hiszen ennek segítségével hívhatják fel magukra a figyelmet a vállalkozások. Azonban fontos, hogy hiteles és őszinte legyen a kommunikáció.

„Mi abban hiszünk, hogy a cégeknek, cégvezetőknek érdemes minél több személyes és interaktív (videós, illetve audio) tartalmat gyártaniuk, mert ezek alapján sokkal részletesebb képet kaphatnak az érdeklődők, hogy szeretnének-e csatlakozni a csapathoz, tudnak-e azonosulni azzal a stílussal, értékrenddel, gondolatokkal, amit a videókban tapasztaltak. A munkáltatói márkaépítés manapság fontosabb, mint valaha. Óriási versenyelőnyt jelenthet az, ha van elegendő (humán) erőforrásunk az elnyert munkák elvégzéséhez, és abban a szerencsés helyzetben van a vállalkozás, hogy nem jelent problémát számára a bővülés” – mondta Dallos Zoltán.

Mi fontos a munkavállalónak?

A marketing szakember arról is beszélt, hogy tapasztalatai szerint mik a legfontosabbak az álláskeresők számára, amikor a lehetséges munkahelyek között válogatnak.

„Tapasztalatunk szerint a munkavállalóknak az anyagi megbecsülés mellett legalább ennyire fontos a jó munkahelyi légkör, a tanulási, fejlődési lehetőség, a csapategység és a rugalmas munkavégzés. A Covid-járvány miatt ma már sokaknak alap elvárás a home office lehetősége, annak ellenére, hogy a munkáltatók többsége még mindig az irodai munka végzést részesíti előnyben. Mi az arany középútban hiszünk, vagyis hosszú távon – munkakörtől függően – az 50-50 százalékos arányt tartjuk fenntarthatónak az irodai és az otthoni munkavégzés között” – tette hozzá Dallos Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS