Tényleg olyan vonzó a cég, mint amilyennek mutatja magát?

Tényleg olyan vonzó a cég, mint amilyennek mutatja magát?
2022. 05. 28., 11:42

Jelenleg többnyire abban a szerencsés helyzetben vannak az álláskeresők, hogy válogathatnak az állásajánlatok között. A munkáltatók így hangzatos hirdetésekkel, különleges ajánlatokkal próbálják felhívni magukra a figyelmet. A HR-marketing „álarca” mögött azonban nem mindig az rejlik, amit láttatni szeretnének.

Sok esetben ma már lasszóval kell fogni a munkavállalókat, egyre nagyobb kihívások elé állítja a HR-eseket a munkaerő toborzása. A hirdetéseket böngészve egészen extrém, hangzatos ajánlatokkal is találkozhatunk, hiszen minden cég a lehető legjobb színben szeretne feltűnni a leendő kollégák előtt. Az álláskeresőknek akár az egész karrierjüket is meghatározza, ha nem átgondolt döntést hoznak.

A hirdetések mögé nézni

„Az álláshirdetések alapján sok esetben nehéz megállapítani, hogy milyen is lesz valójában a kiválasztott cégnél dolgozni. Hasznos lehet, ha munkavállalóként megnézzük az adott cég weboldalát, a vezetőség LinkedIn profiljait, nyilvános szerepléseit, elérhető YouTube videóit, valamint a podcast szerepléseiket. A LinkedIn és Facebook regisztrációnk segítségével ellenőrizhetjük, hogy valamelyik barátunk ismerőse esetleg ott dolgozik-e az adott cégnél, kérhetünk róluk ajánlást, személyes tapasztalatot és véleményt. Természetesen egy személyes állásinterjúnál is érdemes nyitott szemmel járni, jól felmérni a munkavégzés helyét” – tanácsolja Dallos Zoltán online marketing szakember, a DLX média alapítója.

(Dallos Zoltán is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 304. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Megmutatni magunkat

Ugyanakkor a HR-marketing is szükséges, hiszen ennek segítségével hívhatják fel magukra a figyelmet a vállalkozások. Azonban fontos, hogy hiteles és őszinte legyen a kommunikáció.

„Mi abban hiszünk, hogy a cégeknek, cégvezetőknek érdemes minél több személyes és interaktív (videós, illetve audio) tartalmat gyártaniuk, mert ezek alapján sokkal részletesebb képet kaphatnak az érdeklődők, hogy szeretnének-e csatlakozni a csapathoz, tudnak-e azonosulni azzal a stílussal, értékrenddel, gondolatokkal, amit a videókban tapasztaltak. A munkáltatói márkaépítés manapság fontosabb, mint valaha. Óriási versenyelőnyt jelenthet az, ha van elegendő (humán) erőforrásunk az elnyert munkák elvégzéséhez, és abban a szerencsés helyzetben van a vállalkozás, hogy nem jelent problémát számára a bővülés” – mondta Dallos Zoltán.

Mi fontos a munkavállalónak?

A marketing szakember arról is beszélt, hogy tapasztalatai szerint mik a legfontosabbak az álláskeresők számára, amikor a lehetséges munkahelyek között válogatnak.

„Tapasztalatunk szerint a munkavállalóknak az anyagi megbecsülés mellett legalább ennyire fontos a jó munkahelyi légkör, a tanulási, fejlődési lehetőség, a csapategység és a rugalmas munkavégzés. A Covid-járvány miatt ma már sokaknak alap elvárás a home office lehetősége, annak ellenére, hogy a munkáltatók többsége még mindig az irodai munka végzést részesíti előnyben. Mi az arany középútban hiszünk, vagyis hosszú távon – munkakörtől függően – az 50-50 százalékos arányt tartjuk fenntarthatónak az irodai és az otthoni munkavégzés között” – tette hozzá Dallos Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-27 12:10:11
A belügyminiszter május 24-i kezdettel az ország teljes területére kihirdette a tartósan vízhiányos időszakot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének kezdeményezését követően.
2024-05-27 07:30:05
Izgalmas fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán: elektronikus szem, elektronikus orr és többféle szemkamera is helyet kapott az újonnan kialakított laboratóriumban.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Izgalmas fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán: elektronikus szem, elektronikus orr és többféle szemkamera is helyet kapott az újonnan kialakított laboratóriumban.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS