Talán erre nem is gondol, amikor új autót vásárol

2018. 11. 28., 10:15

Magyarországon az elmúlt két évben számottevően nőtt az eladott új autók száma. A vásárlóknak továbbra is sok tényezőre kell odafigyelniük, hogy a számukra legkedvezőbb üzletet kössék. Ez a laikusok számára sokszor nem egyértelmű, de könnyen elsajátítható.

Magyarországra külföldről havonta még mindig több ezer személygépkocsit hoznak be, s itthon is nagy forgalmat bonyolítanak le a márkakereskedők. Hogyan tudunk rábukkanni a legjobb ajánlatra?

Dr. Barta Anita autójogász, Magyarország első közösségi autókereskedő weboldala, az autotveszek.hu társtulajdonosa szerint a válasz egyszerű: az almát az almával kell összehasonlítani.

„Ha kiválasztjuk a márkát és elkezdünk nézelődni az interneten, a hasonló gépjárművek között kiugró árkülönbségeket tapasztalhatunk. Ennek oka a metálfelár, a forgalomba helyezés költségei, a beszámított autó értéke, valamint az, hogy sok esetben a kereskedés a versenytársainál hosszabb határidővel tudja a központi rendszerből megrendelni az adott kocsit” – magyarázza a szakértő.

Mivel sokan olyan autókat hirdetnek, ami nincs is náluk készleten, inkább megpróbálják eladni azt, ami tényleg a szalonban áll. Ilyen esetekben a telefonhíváskor magukhoz ragadják a kezdeményezést, a potenciális vevő pedig nehéz helyzetbe kerül, és ha nem előre kigondolt céllal hívja őket, észre sem veszi, hogy kérdések sokaságát zúdítják rá.

Új autó vásárlásakor az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a gépjármű forgalomba helyezési költségeire mennyit számítanak fel nekünk.

„Szépen levezetik, hogy milyen költségek tartoznak ide. Kalkulálnak az okmányirodai ügyintézéssel, az autó átnézésével, az átadási díjjal, és így akár több százezer forintot is elkérhetnek pluszban. Ez esetben az ügyfél már annyira benne lehet az adásvételben és úgy beleszeretett az autóba, hogy szinte már azonnal vinné a kocsit. Hogy ne érjen minket váratlanul a többletköltség, mindenképp tájékozódjuk előre a gépjármű vételárán túl felmerülő összegekről!” – tette hozzá az autotveszek.hu társtulajdonosa.

Kiemelte, hogy nagy árbeli különbségek általában nincsenek a hazai újautópiacon, hiszen minden márkakereskedő ugyanattól az importőrtől kapja a gépjárművet, mint a konkurencia.

Sok ügyfél ragaszkodik ahhoz, hogy jó számot mondjanak a beszámítani kívánt autójára. Érdemes ugyanakkor az egész adásvételi ajánlatot végighallgatni, mert összességében kikerekedhet belőle egy szimpatikus ajánlat, amit pár nap átgondolás és némi informálódás után akár el is fogadhatunk.

„Jellemzően kulcskérdés, hogy az autót milyen áron fogja az ügyfél a kereskedésnek adni. Ajánlott az internetes használtautópiacon szétnézni, hogy hasonló állapotú, évjáratú és kilométerszámú autót átlagban mennyiért árulnak. Általában ez alatt az ár alatt fognak az autó értékére egy becsült összeget mondani” – fogalmazott Dr. Barta Anita.

Az autotveszek.hu hazánk első közösségi autókereskedő honlapja az ország legszélesebb körű adatbázisával. A weboldalon bárki értékelheti az eladókat, és kommentben indokolhatja meg a döntését. Az oldal másik különlegessége, hogy ha egy vevőjelölt szeretné felvenni a kapcsolatot az általa kiszemelt gépkocsi tulajdonosával, akkor a CarChat nevű szolgáltatás segítségével szöveges üzenettel tudnak egymással kommunikálni valós időben, nem kell telefonhívással bajlódniuk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS