Hogyan kezdjünk neki a kommunikációs terv összeállításának, és milyen segítséget érdemes igénybe venni?
Szakértők szerint a cégeknek már novemberben-decemberben érdemes összeállítani a jövő évi üzleti kommunikációs tervet. Ha azonban ezt elmulasztottuk, érdemes januárban, de legkésőbb februárban belefogni.
„A nagy karácsonyi, újévi hajtás után egyesek hajlamosak elpunnyadni. Nem tervezik meg a kommunikációt, így az elmaradozik, rendszertelenné válik. Pedig ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani” – mondja Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció szakértője. Szerinte jobb egy előre elkészített tervvel nekivágni a csatának, mint a csatatéren gondolkodni a stratégián. Mint mondja, ők általában a következő 12 hónapra lefektetik a kommunikációs tervet. Igaz, fontos reagálni a felmerülő aktualitásokra is, így a stratégia minden eleme nincsen kőbe vésve.
Ha azonban nincs jó terv, a kommunikáció rendszertelenné válhat. A cég nem lesz szem előtt, ezt pedig könnyen kihasználhatja a konkurencia. Milyen marketingeszközökhöz érdemes nyúlnunk, ha garantált eredményeket szeretnénk felmutatni?
Használjuk bátran a klasszikusokat!
„Tudom, hogy sokan használják a TikTokhoz hasonló trendi marketingeszközöket. Ezzel nincs is semmi baj, ha egyidejűleg a többi kommunikációs csatornán szintén jelen vagyunk. Fontosak az alapok: az örökzöld marketingeszközök, amiket ugyan évről évre elásnak egyes szakértők, mégis stabil eredményeket hoznak” – teszi hozzá Nagy Lehel.
Ilyen lehet a weboldal, ami egy vállalat éjjel-nappal működő értékesítője. Ha az értékesítő szöveg nem friss és izgalmas, látogatónként veszíthetjük el a potenciális vevőket. A SEO, azaz keresőoptimalizálás legalább ilyen fontos, ami bizonyos kulcsszavakra jelenik meg. Ha jól megírt egy blog, az instant választ nyújthat az problémákra, és azonnal a vásárlás felé terelheti az érdeklődőket. Eközben a hatékony tanácsok növelik az adott cég vagy egyén szakértői státuszát is.
A szakember szerint nem szabad megfeledkeznünk a hírlevélről sem, ami személyes kapcsolatot alakít ki a már érdeklődőkkel, és ott a Facebook hirdetési felülete is, ahol szinte bárkit hatékonyan tudunk megcélozni. Ha ezek a csatornák már maximumon pörögnek, akkor érdemes nyitnunk a trendi felületek és eszközök felé.
Egyes cégeknél házon belül is megfelelő szakembergárda áll rendelkezésre, hogy összeállítsa a kommunikációs tervet. De mi a helyzet, ha házon belül nincs elég kapacitás? Ilyenkor segíthet, ha profiknak szervezzük ki ezt a feladatot.
„Azt javaslom a vállalatoknak, ha a tudásuk aranyat ér, kezdjék el azt készpénzre váltani. Emeljék a kommunikációjuk színvonalát, hogy tükrözze azt az értéket, amit a cég képvisel!” – tanácsolja Nagy Lehel.
A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.