Nagy Lehel: Nem célszerű lemondani az örökzöld marketingeszközökről

Nagy Lehel: Nem célszerű lemondani az örökzöld marketingeszközökről
2022. 01. 21., 17:13

Hogyan kezdjünk neki a kommunikációs terv összeállításának, és milyen segítséget érdemes igénybe venni?

Szakértők szerint a cégeknek már novemberben-decemberben érdemes összeállítani a jövő évi üzleti kommunikációs tervet. Ha azonban ezt elmulasztottuk, érdemes januárban, de legkésőbb februárban belefogni.

„A nagy karácsonyi, újévi hajtás után egyesek hajlamosak elpunnyadni. Nem tervezik meg a kommunikációt, így az elmaradozik, rendszertelenné válik. Pedig ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani” – mondja Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció szakértője. Szerinte jobb egy előre elkészített tervvel nekivágni a csatának, mint a csatatéren gondolkodni a stratégián. Mint mondja, ők általában a következő 12 hónapra lefektetik a kommunikációs tervet. Igaz, fontos reagálni a felmerülő aktualitásokra is, így a stratégia minden eleme nincsen kőbe vésve.

Ha azonban nincs jó terv, a kommunikáció rendszertelenné válhat. A cég nem lesz szem előtt, ezt pedig könnyen kihasználhatja a konkurencia. Milyen marketingeszközökhöz érdemes nyúlnunk, ha garantált eredményeket szeretnénk felmutatni? 

Használjuk bátran a klasszikusokat!

„Tudom, hogy sokan használják a TikTokhoz hasonló trendi marketingeszközöket. Ezzel nincs is semmi baj, ha egyidejűleg a többi kommunikációs csatornán szintén jelen vagyunk. Fontosak az alapok: az örökzöld marketingeszközök, amiket ugyan évről évre elásnak egyes szakértők, mégis stabil eredményeket hoznak” – teszi hozzá Nagy Lehel.

Ilyen lehet a weboldal, ami egy vállalat éjjel-nappal működő értékesítője. Ha az értékesítő szöveg nem friss és izgalmas, látogatónként veszíthetjük el a potenciális vevőket. A SEO, azaz keresőoptimalizálás legalább ilyen fontos, ami bizonyos kulcsszavakra jelenik meg. Ha jól megírt egy blog, az instant választ nyújthat az problémákra, és azonnal a vásárlás felé terelheti az érdeklődőket. Eközben a hatékony tanácsok növelik az adott cég vagy egyén szakértői státuszát is.

A szakember szerint nem szabad megfeledkeznünk a hírlevélről sem, ami személyes kapcsolatot alakít ki a már érdeklődőkkel, és ott a Facebook hirdetési felülete is, ahol szinte bárkit hatékonyan tudunk megcélozni. Ha ezek a csatornák már maximumon pörögnek, akkor érdemes nyitnunk a trendi felületek és eszközök felé.

Egyes cégeknél házon belül is megfelelő szakembergárda áll rendelkezésre, hogy összeállítsa a kommunikációs tervet. De mi a helyzet, ha házon belül nincs elég kapacitás? Ilyenkor segíthet, ha profiknak szervezzük ki ezt a feladatot.

„Azt javaslom a vállalatoknak, ha a tudásuk aranyat ér, kezdjék el azt készpénzre váltani. Emeljék a kommunikációjuk színvonalát, hogy tükrözze azt az értéket, amit a cég képvisel!” – tanácsolja Nagy Lehel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-05-18 09:17:30
A kis- és középvállalkozások többsége szerint a versenyképességük megőrzéséhez sokkal határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába. Ennek fontossága a közeljövőben a vállalkozások harmadánál-negyedénél nőni fog – derül ki a Microsoft megbízásából készült kutatásból.

  Rovathírek: GUSTO

A Dining Guide ismét díjazta Magyarország legjobb éttermeit és séfjeit. Május 16-án este a Várkert Bazárban tudhattuk meg az idei TOP 10+2 étterem listáját. Íme.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS