Munkahelyi konfliktusok: egyre türelmetlenebbek vagyunk egymással

2021. 04. 07., 17:30

A koronavírus-járvány okozta, régóta tartó bizonytalan helyzet soha nem látott mértékű fásultságban jelentkezik a munkavállalóknál. A home office miatt elveszítjük a lendületünket, nem találjuk a motivációnkat, a türelmetlenség pedig a munkatársakkal való kommunikációban is megjelenik.Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász szerint empatikusabbnak kell lennünk egymással, a vezetőknek pedig hatványozottan oda kell figyelniük a munkavállalók mentális állapotára. Megoldás lehet együttműködési workshopok szervezése cégen belül annak érdekében, hogy a szervezet a jövőben is jól működhessen.

Több mint egy éve tart már a koronavírus-járvány, és még mindig nem tudjuk pontosan, mikor kaphatjuk vissza a régi életünket. A bezártsághoz egyik napról a másikra kellett alkalmazkodnunk, a feltöltődést szolgáló utazások, szabadidős kikapcsolódások teljesen kiestek a hétköznapjainkból, a hosszú ideje húzódó bizonytalan időszak pedig már nemcsak a magánéletünkre, hanem a munkánkra is erősen rányomja a bélyegét.

Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász, coach szerint elképesztő szintű monotonitás állt be az életünkben, hónapok óta nem találkozunk a kollégákkal. Emiatt mindenki befásult, egyre több munkavállaló a kiégés határán van.

„Folyamatos nyomás alá vagyunk helyezve, ami hosszú távon kiégéshez vezet. Nem tudunk olyan lendülettel dolgozni, nehezebben látunk hozzá a feladatok elvégzéséhez, nincs meg a belső motivációnk és ezáltal napról napra türelmetlenebbé válunk. Csökken a koncentráció, ez a mentális és lelki állapot pedig a munkahelyi kommunikációban is érződik. Sokkal kevésbé tudunk együttműködni másokkal, így a hatékonyságunk is visszaesik” – mondta az MBA közgazdász, aki honlapján rendszeresen ad tanácsokat szervezetfejlesztés és vezetői coaching témában az érdeklődőknek.

Akaratlanul a kollégáinkon vezethetjük le a feszültséget

Nemes Zsuzsanna szerint mivel mindenki stresszes és a kollégáink is nehéz időszakot élnek meg, empatikusabbnak kell lenni. Mint fogalmazott, ha a másik fél esetleg ingerültebben szól hozzánk, lehet, hogy a saját élete problémáit vetíti ki ránk, de az esetek többségében nem velünk van problémája és akaratlanul teszi mindezt.

„Lépjünk ki a harcból, ne álljunk bele a vitákba. Minél inkább magunkra vesszük mások gondjait, annál inkább hibáztatjuk saját magunkat. Várjunk öt percet, vegyünk egy mély levegőt és beszéljük át a témát nyugodtan” – mondta.

Hozzátette azt is, a munkahelyi konfliktusok kezelésében a járványhelyzet idején hatványozottan nagy a felelőssége a vezetőknek is. Persze ők sincsenek egyszerű helyzetben, hiszen feléjük a legnagyobb az elvárás, rajtuk múlik leginkább egy cég sikere. De a vállalat nem profitálhat úgy, ha a munkatársak teljesen elveszítik az érdeklődésüket. 

„Békeidőben a konyhában futottunk össze a kollégákkal, ezt az online térben nehéz pótolni, de nem lehetetlen. Szükség van a négyszemközti beszélgetésekre a feszültség oldása érdekében. A vezetők megtudhatják, ki kivel kommunikál könnyedén, kitől kapja az információkat, hol vannak az elakadások. Ezzel gördülékenyebbé tehetjük a munkafolyamatokat és hosszú távon a cég életét is” – mondta a szakértő.

Workshopokkal a sikeres folytatásért

Nemes Zsuzsanna azt javasolja, érdemes együttműködési workshopokat szervezni a cégen belül. Ugyan az élet vissza fog térni a normálishoz, de már nem lesz minden olyan, mint régen, a munkavállalók megváltoztak, a körülmények mások. 

„Ilyen workshopokon rengeteg olyan tényező át lehet beszélni, aminek köszönhetően a jövőben a szervezet működését is javíthatjuk. A kompetenciák, a feladatok már mások, mint egy évvel ezelőtt voltak, sok, a járvány kezdete óta belépő munkatárs nem ismeri személyesen a kollégáit, ezért érdemes közelebb hozni őket egymáshoz” – sorolta.

A szakértő arra is felhívta a figyelmet, ezzel a módszerrel tudják mérsékelni annak a veszélyét, hogy a fásultságból idővel kiégés legyen. Meg kell előzni, hogy a munkavállalók teljesen kiégjenek, mert az a szervezetre is kihatással lehet. 

A szakértő hozzáfűzte: a végtelenségig a vezetőket sem lehet nyomni, nekik is tudatosabban oda kell figyelni önmagukra. A fásultságot ugyanis eleinte egyáltalán nem vesszük észre, később viszont már nehéz lesz visszafordítani a folyamatot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 09. 26., 09:26
Siker volt megnyerni az első nagy ügyfeleket, a nagyobb, hosszú távú tendereket, a hazai és külföldi díjakat. A legnagyobb siker mégis az, hogy a mindennapokban azzal foglalkozhatok, ami érdekel és amit szeretek – mondta az Üzletemnek Mezei Georgina, a Morselli Employer Branding Ügynökség társalapító ügyvezetője.
2023-09-28 19:20:00
A digitális évtized helyzetéről szóló első jelentés átfogó képet ad arról, hogy milyen eredmények születtek a digitális átállás megvalósítása terén, és mennyire sikerült elősegíteni, hogy az Unió digitális szempontból szuverénebbé, reziliensebbé és versenyképesebbé váljon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS