Mi az a home staging, és hogyan segíthet jobb áron eladni az ingatlanodat?

2022. 03. 29., 10:09

A home staging gyakorlata az Egyesült Államokból indult, és egy ingatlan eladásra való felkészítését jelenti. Magyarországon még kevésbé ismert, azonban itthon is egyre szélesebb körben alkalmazzák annak érdekében, hogy hamarabb és jobb áron adják el ingatlanukat. A home staging nemcsak az ingatlan eladásakor, hanem bérbeadáskor is jelentős előnyöket jelenthet.

Hogyan működik? 

A home staging folyamat során tehát az ingatlant felkészítik arra, hogy már első pillantásra vonzónak tűnjön az érdeklődők számára, és segítsen nekik elképzelni a lakást új otthonuk helyszíneként. A lakás vonzó tulajdonságait kihangsúlyozzák, az esetleges hibákat pedig kijavítják.

A folyamat első lépéseként érdemes a lehetséges vevők körét, tehát a célcsoportodat meghatározni, hiszen másként célszerű felkészíteni a lakást, ha egy egyetemista fiatal, vagy ha egy két-három gyermekes család számára szeretnéd eladni.

Ezután kezdődik az igazán látványos és kreatív folyamat, amely során a célcsoport igényei szerint bizonyos mértékig átalakítják a lakást. Kisebb költségvetés esetén az átalakítás megvalósulhat tisztasági festéssel és a meglévő berendezési tárgyak átmozgatásával, nagyobb keret esetén pedig akár összetettebb átalakításokkal és új bútorokkal is. A home staging által jellemzően az adott helyiségeket eredeti funkcióik szerint mutatják be az érdeklődőknek, még akkor is, ha a jelenleg te, mint jelenlegi tulajdonos másként használod őket. Ez is azt a célt szolgálja, hogy a legelőnyösebb oldalát mutassa a lakás!

A home staging eredményeként minden esetben egy teljesen kész állapotú lakással rendelkezel majd. A folyamat utolsó lépéseként jellemzően megtörténik az ingatlan fotózásra való felkészítése is.

Mik az alapelvek?

Aktualitások ismerete: A home staging keretében olyan változtatásokat érdemes eszközölni, amik valóban jövedelmezőek lesznek az eladáskor. Ehhez elengedhetetlen a célcsoport, a környékbeli eladó ingatlanok, valamint az aktuális lakberendezési irányvonalak ismerete.

Az ingatlan előnyeinek kihangsúlyozása: A home stager szakértő segítségedre lesz abban, hogy megmutathasd az ingatlanod legelőnyösebb oldalát. A home staging a hibákat nem elfedi, hanem valóban ki is javítja!

Neutrális stílus: Az a cél, hogy a lehető legszélesebb kör tetszését elnyerje az ingatlan. Emiatt érdemes kerülni a nagyon egyedi, feltűnő, színes dekorációt.

Előnyök és hátrányok

Hátránya, hogy – mint minden renováció – időt és erőforrást igényel.

Az előnyei azonban minden bizonnyal felülmúlják ezt, hiszen a tapasztalatok szerint a home staging módszerével felkészített otthonok legnagyobb része hamarabb és drágábban cserél gazdát, mind az üresen álló vagy a nem felkészített ingatlanok. Ennek oka egyszerű: az érdeklődők könnyebben képzelik el saját magukat a lakásban, ha az megfelel az ő ízlésüknek, stílusuknak. Egy teljesen üres, bútorok nélküli lakás esetén nagy képzelőerő kell ahhoz, hogy a lehetséges vevők meglássák a terekben rejlő lehetőségeket, egy nem felkészített lakás esetében pedig nehéz elvonatkoztatni a jelenlegi lakók berendezési tárgyaitól.

Hogyan vágjak neki, ha tetszik az elképzelés?

Érdemes eldöntened, hogy milyen mértékben vágsz neki a home stagingnek, hiszen az egyszeri tanácsadástól kezdve akár komplex felújításokig is terjedhet a lehetőségek száma. Mint minden felújítás, átalakítás során, itt is érdemes a rendelkezésedre álló idő és keretösszeg meghatározásával kezdeni a folyamatot, a következő lépés pedig a megfelelő szakember kiválasztása legyen.

Léteznek olyan megoldások is, amikor a szakember csupán tanácsadást nyújt számodra a javasolt módosításokról, de a kivitelezés már rád van bízva. Ez abban az esetben lehet opció, ha szívesen foglalkoznál lakberendezéssel és ellesnél egy-két trükköt a profiktól. Természetesen, ha jobbnak látod, a teljes kivitelezést a home stager szakértelmére bízhatod.

Duna House Tudástár

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS