Markovich Béla: Így kell gondolni a vevőkre!

2021. 01. 25., 14:00

Magasabb szintű felelősségvállalásra van szükség, a vállalkozásoknak segíteni kell a vevőiket, amiben csak tehetik. Azon kell folyamatosan gondolkodni, hogyan lehet könnyebbé, élhetőbbé, szebbé, vidámabbá, szórakoztatóbbá tenni a vevők életét – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a Trust Summit Kick-Off 2021 konferencián.

Markovich Béla szerint a vállalkozásnak a közvetlen értékesítésen túl segíteni kell célcsoportjának tagjait. Azon kell gondolkodni, mivel lehet hozzájárulni a céljaik megvalósításához, problémáik megoldáshoz.

„Gondolj úgy a vevőidre, mint a barátaidra, akiknek segíteni szeretnél. Gondold végig mit tehet a vállalkozás, hogy jobb és könnyebb legyen a vevőid élete” – tanácsolja a Mapei Kft. ügyvezetője.

Rendszeresen kérdezzük a meg a piacunkat, hogy milyen problémáik, milyen céljaik, vágyaik vannak. Ne csak a vállalkozás termékeivel, szolgáltatásával kapcsolatos dolgokra figyeljünk, hanem mérjük fel, ismerjük meg a piacunk általános céljait, problémáit. Végezzünk felméréseket, kutatásokat, beszélgessünk sokat a vevőkkel, hogy megismerjük a helyzetüket és a dolgok mögé láthassunk.

Ha sikerült konkrét problémákat azonosítani, hívjuk össze a munkatársakat és közösen ötleteljünk, hogyan tud a vállalkozás ezekre a problémákra megoldást adni, miként tudunk segíteni. Így született a Mesterek Mestere díj, a Magyar Építőipari Szakemberek Közössége, az Országos Építőipari Szakember Találkozó és a Mapei Értékesítési Akadémia.

„Ennek a szemléletnek tulajdonítjuk, hogy folyamatosan átlag feletti növekedést sikerül elérnünk a legnehezebb piaci körülmények között is. Azonban az üzleti előnyök mellett ugyanilyen fontos az erkölcsi többlet, amit ezek a programok adnak” – mondta Markovich Béla.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS