Markovich Béla: Így kell gondolni a vevőkre!

2021. 01. 25., 14:00

Magasabb szintű felelősségvállalásra van szükség, a vállalkozásoknak segíteni kell a vevőiket, amiben csak tehetik. Azon kell folyamatosan gondolkodni, hogyan lehet könnyebbé, élhetőbbé, szebbé, vidámabbá, szórakoztatóbbá tenni a vevők életét – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője a Trust Summit Kick-Off 2021 konferencián.

Markovich Béla szerint a vállalkozásnak a közvetlen értékesítésen túl segíteni kell célcsoportjának tagjait. Azon kell gondolkodni, mivel lehet hozzájárulni a céljaik megvalósításához, problémáik megoldáshoz.

„Gondolj úgy a vevőidre, mint a barátaidra, akiknek segíteni szeretnél. Gondold végig mit tehet a vállalkozás, hogy jobb és könnyebb legyen a vevőid élete” – tanácsolja a Mapei Kft. ügyvezetője.

Rendszeresen kérdezzük a meg a piacunkat, hogy milyen problémáik, milyen céljaik, vágyaik vannak. Ne csak a vállalkozás termékeivel, szolgáltatásával kapcsolatos dolgokra figyeljünk, hanem mérjük fel, ismerjük meg a piacunk általános céljait, problémáit. Végezzünk felméréseket, kutatásokat, beszélgessünk sokat a vevőkkel, hogy megismerjük a helyzetüket és a dolgok mögé láthassunk.

Ha sikerült konkrét problémákat azonosítani, hívjuk össze a munkatársakat és közösen ötleteljünk, hogyan tud a vállalkozás ezekre a problémákra megoldást adni, miként tudunk segíteni. Így született a Mesterek Mestere díj, a Magyar Építőipari Szakemberek Közössége, az Országos Építőipari Szakember Találkozó és a Mapei Értékesítési Akadémia.

„Ennek a szemléletnek tulajdonítjuk, hogy folyamatosan átlag feletti növekedést sikerül elérnünk a legnehezebb piaci körülmények között is. Azonban az üzleti előnyök mellett ugyanilyen fontos az erkölcsi többlet, amit ezek a programok adnak” – mondta Markovich Béla.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS