Kevesen vásárolnak „celeb-nyomásra”

2019. 03. 22., 16:33

A rengeteg lehetőséggel bombázott közönség folyamatosan vásárlási döntése egyszerűsítésére törekszik, melynek érdekében a digitális technológia használatán kívül a mérvadó közösségek és más szakemberek véleményét veszi figyelembe. Ugyanakkor a fogyasztók kevesebb mint 20 százaléka állítja, hogy hírességek vagy véleményvezérek miatt vásárol meg egy adott terméket.

PwC kutatása több mint 21 000 online fogyasztójának viselkedését, szokásait és elvárásait térképezte fel, amely nemcsak a szórakozás és a média terén, hanem számos más területen is gyorsan alakuló fogyasztói magatartást mutat.

A digitális technológiával ma már nem csak vásárlást lehet lebonyolítani, forradalmi változáson megy keresztül például a szórakoztató és a médiatartalmak elérésének módja. Globális szinten a fogyasztók 38 százaléka legalább napi rendszerességgel használja a streaminget szórakozásra, a Z generációs fogyasztók körében pedig több mint 50 százalék választja az internetes szórakozási formát.

A legfrissebb hírekről a fogyasztók negyede első körben a közösségi médián keresztül tájékozódik. Az itt megjelenő, a fogyasztók márkához való kapcsolódását lehetővé tévő reklámok a reklámhatékonyság tekintetében jelenleg a harmadik helyen állnak, az ezredfordulós generáció körében pedig ez a legnépszerűbb, a hagyományos televíziós reklámokat messze leköröző reklámozási forma.

Könnyebben elérhető, jobb élmények, költekező fogyasztók

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a rengeteg lehetőséggel bombázott közönség folyamatosan vásárlási döntése egyszerűsítésére törekszik, melynek érdekében a digitális technológia használatán kívül a mérvadó közösségek és más szakemberek véleményét veszi figyelembe.

Arra a kérdésre válaszolva, hogy mi javíthatja az üzletekben történő vásárlás élményét, a felmérésben résztvevők első három helyen azt nevezték meg, hogy könnyen tudjanak eligazodni az üzletben, legyenek tájékozottak az eladók és egyszerű fizetési formák közül lehessen választani. A fogyasztók 61 százalékának vásárlási döntéseire az ösztönzés vagy a pozitív vásárlói visszajelzések útján hatással van a közösségi média. Ezzel ellentétben a fogyasztók kevesebb mint 20 százaléka állítja, hogy hírességek vagy véleményvezérek miatt vásárol meg egy adott terméket. A felmérésben résztvevők fele családja és barátai véleményére alapozva választ például utazásszervezőt.

​„Számomra kérdés, hogy egyáltalán akarjuk-e hogy a vásárlás élmény legyen. Az idő egyre nagy​o​​bb​ kincs az emberek életében​,​ és ​sokan ​nem a vásárlásban keressük az élményt. ​Úgy tűnik, hogy a fogyasztók egyre ​inkább azt értékelik​,​ ha zökkenőmentesen és könnyen tudnak vásárolni, amit a cégek fizikai és digitális elemek együttes alkalmazásával tudnak biztosítani. Ezáltal a vásárlókkal kapcsolatban szerzett tapasztalatok jobban megtérülnek és a vállalkozások tartósabb eredményeket érhetnek el” – mondta Mekler Anita, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadás üzletágának cégtársa.

A fogyasztók kétharmada a hagyományostól eltérő egészségügyi szolgáltatásokat már inkább online módon veszi igénybe, például 75 százalékuk rendelkezik egészségtámogató alkalmazásokkal, melyek közül az edzésprogram, illetve egészségiállapot-ellenőrző appok a legnépszerűbbek. A felmérésben résztvevők több mint fele (51 százaléka) okostelefonnal fizeti a számláit és ugyanekkora az online pénzátutalást használók aránya. A PwC által végzett felmérés tíz éve alatt először látszik az, hogy a felmérésben részt vevő fogyasztók az egyéb mobileszközök helyett inkább okostelefonjaikat használják online vásárlásaikhoz, és a fogyasztók 24 százaléka heti rendszerességgel intézi okostelefonnal online vásárlásait.

A feltörekvő országokban nő a bolti mobilfizetés aránya. A legnagyobb növekedés Vietnamban figyelhető meg, ahol ez az arány egy év alatt 61 százalékra változott, melyet 45 százalékkal a Közel-Kelet követ, globális szinten az elmúlt évben összességében 24 százalék volt a növekedés. Az ázsiai országokban általában nagyobb a valószínűsége annak, hogy ez a fogyasztói magatartás a nyugati országoknál gyorsabban terjed.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.
2024-09-08 10:57:21
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS