Hogyan kell felkészíteni az irodát a munkatársak visszatérésére?

2021. 09. 30., 10:30

2020 márciusa óta felismertük, hogy a Covid-19 ugyan kiszámíthatatlan, azonban megtervezhetjük a munkahelyeket oly módon, hogy korlátozni tudjuk a fertőzések terjedését. Mi a lényeges az irodák átalakításában, valamint az egészség és biztonság, a kényelem és fenntarthatóság, illetve az irodai felhasználók magánélethez való joga közötti megfelelő egyensúly megteremtésében?

Miután már több mint egy év eltelt a pandémia kezdete óta, már sokkal tapasztaltabbak vagyunk, mint az elején. Az Skanska feltérképezte, hogy hogyan lehet átalakítani a munkakörnyezetet az irodákba visszatérő munkavállalók számára. 

„Arra törekedtünk, hogy felvázoljuk, hogyan lehet létrehozni egy biztonságos munkateret, amely ösztönzi az irodákban történő munkavégzést, ugyanakkor fenntartja a vállalati kultúrát. Partnereinkkel együtt megpróbáltuk újradefiniálni a munkahelyek jövőjét, és úgy alakítani a koncepciót, hogy az megfeleljen az emberek igényeinek. A jövő irodája nem csupán egy hely lesz, ahová a munkavállalóknak minden nap be kell járniuk, hanem egy olyan tér, ahol szeretnének lenni, mert elősegíti a kapcsolattartást, a tapasztalatok és élmények megosztását, valamint a magánélet és a munka közötti egyensúly megtalálását” – mondta Adam Targowski, a Skanska kelet-közép-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágának környezetvédelmi igazgatója.

A jelenlegi helyzethez való alkalmazkodás érdekében a Skanska kifejlesztette a „Care for Life Office Concept” ajánlatot. Létrehozásának célja az volt, hogy a munkatársak biztonságban érezhessék magukat, amikor visszatérnek az irodákba. Hogyan kell berendezni egy irodát, ahol az emberek a pandémia idején is dolgozhatnak? Erre vannak ajánlott megoldások, melyeknek köszönhetően a járványügyi irányelveknek megfelelő működés is biztosítható:

  • A fókuszált munkavégzésre alkalmas helyiségek számának növelése

Az irodában történő munkavégzéshez fontos motivációt ad, ha van egy csendes hely, ahol könnyebben lehet koncentrálni. A zárt, kényelmes térben végzett munka növeli a produktivitást. Érdemes ezért átalakítani egy nyitott teret több elkülönített helyiséggé, különböző funkciókkal: a dolgozóknak ezekben legyen lehetősége álló-, illetve ülő munkára, valamint pihenésre.

  • Az együttműködést lehetővé tevő terek és kényelmi szolgáltatások

Egy korábbi Skanska tanulmány szerint az emberek még mindig az irodát részesítik előnyben az otthoni munkavégzéssel szemben. A járvány utáni időszakban azonban az irodáknak többet kell nyújtaniuk, mint korábban – jobbnak, kényelmesebbnek és izgalmasabbnak kell lenniük annál, mint amit az otthonuk biztosítani tud. A különböző típusú helyiségek, mint például a kreatív munkaterek vagy a távoli munkavégzést és együttműködést támogató megoldások növelik a biztonságot és megadják a választás szabadságát a munkavégzés módját illetően. A hatékony kikapcsolódás érdekében érdemes a csapatok találkozását lehetővé tevő tereket és más, épületen belüli szolgáltatásokat elérhetővé tenni, mint amilyen például a kávézó, játékhelyiség vagy akár pilates órák.

  • Tárgyalók használata a járvány idején

A pandémia idején csökkenteni kell a tárgyalók kapacitását. A kihasználtsági adatokat gyűjtő érzékelők lehetővé teszik a résztvevők számának szabályozását. Az irodaterekben nagyobb rugalmasság biztosítása szükséges. Ha például nem lehet egy helyiségben megtartani egy nagyszámú résztvevőből álló találkozót, akkor a nyitott közös teret érdemes átrendezni.

  • A proptech megoldások segítenek optimalizálni a terek kihasználtságát

A számítógépes szimulációk egyre inkább arra ösztönzik a bérlőket, hogy statisztikai valószínűségek alapján optimalizálják a térkihasználtságot. A szenzorok, a hőtérképek és a forgalomfigyelés a proptech azon területei, amelyek már támogatják a bérlőket a vezetői döntéseik meghozatalában. Javasolt az irodában zajló forgalom megfigyelése, elemzése és megfelelő ütemezése.

 

  • 1,6 méternél szélesebb asztalok

A társadalmi távolságtartás szükségessége átalakította az irodabútorokat is. Az új rendszer angolul a „Six Feet Office” elnevezést kapta, mivel lényege, hogy a hat láb távolság szabálya köré épül. (6ft = 1,83 méter). Az ajánlás szerint legalább 1,6 méter széles asztalokat szükséges biztosítani az irodában. Ez garantálja a kényelmet és egyben megkönnyíti a társadalmi távolság fenntartását. Javasolt az asztalsorokat egymástól két méterre beállítani, hogy a közlekedési útvonalak biztonságosak maradjanak.

  • Az íróasztalok megosztásának felfüggesztése

Az íróasztal-megosztás gyakori megoldás a flex irodákban. Ezt azonban alaposan felül kell vizsgálni, mivel egy adott munkaterületet a nap folyamán optimálisan csak egy munkatárshoz lenne ajánlott hozzárendelni. A munkaterület alapos fertőtlenítése kiemelten fontos, ezt minden nap el kell végezni.

A felhasználó-orientált munkahelyek létrehozása minden vállalat számára kihívást jelent. A Skanska megosztja a bevált gyakorlatokat azáltal, hogy professzionális tanácsadást nyújt a bérlőknek az irodai biztonsággal kapcsolatban. Ennek megfelelően a fejlesztő aktívan reagál az ügyfél aktuális igényeire, vagy akár segít a meglévő és jövőbeli irodai bérleményi kiépítések új biztonsági követelményekhez való igazításában.

Mit jelent a Skanska "Care for Life Office Concept" ajánlata?

Nincs egészséges munkahely a munkatársak fizikai és mentális egészségének kiemelt kezelése nélkül. Részletes kutatás, a szakértőkkel való együttműködés és a korábbi tevékenységek által inspirálva a Skanska folyamatosan olyan tereket hoz létre, amelyekben könnyen lehet dolgozni.

A „Care for Life Office Concept” a Skanska Kelet-Közép-Kelet-Európa épületei számára fejlesztették ki külső szakértők – tervezők, egy epidemiológus, valamint egy  építészeti stúdió, az ARUP bevonásával, hogy az ügyfelek számára a legmegfelelőbb munkahelyi megoldásokat biztosítsák. Ez magába foglalja a bérlőknek nyújtott tanácsadási szolgáltatásokat, valamint biztonsági előírások és megoldások implementálását a Covid-19, illetve bármely más potenciálisan fertőző betegség jövőbeni terjedésének korlátozására. A „Care for Life Office Concept” 4 területből áll: levegőminőség-kezelés, érintésmentes megoldások, távolságtartási intézkedések, épület üzemeltetés.

„A globális távmunka-teszt most változik át a vissza-az-irodába gyakorlattá, és el kell sajátítanunk az irodai, valamint az otthoni munkavégzés kevert formáját. Mindez új szabályok felállítását követeli meg az irodák számára, de a munkahelyek egyedi átalakítását is, mivel a működés zavartalanságát biztosítani kell. Munkatársaink, ügyfeleink, partnereink és közösségeink biztonsága és jólléte a Skanska legfontosabb prioritása, és ez összhangban van az egyik alapvető értékünkkel, az Élet Védelmével. Egy irodának három fontos szerepe van: integrálás, kultúrateremtés és a csapatépítés támogatása. Létrehoztuk a Care for Life Office Concept nevű új ajánlatot, hogy az irodák az új normalitás beköszöntével továbbra is teljesíthessék küldetésüket” mondta Katarzyna Zawodna-Bijoch, a Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágának elnök-vezérigazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-02 15:20:00
A Duna House Cégcsoport havi tranzakciószám becslése szerint 2023 novemberében országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost; a cégcsoport pénzügyi márkája, a Credipass hazai adatai szerint a hónap folyamán 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.
2023-12-02 11:20:00
2023 III. negyedévében hazánkban a helyközi személyszállítás teljesítménye 8,4 százalékkal nőtt, az áruszállításé 11 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS