Hogyan kell felkészíteni az irodát a munkatársak visszatérésére?

2021. 09. 30., 10:30

2020 márciusa óta felismertük, hogy a Covid-19 ugyan kiszámíthatatlan, azonban megtervezhetjük a munkahelyeket oly módon, hogy korlátozni tudjuk a fertőzések terjedését. Mi a lényeges az irodák átalakításában, valamint az egészség és biztonság, a kényelem és fenntarthatóság, illetve az irodai felhasználók magánélethez való joga közötti megfelelő egyensúly megteremtésében?

Miután már több mint egy év eltelt a pandémia kezdete óta, már sokkal tapasztaltabbak vagyunk, mint az elején. Az Skanska feltérképezte, hogy hogyan lehet átalakítani a munkakörnyezetet az irodákba visszatérő munkavállalók számára. 

„Arra törekedtünk, hogy felvázoljuk, hogyan lehet létrehozni egy biztonságos munkateret, amely ösztönzi az irodákban történő munkavégzést, ugyanakkor fenntartja a vállalati kultúrát. Partnereinkkel együtt megpróbáltuk újradefiniálni a munkahelyek jövőjét, és úgy alakítani a koncepciót, hogy az megfeleljen az emberek igényeinek. A jövő irodája nem csupán egy hely lesz, ahová a munkavállalóknak minden nap be kell járniuk, hanem egy olyan tér, ahol szeretnének lenni, mert elősegíti a kapcsolattartást, a tapasztalatok és élmények megosztását, valamint a magánélet és a munka közötti egyensúly megtalálását” – mondta Adam Targowski, a Skanska kelet-közép-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágának környezetvédelmi igazgatója.

A jelenlegi helyzethez való alkalmazkodás érdekében a Skanska kifejlesztette a „Care for Life Office Concept” ajánlatot. Létrehozásának célja az volt, hogy a munkatársak biztonságban érezhessék magukat, amikor visszatérnek az irodákba. Hogyan kell berendezni egy irodát, ahol az emberek a pandémia idején is dolgozhatnak? Erre vannak ajánlott megoldások, melyeknek köszönhetően a járványügyi irányelveknek megfelelő működés is biztosítható:

  • A fókuszált munkavégzésre alkalmas helyiségek számának növelése

Az irodában történő munkavégzéshez fontos motivációt ad, ha van egy csendes hely, ahol könnyebben lehet koncentrálni. A zárt, kényelmes térben végzett munka növeli a produktivitást. Érdemes ezért átalakítani egy nyitott teret több elkülönített helyiséggé, különböző funkciókkal: a dolgozóknak ezekben legyen lehetősége álló-, illetve ülő munkára, valamint pihenésre.

  • Az együttműködést lehetővé tevő terek és kényelmi szolgáltatások

Egy korábbi Skanska tanulmány szerint az emberek még mindig az irodát részesítik előnyben az otthoni munkavégzéssel szemben. A járvány utáni időszakban azonban az irodáknak többet kell nyújtaniuk, mint korábban – jobbnak, kényelmesebbnek és izgalmasabbnak kell lenniük annál, mint amit az otthonuk biztosítani tud. A különböző típusú helyiségek, mint például a kreatív munkaterek vagy a távoli munkavégzést és együttműködést támogató megoldások növelik a biztonságot és megadják a választás szabadságát a munkavégzés módját illetően. A hatékony kikapcsolódás érdekében érdemes a csapatok találkozását lehetővé tevő tereket és más, épületen belüli szolgáltatásokat elérhetővé tenni, mint amilyen például a kávézó, játékhelyiség vagy akár pilates órák.

  • Tárgyalók használata a járvány idején

A pandémia idején csökkenteni kell a tárgyalók kapacitását. A kihasználtsági adatokat gyűjtő érzékelők lehetővé teszik a résztvevők számának szabályozását. Az irodaterekben nagyobb rugalmasság biztosítása szükséges. Ha például nem lehet egy helyiségben megtartani egy nagyszámú résztvevőből álló találkozót, akkor a nyitott közös teret érdemes átrendezni.

  • A proptech megoldások segítenek optimalizálni a terek kihasználtságát

A számítógépes szimulációk egyre inkább arra ösztönzik a bérlőket, hogy statisztikai valószínűségek alapján optimalizálják a térkihasználtságot. A szenzorok, a hőtérképek és a forgalomfigyelés a proptech azon területei, amelyek már támogatják a bérlőket a vezetői döntéseik meghozatalában. Javasolt az irodában zajló forgalom megfigyelése, elemzése és megfelelő ütemezése.

 

  • 1,6 méternél szélesebb asztalok

A társadalmi távolságtartás szükségessége átalakította az irodabútorokat is. Az új rendszer angolul a „Six Feet Office” elnevezést kapta, mivel lényege, hogy a hat láb távolság szabálya köré épül. (6ft = 1,83 méter). Az ajánlás szerint legalább 1,6 méter széles asztalokat szükséges biztosítani az irodában. Ez garantálja a kényelmet és egyben megkönnyíti a társadalmi távolság fenntartását. Javasolt az asztalsorokat egymástól két méterre beállítani, hogy a közlekedési útvonalak biztonságosak maradjanak.

  • Az íróasztalok megosztásának felfüggesztése

Az íróasztal-megosztás gyakori megoldás a flex irodákban. Ezt azonban alaposan felül kell vizsgálni, mivel egy adott munkaterületet a nap folyamán optimálisan csak egy munkatárshoz lenne ajánlott hozzárendelni. A munkaterület alapos fertőtlenítése kiemelten fontos, ezt minden nap el kell végezni.

A felhasználó-orientált munkahelyek létrehozása minden vállalat számára kihívást jelent. A Skanska megosztja a bevált gyakorlatokat azáltal, hogy professzionális tanácsadást nyújt a bérlőknek az irodai biztonsággal kapcsolatban. Ennek megfelelően a fejlesztő aktívan reagál az ügyfél aktuális igényeire, vagy akár segít a meglévő és jövőbeli irodai bérleményi kiépítések új biztonsági követelményekhez való igazításában.

Mit jelent a Skanska "Care for Life Office Concept" ajánlata?

Nincs egészséges munkahely a munkatársak fizikai és mentális egészségének kiemelt kezelése nélkül. Részletes kutatás, a szakértőkkel való együttműködés és a korábbi tevékenységek által inspirálva a Skanska folyamatosan olyan tereket hoz létre, amelyekben könnyen lehet dolgozni.

A „Care for Life Office Concept” a Skanska Kelet-Közép-Kelet-Európa épületei számára fejlesztették ki külső szakértők – tervezők, egy epidemiológus, valamint egy  építészeti stúdió, az ARUP bevonásával, hogy az ügyfelek számára a legmegfelelőbb munkahelyi megoldásokat biztosítsák. Ez magába foglalja a bérlőknek nyújtott tanácsadási szolgáltatásokat, valamint biztonsági előírások és megoldások implementálását a Covid-19, illetve bármely más potenciálisan fertőző betegség jövőbeni terjedésének korlátozására. A „Care for Life Office Concept” 4 területből áll: levegőminőség-kezelés, érintésmentes megoldások, távolságtartási intézkedések, épület üzemeltetés.

„A globális távmunka-teszt most változik át a vissza-az-irodába gyakorlattá, és el kell sajátítanunk az irodai, valamint az otthoni munkavégzés kevert formáját. Mindez új szabályok felállítását követeli meg az irodák számára, de a munkahelyek egyedi átalakítását is, mivel a működés zavartalanságát biztosítani kell. Munkatársaink, ügyfeleink, partnereink és közösségeink biztonsága és jólléte a Skanska legfontosabb prioritása, és ez összhangban van az egyik alapvető értékünkkel, az Élet Védelmével. Egy irodának három fontos szerepe van: integrálás, kultúrateremtés és a csapatépítés támogatása. Létrehoztuk a Care for Life Office Concept nevű új ajánlatot, hogy az irodák az új normalitás beköszöntével továbbra is teljesíthessék küldetésüket” mondta Katarzyna Zawodna-Bijoch, a Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletágának elnök-vezérigazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-06 14:22:07
A Növekedési Hitelprogram keretében folyósított zöld hitelek igénylésének lehetősége egy éve véget ért, de bizonyos bankok továbbra is fenntartanak kedvező feltételek mellett kínált „piaci zöld hiteleket” már használt ingatlan felújítása esetén is. A Credipass pénzügyi szakértői összeszedték a legfontosabb előnyöket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS