Most vásárolhat a válságban lévő Taromtól

2020. 02. 20., 10:45

Kilenc ATR repülőgépet ad el a román Tarom állami légi cég, összesen 32 millió dollárért. A gépek elsősorban a vállalat belföldi járatait szolgálják ki, de görögországi charterjáratokat is biztosítanak.

A legmagasabb ára két 2009-ben gyártott, 68 férőhelyes ATR 72–500-as gépnek van, ezeket minimum 6,3 millió dollárért értékesítenék. Az eladásokkal a Tarom flottája tizennégy repülőre csökkenne – írja a Krónika.

A légitársaság évek óta veszteséges, képtelen felvenni a versenyt a Romániá­ban is nagyon népszerű diszkontcégekkel. Lucian Bode ügyvivő közlekedési miniszter ennek ellenére kedvezően látja a jövőt, szerinte a légitársaság átvészelte a „turbulenciákkal teli” nehéz időszakot, és felépülése kezdetén jár.

A román kormány január közepén 195 millió lej  segélykölcsönt ítélt meg a Taromnak, enélkül a vállalat márciustól már nem tudna működni.

Az 1954-ben alapított Tarom 50 célállomásra működtet járatokat. A vállalat az idén 171,37 millió lej veszteségre számít 1,51 milliárd lej árbevétel mellett. A Tarom legutóbb 2007-ben könyvelt el nyereséget.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS