Még sokáig nyögi Belgrád a jugoszláv hiteleket

2019. 09. 17., 15:30

Szeptember 16-án Szerbia költségvetéséből újabb 11,9 millió eurót utaltak át az egykori Jugoszlávia hitelezőinek, néhány nap múlva pedig 69,7 millió eurót kell szintén törlesztőrészlet gyanánt kifizetni.

Jugoszlávia a Párizsi Klubtól és a Világbanktól a múlt század hetvenes és nyolcvanas éveiben vett fel hiteleket. Szerbiának a rá eső utolsó törlesztő részleteket 2041-ben, illetve 2031-ben kell kifizetnie – írja a Magyar Szó.

A Világbankhoz tartozó Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bank számlájára kellett átutalni az esedékes törlesztőrészletet a kamattal együtt. Szeptember 22-én pedig a Párizsi Klub iránti, mintegy 40 éves tartozás egy részét kell lefaragni: az esedékes 69,7 millió euróból 15,6 millió a kamat.

Szerbiának az idén a Kuvaittól 1984 és 1989 között felvett hitelek egy részét is vissza kellett fizetnie: 20,2 millió eurót.

Belgrád idén összesen valamivel több mint 202 millió eurót köteles törleszteni a korábbi adósságokból, és közben csökkenteni kell a Kuvait és Kína iránti tartozást is.

Tartoztak a horvátok és a szlovénok is. Horvátország 2008-ban fizette vissza a Párizsi Klubnak az utolsó, 192 millió dolláros részletet, egy évvel később pedig a londoni hitelezőknek átutalta az adósság végét jelentő 78 millió dollárt. Szlovénia még 1995-ben visszafizette a 525 millió dolláros utolsó részletet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS