2022-től a motor hengerűrtartalma helyett a járművek évjáratát veszik alapul a regisztráláskor felszámolt adó nagyságának meghatározásakor – jelentette be Siniša Mali szerb pénzügyminiszter.
A szerb pénzügyminiszter azzal indokolta a módosítás szükségességét, mert az elmúlt években sok negatív visszajelzés érkezett a jelenleg alkalmazott adóztatási rendszerre vonatkozóan – írja a Magyar Szó.
A jelenleg érvényes rendelkezések a motor űrtartalma mellett figyelembe veszik az évjáratot is, és ennek alapján valamelyest csökkentik a felszámolt adó összegét. Így az 5–8 éves járműveknél az adóból 15 százalékot vesznek le, a 8-10 éves autók esetében 25 százalékkal fizettetnek kevesebbet, a 10–20 éves gépkocsiknál 40 százalékos, a 20 évnél régebbi járműveknél viszont 80 százalékos adócsökkentést alkalmaznak.
Az érvényben levő szabályozás szerint a regisztráció során felszámolt adót a motor űrtartalma és az évjárat alapján meghatározott adókedvezmény szerint számítják ki. A gyakorlatban azonban egy 17 éves Mercedes E 400-as személygépkocsi regisztrációjáért kifizetett összeg elérheti az 1500 eurót, miközben az ára 5200 euró körül mozog a hazai piacokon.
Ez annyit jelent, hogy a használt autó éves bejegyeztetésének költsége meghaladja a jármű értékének 25 százalékát. Másrészt egy több mint 63 ezer euró értékű, új Mercedes A45 AMG S típusú autó regisztrációjához mindössze 350 euróra van szükség, ami az autó értékének alig 0,55 százalékát teszi ki.
A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.
2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.