Leállítja a gyártást a Jaguar a nyitrai üzemében

2021. 05. 25., 19:00

Egyre nagyobb gondot okoz a szlovákiai gyártóknak a félvezető csipek hiánya, csütörtöktől az ország legkisebb autógyártója, a nyitrai Jaguar Land Rover is leállítja a gyártást.

Május elején 12 óra leforgása alatt három mamutcég is bejelentette, hogy komoly gondjai vannak a félvezetők hiánya miatt – írja az Új Szó.

A Honda Motor három üzemében állította le a gyártást, a BMW konszern németországi és angliai gyáraiban elbocsátotta alkalmazottjainak egy részét, lefékezve ezzel az autógyártást, a Ford Motor pedig közölte, a vártnál jóval alacsonyabb bevételre számít idén. 
A problémák a Szlovákiában működő autógyárakat sem kerülték el. A Jaguar Land Rover május 27-től egyelőre kilenc napra állítja le az üzemben a gyártást. A brit márka tavaly a koronavírus-járvány első hulláma alatt márciusban hat hétig szüneteltette a termelést, a kétüzemű műszakra végül csak júniusban állt vissza. 
A válság a legnagyobb szlovákiai gyártót, a Volkswagent is utolérte, amely májusban két és fél hétre leállította kulcsfontosságú SUV modelljeinek gyártását a pozsonyi üzemben. A futószalagokat csak múlt héten indították be újra.

Az előrejelzések szerint úgy tűnik, hogy a második negyedév az autógyártók számára még rosszabb lesz, mint az első. A félvezetőkkel összefüggő problémákat elemzők szerint az év végéig sem sikerül megoldani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS