Egyre nagyobb gondot okoz a szlovákiai gyártóknak a félvezető csipek hiánya, csütörtöktől az ország legkisebb autógyártója, a nyitrai Jaguar Land Rover is leállítja a gyártást.
Május elején 12 óra leforgása alatt három mamutcég is bejelentette, hogy komoly gondjai vannak a félvezetők hiánya miatt – írja az Új Szó.
A Honda Motor három üzemében állította le a gyártást, a BMW konszern németországi és angliai gyáraiban elbocsátotta alkalmazottjainak egy részét, lefékezve ezzel az autógyártást, a Ford Motor pedig közölte, a vártnál jóval alacsonyabb bevételre számít idén.
A problémák a Szlovákiában működő autógyárakat sem kerülték el. A Jaguar Land Rover május 27-től egyelőre kilenc napra állítja le az üzemben a gyártást. A brit márka tavaly a koronavírus-járvány első hulláma alatt márciusban hat hétig szüneteltette a termelést, a kétüzemű műszakra végül csak júniusban állt vissza.
A válság a legnagyobb szlovákiai gyártót, a Volkswagent is utolérte, amely májusban két és fél hétre leállította kulcsfontosságú SUV modelljeinek gyártását a pozsonyi üzemben. A futószalagokat csak múlt héten indították be újra.
Az előrejelzések szerint úgy tűnik, hogy a második negyedév az autógyártók számára még rosszabb lesz, mint az első. A félvezetőkkel összefüggő problémákat elemzők szerint az év végéig sem sikerül megoldani.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.