Külföldön terjeszkedik a magyar kozmetikai vállalat

2021. 08. 28., 09:00

Csíkszeredán épít termelői egységet a magyar tulajdonban lévő Caola Zrt. kozmetikai vállalat. A cég képviselői, a városvezetés és a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredai Kara augusztus 27-én pénteken írta alá az erről szóló szándéknyilatkozatot. A megállapodás értelmében utóbbi vállalja a keretében működő mérnöki szak által a megfelelően képzett munkaerő biztosítását, valamint azt, hogy aktívan együttműködik a befektetővel tananyagfejlesztésben illetve a kutatás-fejlesztés területén.

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá pénteken egy csíkszeredai beruházásról a Caola Kozmetikai és Háztartási Vegyipari Zrt., Csíkszereda Megyei Jogú Város és a Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredai Kara.

A megállapodó felek egymással együttműködve segítenek a befektető által tervezett nagy léptékű beruházást végrehajtani, amely egy termelőegység megépítését és annak üzemeltetését foglalja magába.

A megállapodás értelmében a Caola Zrt. Csíkszereda adminisztratív területén működteti majd új gyárát, és ezzel vállalja több új munkahely teremtését is.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a város hatáskörének megfelelően támogatja a befektetés megvalósítását, biztosítva a befektetőt arról, hogy hatékonyan és a lehető legrövidebb törvényes határidőn belül segíteni fogja az ügyintézést. A város készen áll megvalósítani a szükséges infrastrukturális fejlesztéseket a projekt sikerességének érdekében.



A beruházás aktív szereplője lesz a Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredai Kara is, amely a keretében működő mérnöki szak által biztosítja a megfelelően képzett munkaerőt, de együttműködnek a vállalattal a későbbiekben a tananyagfejlesztésben és a kutatás-fejlesztés területén is.

A szándéknyilatkozat értelmében a felek a felmerült igényeknek megfelelő rendszerességgel egyeztető megbeszéléseket folytatnak majd az elkövetkező hónapokban, ezt követően pedig elkezdődhet a gyárépítés.

A megállapodást dr. Bándi Imre, a Caola Zrt. vezérigazgatója, Korodi Attila, Csíkszereda polgármestere és dr. Lázár Ede, az egyetem dékánja írták alá.

A Caola Zrt. több mint 190 éves múltra visszatekintő jelenleg is magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat, generációk kedvenc márkája, mondhatni hungarikum. A saját kutatási bázissal és kozmetikai gyárteleppel rendelkező vállalat több a generációkon átívelő márkát tudhat magáénak.

Ezek között említhetjük a Barbon és a Figaró férfi kozmetikumokat, a Caola szépségápolási termékeket, az Ovenall szájápolási családot és a Velmetina hajápoló termékcsaládot is. Kiemelten fontos számukra az alapértékek megőrzése, az örökség ápolása és az erre való építkezés és folyamatos megújulás.

A cég olyamatosan azon dolgozik, hogy bővítse azon professzionális termékek körét, amelyek a koronavírus - és bármely járvány - esetén az egészségügyi védekezés területén kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Megalkották a Caola Medical termékcsaládot professzionális felhasználásra, mely a felület-, valamint a kéz- és bőrfertőtlenítő szereken kívül betegfürdetőt, seböblítő oldatokat, sebgélt, orvosi műszer- és eszközfertőtlenítő szereket, valamint az ultrahanghoz használt speciális gélt is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-21 10:10:00
A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok mérséklik.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Május a legjobb időszak arra, hogy a természetben piknikezzünk – ehhez most egy tökéletes helyszínt is ajánlhatunk, hisz már csak párat kell aludni és a noszvaji Nomádban startol a szezon egyik leghangulatosabb rendezvénye!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS