Külföldön terjeszkedik a magyar kozmetikai vállalat

2021. 08. 28., 09:00

Csíkszeredán épít termelői egységet a magyar tulajdonban lévő Caola Zrt. kozmetikai vállalat. A cég képviselői, a városvezetés és a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredai Kara augusztus 27-én pénteken írta alá az erről szóló szándéknyilatkozatot. A megállapodás értelmében utóbbi vállalja a keretében működő mérnöki szak által a megfelelően képzett munkaerő biztosítását, valamint azt, hogy aktívan együttműködik a befektetővel tananyagfejlesztésben illetve a kutatás-fejlesztés területén.

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá pénteken egy csíkszeredai beruházásról a Caola Kozmetikai és Háztartási Vegyipari Zrt., Csíkszereda Megyei Jogú Város és a Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredai Kara.

A megállapodó felek egymással együttműködve segítenek a befektető által tervezett nagy léptékű beruházást végrehajtani, amely egy termelőegység megépítését és annak üzemeltetését foglalja magába.

A megállapodás értelmében a Caola Zrt. Csíkszereda adminisztratív területén működteti majd új gyárát, és ezzel vállalja több új munkahely teremtését is.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a város hatáskörének megfelelően támogatja a befektetés megvalósítását, biztosítva a befektetőt arról, hogy hatékonyan és a lehető legrövidebb törvényes határidőn belül segíteni fogja az ügyintézést. A város készen áll megvalósítani a szükséges infrastrukturális fejlesztéseket a projekt sikerességének érdekében.



A beruházás aktív szereplője lesz a Sapienta Erdélyi Magyar Tudományegyetem Csíkszeredai Kara is, amely a keretében működő mérnöki szak által biztosítja a megfelelően képzett munkaerőt, de együttműködnek a vállalattal a későbbiekben a tananyagfejlesztésben és a kutatás-fejlesztés területén is.

A szándéknyilatkozat értelmében a felek a felmerült igényeknek megfelelő rendszerességgel egyeztető megbeszéléseket folytatnak majd az elkövetkező hónapokban, ezt követően pedig elkezdődhet a gyárépítés.

A megállapodást dr. Bándi Imre, a Caola Zrt. vezérigazgatója, Korodi Attila, Csíkszereda polgármestere és dr. Lázár Ede, az egyetem dékánja írták alá.

A Caola Zrt. több mint 190 éves múltra visszatekintő jelenleg is magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat, generációk kedvenc márkája, mondhatni hungarikum. A saját kutatási bázissal és kozmetikai gyárteleppel rendelkező vállalat több a generációkon átívelő márkát tudhat magáénak.

Ezek között említhetjük a Barbon és a Figaró férfi kozmetikumokat, a Caola szépségápolási termékeket, az Ovenall szájápolási családot és a Velmetina hajápoló termékcsaládot is. Kiemelten fontos számukra az alapértékek megőrzése, az örökség ápolása és az erre való építkezés és folyamatos megújulás.

A cég olyamatosan azon dolgozik, hogy bővítse azon professzionális termékek körét, amelyek a koronavírus - és bármely járvány - esetén az egészségügyi védekezés területén kiemelkedő jelentőséggel bírnak. Megalkották a Caola Medical termékcsaládot professzionális felhasználásra, mely a felület-, valamint a kéz- és bőrfertőtlenítő szereken kívül betegfürdetőt, seböblítő oldatokat, sebgélt, orvosi műszer- és eszközfertőtlenítő szereket, valamint az ultrahanghoz használt speciális gélt is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS