A vidombáki reptér november 1-jén készen áll az utasok és a repülők fogadására. Brassóban javában tárgyalnak a légitársaságok képviselőivel.
November 1-jén működőképes lesz a Brassó–Vidombák Nemzetközi Repülőtér, ám ez még nem jelenti azt, hogy akkor elindulnak az első járatok – mondta Alexandru Anghel projektfelelős, akit a Krónika idéz.
A Brassó Megye Tanács repülőtérprojekttel megbízott igazgatóságának vezetője kifejtette: „a légitársaságtól függ a start, ha nem lesznek utasok, nem indulnak el, hogy levegőt szállítsanak”.
Tárgyalásnak a légitársaságokkal. A Wizz Air, a Lufthansa alacsony költségű (low cost) járatokat működtető leányvállalatai közül az Eurowings vagy a Lufthansa Regional, a Tarom és a Blue Air képviselőivel egyeztettek. Alexandru Anghel szerint a Wizz Airrel már előrehaladott szakaszban vannak a tárgyalások, a légitársaság bemutatott egy 15-ös listát, hogy Brassóból hova indítanának járatokat, sőt, már a szerződéstervezetet is elküldték.
Az igazgató optimista, arra számít, hogy a lehető legrövidebb időn belül utazni lehet majd a brassói repülőtérről. Hozzátette: a tárgyalások részleteit egyelőre nem hozhatja nyilvánosságra, mert még egyeztetnek az úti célokról és az árakról.
Egy repülési útvonal előkészítése a szerződés aláírásától számítva legalább hat hónapig tart, ám miután beindul a reptér, folyamatosan növekedhet a járatok száma is.
Indulásnak heti negyven járatra számítanak, tehát napi hat repülőgép szállhat le és fel a légikikötőből. Az első évben 300 ezer utasra számítanak.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.