Környezetvédelmi illetéket vetett ki a gépkocsikra emissziós besorolásuk alapján a bukaresti önkormányzat. Első lépésben a román főváros központjából, később a város teljes területéről kitiltják a szennyező járműveket.
A bukaresti képviselő-testület elfogadta a járművek környezetvédelmi besorolása alapján történő megadóztatásáról szóló előterjesztést – írja a Krónika.
A határozattervezetet Gabriela Firea főpolgármester dolgozta ki, és elsősorban a magas légszennyezettség csökkentésének céljával indokolta a szigorítást. „Bukarest sajnos Európa hatodik legszennyezettebb levegőjű fővárosa. Tisztább levegőre van szükségünk, és ezt csakis a szennyező járművek korlátozásával tudjuk elérni” – magyarázta az elöljáró a közgyűlés ülésén.
A jóváhagyott tervezet értelmében a bukaresti önkormányzat „oxigénilletéket” vet ki az Euro 5-ös szabvány alatti gépkocsikra: a non Euro, Euro 1 és Euro 2-es környezetvédelmi besorolású járművek után napi 15, míg az Euro 3-as és 4-esek után napi 5 lejt kell fizetni a Bukarestben való közlekedésért 2020. január 1-től.
Az Euro 3 alatti járművek tulajdonosait már 2020 januárjától azzal is sújtják, hogy szennyező gépkocsijukkal egyáltalán nem hajthatnak be a városközpontban kialakított „levegőminőségi” övezetbe. Ezen túlmenően egy módosítás alapján ezeket az autókat néhány éven belül teljesen kitiltják a román fővárosból.
Történetének egyik legnagyobb szabású fejlesztésével megduplázta kapacitását a magyar műanyagipar hagyományos szereplője, a Start Plast.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.