Ezek az alternatív személyszállítás szabályai Romániában

2019. 11. 08., 11:45

Klaus Johannis román államfő kihirdette az alternatív szállítási tevékenységet szabályozó, 2019/49-es törvényt.

A jogszabály szerint az alternatív szállítást, díj ellenében, engedéllyel rendelkező szállító végzi, az utas és az autót birtokló szállítmányozó között megkötött szállítási szerződés alapján, amelyet egy digitális platform üzemeltetője közvetít egy, a távközlési minisztérium által engedélyezett digitális platformon keresztül – írja a Krónika.

A digitális platformokra vonatkozó műszaki engedélyt maximum 30 munkanap alatt állítják ki és 24 hónapig érvényes.

A szállításra használt valamennyi gépkocsinak, tulajdonosától függetlenül, a Román Útügyi Hatóság (ARR) engedélyével kell rendelkeznie.

A törvény leszögezi, hogy amennyiben a szállítási díjat közvetlenül az utastól szedi be, a szállítónak elektronikus pénztárgéppel kell rendelkeznie, nyugtát kell adnia és az ügyfél kérésére számlát köteles kiállítania.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS