Sokak számára okozott fejtörést minden fronton a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások jelenlegi romániai szabályozása, ezt a helyzetet szeretné rendezni a román kormány több lényeges előírás módosításával.
Közvitára bocsátotta a román pénzügyminisztérium annak a sürgősségi kormányrendeletnek a tervezetét, amely a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra vonatkozó módosításokat tartalmazza – írja a Krónika.
Fontos eleme a közvetlen elszámolás lehetősége, vagyis az, hogy a közúti balesetben az áldozat kárát a saját biztosítója térítse meg, nem pedig a balesetet okozó félé, ahogyan jelenleg történik.
A hatóságok meghatároznának egy referencia-órabért a biztosítótársaságokkal szerződésben levő gépkocsiszerelő-műhelyeknek, másrészt rövid időre többé nem lehetne a kötvényt vásárolni.
A módosítások az országban több mint nyolcmillió gépkocsivezetőt érintenek. A szabályozás megváltoztatását évek óta tervezgetik, már 2015–2016-ban napirendre került, amikor az Astra és a Carpatica biztosítótársaságok csődbe mentek, ám csak most készült el egy tervezet.
Időközben a biztosítótársaságok egy része kivonult a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacáról, olyan módon, hogy magasabb áron kínálta a kötvényt, ezért azt nem vásárolta senki.
A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.
Lezárultak a Paks II. Atomerőmű résfalazási munkálatai. A terület előkészítése folytatódik, jelenleg a talajszilárdítást végzik az építési területen.