Sokak számára okozott fejtörést minden fronton a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások jelenlegi romániai szabályozása, ezt a helyzetet szeretné rendezni a román kormány több lényeges előírás módosításával.
Közvitára bocsátotta a román pénzügyminisztérium annak a sürgősségi kormányrendeletnek a tervezetét, amely a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra vonatkozó módosításokat tartalmazza – írja a Krónika.
Fontos eleme a közvetlen elszámolás lehetősége, vagyis az, hogy a közúti balesetben az áldozat kárát a saját biztosítója térítse meg, nem pedig a balesetet okozó félé, ahogyan jelenleg történik.
A hatóságok meghatároznának egy referencia-órabért a biztosítótársaságokkal szerződésben levő gépkocsiszerelő-műhelyeknek, másrészt rövid időre többé nem lehetne a kötvényt vásárolni.
A módosítások az országban több mint nyolcmillió gépkocsivezetőt érintenek. A szabályozás megváltoztatását évek óta tervezgetik, már 2015–2016-ban napirendre került, amikor az Astra és a Carpatica biztosítótársaságok csődbe mentek, ám csak most készült el egy tervezet.
Időközben a biztosítótársaságok egy része kivonult a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacáról, olyan módon, hogy magasabb áron kínálta a kötvényt, ezért azt nem vásárolta senki.
Ismét bekerült Magyarország a legjobb befektetői megítéléssel rendelkező feltörekvő gazdaságok körébe, és a kelet-közép-európai térségben egyedüliként javította pozícióját a Kearney nemzetközi üzleti tanácsadó társaság új felmérése szerint – közölte a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség.
A Paksi Atomerőműben járt, majd a Paks II. projektről tájékozódott Emmanuel Brutin, az európai atomenergia-ipart összefogó szövetség főigazgatója.