Elindult a piacukat vesztő élelmiszer-előállítóknak segítő NAK Piactér

2020. 04. 21., 10:45

A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel és nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokkal. A NAK Piactér adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintett cégek.

A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesül, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében.

A NAK Piactér oldal már él (www.nak.hu/piacter), amely olyan – termékkörökre, mennyiségre, rendelkezésre állás rendszerességére, földrajzi területre és egyéb keresési feltételekre szűrhető – felület, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt.

A beszűkült piaci helyzetben termékfelesleggel rendelkező kamarai tagok értékesítési nehézségei csökkenhetnek, a felvásárlók, kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben emelkedhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek.

A rendszer adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintettek. Tekintve, hogy az online platform célja a vállalkozói szintek összekapcsolása, a felületre elsősorban azok jelentkezését várja a NAK, akik kereskedelmi mennyiségű élelmiszertermékekkel rendelkeznek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS