A szerbiai turisztikai cégek már másfél éve vergődnek, hogy kikeveredjenek abból a gödörből, amibe a járványhelyzet miatt jutottak. A megoldást az államtól várják.
Tatjana Matić kereskedelmi, idegenforgalmi és telekommunikációs miniszter próbálta csillapítani a kedélyeket. Szerinte jövőre már sokkal jobban teljesít az idegenforgalom, de már az idei eredmények is sokkal kedvezőbbek a vártnál – írja a Magyar Szó.
Matić azt mondta: 2021-ben eddig mintegy 2,5 millió külföldi turista látogatott Szerbiába, csaknem 10 millió vendégéjszakát jegyeztek, és szeptember végéig a hazai idegenforgalomból 1 milliárd 150 ezer euró áramlott az országba.
„Ezek az adatok bátorításként hatnak, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a legtöbb szakértő szerint a járványhullám végleges lecsengése jövőre várható. A stabilizáció minden bizonnyal új kihívásokat is tartogat, Szerbiának pedig időben kell alkalmazkodnia az új helyzethez” – mondta a miniszter.
„Az is sokat jelent, hogy belgrádi éttermek rákerültek a Michelin listájára” – közölte a miniszter.
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Orbán Viktor washingtoni sajtótájékoztatóján bejelentette: az amerikai szankciós akadályokat átadtuk a múltnak.