Egyre rosszabb hatással van Szlovákiában a használt autók piacára a koronavírus-járvány. Az előző évekhez képest körülbelül 60 ezer autóval kisebb és drágább a kínálat.
„Szlovákiában év végén 60 ezer használt autó fog hiányozni a piacon, Lengyelországban 230 ezer, Csehországban pedig 100 ezer. Az összehasonlítás kedvéért tavaly év végén Csehországban 900 ezer használt gépkocsiból válogathattak a vásárlók, Lengyelországban 2,5 millióból, Szlovákiában pedig nagyjából 430 ezerből” – nyilatkozta az AAA Auto kereskedőhálózatának vezetője, Peter Vaněček, akit az Új Szó idéz.
„Érdekes megfigyelni a használt autók árát is, amely 2016-tól folyamatosan emelkedik, évente körülbelül 600 euróval. Ezt a drágulást számos tényező befolyásolja, ám az új autók piaca van a legjelentősebb hatással a használt autók árára” – mondta Vaněček.
Még a járvány előtt megfigyelhető volt, hogy egyre többen akartak interneten autót vásárolni, jelenleg már rohamosan megugrott az érdeklődés az online vásárlás iránt. „Nagyon sok országban éves szinten több mint 100 százalékkal megugrott az online értékesítések száma, ez a trend főként a nyugat-európai országokban és az USA-ban figyelhető meg” – állítja Stanislav Gálik, az AAA Auto hálózatát üzemeltető Aures holding innovációs laboratóriumának igazgatója.
A visegrádi országokban eladott autók többsége továbbra is dízelmeghajtású, bár a fiatalabb, ötévesnél nem öregebb használt autók többsége már benzinmotorral rendelkezik.
Günzer Tamás idén harmadik alkalommal került a jelöltek közé, így 24 év után ismét villányi borász nyerte a díjat.
Lezárultak a Paks II. Atomerőmű résfalazási munkálatai. A terület előkészítése folytatódik, jelenleg a talajszilárdítást végzik az építési területen.