A magyar kis- és középvállalkozások vezetőinek negyede rendszeresen, közel 45 százalékuk legalább egyszer vett már részt nézőként tudásmegosztó online szemináriumokon annak érdekében, hogy az ott megszerzett tudással cége eredményességét növelje. Leginkább a bank és pénzügyi szektorban, az egészségügyben és az építőiparban dolgozók nyitottak a webináriumokra – derül ki a Generali Biztosító kkv-k körében végzett kutatásából. A társaság az eredmények ismeretében most új, ingyenes programmal segíti a kis- és középvállalkozásokat, hogy működésük fenntarthatóbb és eredményesebb lehessen.
A 2020-as esztendő komoly kihívások elé állította a gazdasági élet valamennyi szereplőjét, de a leginkább a kis- és középvállalatok működését érte sokkhatás. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara kutatása szerint a szektor szereplőinek 70 százaléka értékelte nagyon kedvezőtlennek a helyzetét már a vírus második hullámában, illetve 30 százalékuk nem volt felkészülve a jelenlegihez hasonló válsághelyzetek áthidalására.
Nyitottak a digitális megoldások felé
A járvány váratlan hatása ugyanakkor, hogy a hazai vállalkozások vezetői is egyre fontosabbnak gondolják a digitális eszközök alkalmazását és a digitális transzformáció elősegítését a cégük hatékonyabb működése érdekében.
Ezt támasztja alá a Generali új kutatása is, melyben magyar kis- és középvállalkozások vezetőit kérdezték meg arról, hogy részt szoktak-e venni különböző webinárokon annak érdekében, hogy az ott megtanultakat a való életben is cégük előnyére fordítsák.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a válaszadók többsége (69 százalék) legalább alkalmanként részt vesz tudásmegosztó online szemináriumokon, negyedük rendszeresen, közel 45 százalékuk pedig legalább egyszer már hallgatott vagy nézett bele szakmai webináriumok előadásaiba. Leginkább a bank és pénzügyi szektorban (91 százalék), az egészségügyben (81 százalék) és az építőiparban (68 százalék) tevékenykedők nyitottak az online kurzusokra, és főleg hatékonyságnövelés, fenntarthatóság, innováció és jogi témakörben fogadnak szívesen hasznos információkat, míg az agilis vállalatvezetés érdekli őket a legkevésbé.
Új, ingyenes webináriumokkal segítik a kkv-szektort
Az idén 190 éves Generali a kutatás eredményeinek ismeretében és az élethosszig tartó partnerség jegyében ingyenes programmal szeretné segíteni a KKV szektor gazdasági kilábalását, a megújulását, és fenntartható fejlődését.
A biztosítótársaság március 11-én edukációs webinár-sorozattal – és a későbbiekben egy kkv-k számára kiírt pályázattal – indítja el EnterPRIZE elnevezésű programját.
Az ötrészes webinár-sorozat tematikáját kifejezetten a kutatás eredményei alapján és a fenntartható fejlődés alapjait szem előtt tartva alakították ki, így azok teljes mértékben illeszkednek a kkv-szektor igényeihez. A hasznos szakmai tippeket, jól bevált gyakorlatokat neves külső szakemberek, cégvezetők, illetve a Generali szakértői adják majd elő olyan a kkv-k életében is megkerülhetetlen kérdésekben, mint az innováció, digitalizáció, a kibervédelem és a hatékonyságnöveléssel együtt járó üzleti modellváltás és a fenntarthatóság.
Az első webinárium témája a Digitális transzformáció lesz, melyről Bombera Krisztina beszélget Stygár Lászlóval (számlázz.hu), Egervári Krisztiánnal (MiniCRM) és Rab Árpád jövőkutatóval. A program március 11-én, 19.00 órakor kezdődik.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.