23 magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be Dubajban

23 magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be Dubajban
2024. 02. 19., 17:40

23 magyar vállalkozás mutatkozik be idén a dubaji Gulfoodon, a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításán – tájékoztatott az Agrármarketing Centrum (AMC).

Az AMC standján többek között méz, libamáj, gyógytea, olajos magvak, energiaitalok, tejtermékek, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök kaptak helyet, több készítmény a legjobb innovatív termékeket díjazó versenyre is benevezett.

A Gulfood a közel-keleti piacokat célzó vállalkozások fontos találkozóhelye, lefedi az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) térséget. Tavaly 125 ország több mint 5 ezer kiállítója mutatkozott be a csaknem 140 ezer szakmai látogatónak, és a szervezők az idén is azt remélik, hogy a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítását rendezhetik meg. A piac fejlődési irányát mutatja, hogy nemrég létrehozták az egészséges, wellness és mentes termékek szektorát, a cukrászati termékkategória pedig kikerült a kiállítás árulistájából.

A kiállításon regisztrációs helyszínnel az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is részt vesz, hogy nyilvántartásba vegyék a magyar termékek iránt érdeklődő külföldi beszerzőket. Az adatbázisban jelenleg 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékkel, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó, jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet szerepel.

A 29. Gulfood február 19–23-ig tart, a kiállítók között 10 kategóriában osztanak ki elismeréseket. A hús- és baromfitermékek élmezőnyében magyar résztvevő is van, a Royalpaté Kft. szarvasgombás libamájkészítménye lett kategória legjobb négy termékének egyike - olvasható a legkiválóbb élelmiszerek listájában. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS