K&H: minden fiatal számára megfelelő pénzügyi megoldást kell nyújtani

2023. 04. 12., 20:38

Három jól elkülöníthető szakaszban készülhetnek fel a legfiatalabbak a pénzügyi önállóságra, egy bank felelőssége pedig az, hogy megoldásokat nyújtson mindhárom fiatal korosztály számára. A K&H többek között a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedővel segíti a gyerekeket, hogy már diákként, később felnőttként tudatosan kezelhessék a pénzügyeiket. Mára közel 80 ezer fiatal kapott kézzelfogható segítséget a versenynek köszönhetően.

Több szakaszban jutnak el a mai fiatalok a pénzügyi önállóságig, amikor már keresetük van, később pedig családot alapítanak, lakást vásárolnak, takarékoskodnak az időskorukra. Ezeknek a mérföldköveknek kulcsszerepük van a gyerekeknél, diákoknál, hogy később, felnőttként tudatosan kezeljék a pénzügyeiket – közölte a több mint egy évtizedes múltra visszatekintő, diákoknak rendezett K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt szervező pénzintézet.

Három korosztály

Az általános iskolások, azaz a legfeljebb 14 évesek viszonylag ritkán kerülnek olyan helyzetbe, amikor valóban egyedül, önállóan kell döntést hozniuk az anyagiakról. Inkább közösen döntenek a szülőkkel, akiknek kiemelt szerepük van. Már ebben a korban szükséges megtanítani a gyerekeket a legalapvetőbb dolgokra, például hogyan lehet pénzt felvenni, hogyan lehet mobillal fizetni, miért kell figyelni a kártya PIN-kódjára. A második tábort, a 14-18 évesek alkotják, a körükben már sokaknak van bankszámlája, saját kártyája, jellemzően annál a banknál, ahol a szülők bankolnak. Ez már egy lépés a pénzügyi önállóság felé, ők már jó, ha tisztában vannak a mindennapos pénzügyekkel, és érdemes felhívni a figyelmüket a takarékoskodásra is. A 18 év felettiekkel pedig már az összetettebb banki szolgáltatást érdemes megismertetni” – mondta Árva András.

A K&H lakosság szegmensért felelős marketingvezetője hozzátette: „bankként nekünk az a feladatunk, hogy mindhárom korosztály számára legyenek megoldásaink. Segítséget szeretnénk nyújtani nekik, hogyan nyithatnak bankszámlát, hogyan használhatják az e-bankot és a mobilbankot, minderre személyes ügyintézéssel és digitális módon is lehetőséget adunk.”

Egyre többen bankolnak

A K&H-nál egyre több középiskolás korú fiatal intézi a bankügyeit, az ifjúsági számlák száma mára meghaladja a 60 ezret, ez több mint 60 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest. A fiatalok által végrehajtott kártyás tranzakciók száma pedig a többszörösére emelkedett ezzel párhuzamosan. „Miközben egyre nyitottabbak a fiatalok a bankolásra, emellett a járvány is hozzájárult a növekedéshez, hiszen a pandémia során a készpénzes fizetés visszaszorult” – fogalmazott Árva András.

Ahhoz, hogy a jövőben még több fiatal intézze biztonságosan a pénzügyeit, különösen fontos a szülők, pedagógusok szerepe mellett a pénzintézetek edukációs tevékenysége. Minél több diák számára érdemes megmutatni, hogyan legyenek pénzügyileg tudatosak. A K&H ezért is indította el több mint 10 évvel ezelőtt a K&H vigyázz, kész, pénz! vetélkedőt, amelynek segítségével már közel 80 ezer gyermek került közelebb a pénzügyi önállósághoz. Árva András szerint a pénzügyi oktatás terén nem szabad megállni, ezért a pénzügyi edukáció a jövőben is fontos szerepet kap a pénzintézet társadalmi felelősségvállalási programjai között.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS