K&H: hatalmas a növekedés a fiatalok kártyás vásárlásainál

2023. 03. 01., 11:49

A fiatalok körében egyre népszerűbb a bankolás, a K&H-nál a 6-26 évesek számára elérhető ifjúsági bankszámlák száma a múlt év végére átlépte a 60 ezret, ami az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos emelkedést jelent – közölte a pénzintézet. A fiatalok számláihoz köthető kártyás tranzakciók száma meghaladta a 10 milliót, ami 86 százalékos éves növekedésnek felel meg.

A fiatalok egyre nagyobb számban lépnek a pénzügyi önállósodás útjára, vagyis nyitnak saját bankszámlát.  – közölte a K&H.

A pénzintézet a múlt év végén több mint 60 ezer ifjúsági számlát kezelt, szemben az egy évvel korábbi alig több mint 53 ezerrel, illetve a 2020 végi majdnem 38 ezerrel. Ez éves összevetésben 13 százalékos, kétéves távlatban 59 százalékos emelkedésnek felel meg.

„A számlanyitás több szempontból is szintlépést jelent az érintettek számára: egyrészt azoknak, akiknek korábban nem volt semmilyen banki kapcsolata, másrészt azoknak, akiknek számlájuk ugyan nem volt, de a szülők bankszámlájához kötött társbankkártyával rendelkeztek. A saját számla és kártya fontos lépés a pénzügyi önállóság, egyben a pénzügyi tudatosság útján” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.

Az ifjúsági bankszámlák számának növekedéséhez képest jóval nagyobb mértékben nőtt a számlákhoz kapcsolódó bankkártyás tranzakciók száma. Tavaly a fiatalok 10,8 millió alkalommal használták a kártyájukat, míg 2021-ben 5,8 milliószor, 2020-ban pedig csak 2,1 milliószor tették ezt. Vagyis az egy évvel korábbihoz képest 86 százalékkal többször vásároltak így, a tavalyelőtti szinthez képest pedig 409 százalékos a növekedés.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS