Fiatalok ezreit készítik fel a jövőre

Fiatalok ezreit készítik fel a jövőre
2022. 10. 18., 19:17

Több mint 71 ezer diák, 1800 iskolai csapat 800 településről vett részt az elmúlt tizenkét évben a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn, amelyre az idei tanévben is sor kerül. A K&H továbbra is elkötelezett a fiatalok pénzügyi ismereteinek fejlesztésében, az októberben rajtoló versenysorozatban kiemelt szerepet kapnak a fenntarthatósági szempontok és a digitális fejlesztések, amelyek megkönnyítik a pénzügyek kezelését.

Minden eddiginél fontosabbá vált a tudatosság és a fenntarthatóság a mostani időszakban, amikor az árak jelentős emelkedésével, az energiaválság kedvezőtlen hatásaival naponta szembe kell néznie mindenkinek, így a legfiatalabbaknak is. A K&H társadalmi felelősségvállalási programjának már több mint tíz éve szerves része a pénzügyi edukáció, a pénzintézet szerint ugyanis a felnőtté váló fiatalok így olyan tudásra tehetnek szert, amelyekkel rövid és hosszú távon is megfelelő döntést tudnak hozni.

A tizenkét év alatt 800 településről, 1800 iskola csapata, több mint 71 ezer gyerek vett részt a vetélkedőn. A legutóbbi, 2021/2022-es tanévben megrendezett versenyen majdnem 10 ezer diák mérte össze tudását az őket felkészítő pedagógusok, szülők és mentorok segítségével.

„Az idei verseny első három fordulója a fenntarthatóság és a digitalizációs forradalom jegyében szintén online formában zajlik, a döntőre viszont egy nagyszabású esemény keretében, személyes részvétellel kerül majd sor 2023 májusában” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs vezetője.

A versenyzők segítséget kapnak, a felkészülést 15 részes videósorozat és egy ma már 35 ezer letöltéssel büszkélkedő mobilapplikáció segíti. „A vetélkedő összhangban van a K&H társadalmi felelősségvállalási politikájával, amelynek több, mint egy évtizede szerves része a pénzügyi edukáció. A legfiatalabbak pénzügyi ismereteinek bővítése ugyanis hozzájárulhat ahhoz, hogy a gyerekek felnőttként már könnyebben tudjanak eligazodni a mindennapi pénzügyek, banki szolgáltatások, és immár a pénzügyi területre is betörő digitális innovációk rengetegében.”

Kik? Mikor? Hogyan? Milyen díjakért?

A pénzügyi vetélkedőn 3-11. osztályos, általános és középiskolások vehetnek részt 3-5 fős csapatokat alkotva. A fiatalokat a felkészítőjük – aki lehet pedagógus vagy szülő – nevezheti be a versenyre. A verseny hivatalos weboldalán már lehet nevezni, erre legkésőbb 2023. január 13-ig van lehetősége az érintetteknek.

A második fordulóra 2023 februárjában kerül sor, a továbbjutók az áprilisi regionális középdöntőben folytathatják a versenyt. Az országos – személyes részvétellel megrendezésre kerülő – döntő pedig 2023 májusában lesz.

A verseny legjobbjai komoly díjakra számíthatnak, a K&H összesen közel 7 millió forintot biztosít a nyereményekre. A nyertes gyerekek egyebek mellett táblagépekért, okosórákért, e-book olvasókért versenyezhetnek, de a legügyesebb diákok tanárai és iskolái is díjazásban részesülnek.

A dobogós csapatok felkészítői függően a csapat helyezésétől bruttó 80-120 ezer forint, az iskolák pedig bruttó 200-300 ezer forint értékben kapnak ajándékutalványokat. A legtöbb diákot felkészítő személy, a legtöbb diákot nevező iskola és az a hátrányos helyzetű kistérségekben működő iskola, amely a legtöbb diákot nevezi a vetélkedőre különdíjban részesül.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS