Idén is versenybe szállhatnak a felelős vállalatok az Effekt 2030 díjért

Idén is versenybe szállhatnak a felelős vállalatok az Effekt 2030 díjért
2022. 05. 30., 18:27

Ismét pályázhatnak a hazai cégek az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára az általuk megvalósított felelősségvállalási és fenntarthatósági programokkal. Mint minden évben, idén is azok a vállalati kezdeményezések részesülhetnek a szakmai elismerésben, amelyek mérhető, kimutatható pozitív változásokat eredményeznek a társadalom és a környezet szempontjából.

Az Effekteam Egyesület azzal a céllal alapította az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díját, hogy elismerje és a lehető legszélesebb körben megismertesse az üzleti szektor szereplőinek társadalmi felelősségvállalási és fenntarthatósági kezdeményezéseit, egyúttal arra ösztönözze a felelős vállalatokat, hogy közösségi befektetéseik során tartsák szem előtt a valós, mérhető hatások és a pozitív társadalmi, környezeti változások szempontjait.

Az idei díjra 2022. július 21-ig pályázhatnak a Magyarországon működő nagyvállalatok, kkv-k és startupok, valamint az általuk létrehozott vállalati alapítványok. Nevezni lehet az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival (Sustainable Development Goals, SDG-k) összhangban kialakított négy általános (Esélyteremtő üzlet, Jövő gazdasága, Zöld egyensúly és Mindenki társadalma) kategóriában, illetve az orosz-ukrán háborús helyzetre tekintettel idén bevezetett három speciális (Példamutató munkáltató, Kiemelkedő támogató és Felelős partner) kategóriában. Ez utóbbiakban azokat a vállalati intézkedéseket és kreatív megoldásokat díjazzák, melyek a fegyveres konfliktus károsultjainak jobblétét, a menekültek magyarországi munkavállalását és beilleszkedését segítik elő.

Évről évre egyre több cég száll versenybe az Effekt 2030 díjért. Ez egyfelől annak köszönhető, hogy a résztvevők rangos szakmai mezőnyben, prominens vállalatok körében mutathatják be és mérethetik meg közösségi befektetési programjaikat. A pályázat emellett lehetőséget nyújt arra is, hogy a cégek újfajta perspektívából szemléljék saját társadalmi felelősségvállalási, fenntarthatósági tevékenységeiket, és szükség szerint újragondolják, továbbfejlesszék ilyen jellegű kezdeményezéseiket” – nyilatkozta dr. Molnár Klára, a díjat meghirdető Effekteam Egyesület igazgatója, szakmai vezetője.

A pályaműveket öttagú szakmai zsűri bírálja el. A testület tagjai: Horváth Áron fenntarthatósági vezető, CBRE Magyarország; Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem; Pogány Édaregionális fenntarthatósági és kommunikációs vezető, Syngenta; Schubauer Krisztina elnökségi tag, Effekteam és CSR szakértő, Future Mind; valamint Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Alapítvány.

Az értékelés során a szakértők – az Effekteam szlogenjével összhangban – a közösség, hatás, jövő dimenziói mentén vizsgálják a programok kölcsönösségét, mérhető eredményeit és innovatív szemléletét. A zsűri szeptember 15-ig dönt a nyertesekről, illetve a kategóriánként shortlistre kerülő pályázatokról. Ez utóbbiakra a nagyközönség is leadhatja szavazatait és kiválaszthatja az idei közönségdíjas programot. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és a díjak átadására október 6-án kerül sor az egyesület által szervezett hagyományos szakmai konferencia keretében.

Az Effekt 2030 díjról, az idei pályázatról és a korábbi győztes programokról bővebb tájékoztatás az Effekteam Egyesület honlapján érhető el.

A képen a korábbi díjazottak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS