Automatikussá válhat a gépjármű- és a földhivatali ügyintézés is

2023. 04. 21., 11:18

Hamarosan benyújtható a támogatási kérelem „Az automatikus közigazgatási döntéshozatali rendszer kiterjesztése” című (RRF-9.2.1-23) felhívásra.

A felvívás célja Automatikus Közigazgatási Döntéshozatali Rendszer (AKD) kiterjesztése a gépjármű ügyintézés, az egyszerűsített honosítás, illetve a földhivatali hatósági tevékenységhez kapcsolódó ügyekre.

A kiemelt felhívásra a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. által vezetett konzorcium adhat be támogatási kérelmet, amelynek tagjai a Belügyminisztérium, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., az IdomSoft Zrt. és a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft. A támogatási kérelem április 27-től május 26-ig nyújtható be.

A keretösszeg 2,18 milliárd forint; ebből 2,0 milliárd forintot a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) biztosít (ez az összeg az Európai Unió felé elszámolandó), az EU felé nem elszámolható költségek összege 0,18 milliárd forint.

Támogatható tevékenységek: automatikus közigazgatási döntéshozatali rendszer továbbfejlesztése, az ügyek automatizációjához szükséges implementációs fejlesztések, tananyagok továbbfejlesztése és oktatási segédanyagok kidolgozása, hardver, szoftver vásárlása, valamint „a projekt szakmai megvalósítását támogató tevékenységek”.

A közigazgatási és döntéshozatali folyamatok automatizálása elterjedtebbé tehető, az automatizálás növeli az átláthatóságot, gyorsaságot és a hozzájuk kapcsolódó állampolgári bizalmat is. A minél magasabb fokú automatizált döntéshozatal bevezetése javítja a folyamat transzparenciáját, ellenőrizhetőségét, és mivel emberi beavatkozás nélkül valósul meg a döntéshozatal, a korrupciós lehetőségek száma csökken – olvasható a hivatalos pályázati portálon megjelent felhívástervezetben.

A kiválasztott területek – földhivatali hatósági tevékenység, gépjármű ügyintézés, egyszerűsített honosítás – kiemelten veszélyeztetett területek a korrupció szempontjából. Ezen területek esetében szükséges az egyes ügytípusokat megvizsgálni és a vizsgálatok függvényében kiválasztani a konkrét ügyeket, amellyel az antikorrupciós tevékenységben a fejlesztés megvalósításával jelentős eredmény érhető el, mely a társadalmi megítélés szempontjából is előnyös. Az ügyek számossága azért is kiemelkedő, mert a fejlesztéssel érintett három terület jelentős számú ügyben teszi lehetővé az automatikus döntéshozatal lehetőségeinek kihasználását.

Forrás: KAVOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS