A Model Y az elsőszámú kedvenc a céges zöldautó-pályázaton

A Model Y az elsőszámú kedvenc a céges zöldautó-pályázaton
2024. 12. 13., 13:13

A Tesla modellje érte el elsőként az 500-as igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű pályázaton.

Sokáig a BYD ATTO 3 vezette a mezőnyt a legnépszerűbb típusok rangsorában. A Model Y folyamatos felzárkózás után a közelmúltban vette át az első helyet, és – a kérelmek alapján – elsőként érte el az 500 darabot – olvasható az Energiaügyi Minisztérium Facebook-bejegyzésében.

A márkák rangsorában ugyanakkor a BYD messze elhúzott a többiektől, több mint 1300 igényelt gépjárművel. A második Tesla 800-nál jár, a harmadik Volvo pedig valamivel négyszáz fölött. Az éllovas kínai gyártónak már négy típusából igényeltek legalább százat a cégek: az ATTO 3 (489 darab) mellett a Seal (339), a Dolphin (288) és az ETP3 (103) is a legkeresettebbek közé tartozik.

Az év elején indult program iránti érdeklődést érezhetően megdobta a részvételi feltételek könnyítése. A módosítások október végi bevezetése óta 484 vállalkozás jelentkezett több mint 2 milliárd forint támogatásért 526 gépkocsi megvásárlásához. A pályázói kör bővítése óta eltelt másfél hónapban mindhárom mutatóban közel 60 százalékos növekedés látszik a megelőző azonos időszakhoz képest.

A közlekedés zöldítését célzó programban eddig összesen 4426 gazdasági társaság kért 20,3 milliárd forintot 5246 zöldjármű beszerzéséhez. A teljes keretösszeg kétharmadát tehát már megpályázták, több mint felét szerződésekben le is kötötték, közel hatodát pedig ki is fizették – összegez a tárca közleménye.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-15 15:10:00
A megelőző hónapok csökkenését követően 2024 decemberében országosan 1,3, Budapesten 1,0 százalékkal nőttek a kínálati lakbérek az előző hónaphoz képest; az előző év azonos időszakinál pedig országosan 9,3, Budapesten 9,6 százalékkal, voltak magasabbak a KSH-ingatlan.com lakbérindex friss adatai szerint.
2025-01-15 14:10:00
Hidegben vajon gyorsabban merül az akkumulátor? Megugorhat a roamingdíjunk síelés közben? Kárt tehet-e a havazás a telefonban? A kérdésekre a Yettel szakértői válaszolnak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS