A Gyulahús Kft. 49 százalékát értékesítené a tulajdonos önkormányzat

A Gyulahús Kft. 49 százalékát értékesítené a tulajdonos önkormányzat
2021. 09. 17., 16:45

Jelentős fejlesztésre készül a Gyulahús Kft., a beruházáshoz szükséges forrás előteremtése érdekében azonban szükség van szakmai vagy pénzügyi partner bevonására és a tulajdoni hányad maximum 49 százalékának értékesítésére – közölte Görgényi Ernő (Fidesz-KDNP) polgármester.

A városvezető a képviselő-testület szerdai, zárt ülésen tárgyalt napirendjéről legutóbbi Facebook-bejegyzésében írt. Közölte, a gyulai húsüzemben az elmúlt 30 évben nem volt épületfelújítás. Nemrég megnyílt egy pályázati lehetőség nagyvállalatok számára, amelyen 5 milliárd forint nyerhető el.

A jelenleg két telephelyen működő Gyulahús Kft. 13 milliárd forintos fejlesztést tervez, új szárazáru üzemet építene fel a jelenlegi Kétegyházi úti telephelyen. „Ezt az ágazat többi szereplőjének tervezett nagyberuházásai is indokolttá teszik” – jegyzi meg a polgármester.

A pályázaton elnyerhető támogatás mellett azonban szükség van még mintegy 8 milliárd forint önerő biztosítására.

A képviselő-testület elvi támogatását adta ahhoz, hogy a Gyulahús Kft. új szárazáru üzemének felépítése érdekében pályázatot nyújtson be a cég, és szakmai vagy pénzügyi befektetőt vonjon be a hiányzó önerő biztosításához – írta Görgényi Ernő.

„A tőkebevonás érdekében nyílt, nyilvánosan meghirdetett, transzparens eljárást fogunk lefolytatni” – húzta alá, hozzátéve, hogy a cég maximum 49 százalékát hirdetik meg.

Elsősorban magyar befektetőt várnak, ám feltételeket is támasztanak: a termelés Gyulán marad; a gyulai kolbász és a gyulai májas termékek gyártása folyamatos lesz; nem lehet minőségromlás; a védjegyek az önkormányzat tulajdonában maradnak; a menedzsmentet érintő döntésekhez a képviselő-testület felhatalmazása szükséges.

Görgényi Ernő beszámolt egy külső szakértő által készített véleményről, miszerint ha az új üzem felépülne a jelenleg használaton kívüli vágóhíd helyén, akkor 2200 tonnáról négyezer tonnára nőne az éves termelési kapacitás, hatékonyabbá válna a gyártás, csökkennének az energetikai, szállítási és logisztikai költségek, megszűnne a biztonsági kockázat. (A jelenlegi szárazáru üzem – ahol 3,3 tonna ammóniát tárolnak a hűtéshez – a város központjához közel, lakóházas övezetben, óvodához, iskolához valamint a helyi rendőrséghez közel helyezkedik el.)

A befektető bevonására kiírandó nyilvános felhívás tervezetét a következő, nyilvános testületi ülésre állítják össze.

A Gyulai Húskombinát utódját, a Gyulahús Kft.-t 2013-ban alapították, minden évben nyereséges volt, amelynek jelentős részét – az alapítás óta mintegy 1,5 milliárd forintot – fejlesztésre fordítottak, az évek során számos korszerű gépet szereztek be.

A Gyulahús Kft. 2019-ben mintegy nettó 6,8 milliárdos árbevételt ért el, ami 2020-ban a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint 7,66 milliárdra nőtt. Adózott eredménye 213 millióról 392 millió forintra nőtt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS