A fiatalok többsége a pénztárcáján is megérezte az elmúlt hónapok nehézségeit

2020. 07. 30., 18:05

A fiatalok 52 százalékának csökkentek a bevételei a járvány kitörése óta. A csökkenést érzők átlagosan mintegy 60 ezer forintról voltak kénytelenek lemondani a járvány kitörését követő időszakban – derül ki a K&H ifjúsági indexének legfrissebb adataiból.

A 19–29 éves korosztály tagjainak harmada kevesebb fizetést kapott a munkahelyén. Szintén jelentős, 46 százalékos azoknak a tábora, akik a szülők kisebb-nagyobb mértékű bevételcsökkenéséről számoltak be. 

Még korai teljes mérleget vonni a koronavírus-járvány hatásairól, de a részeredményekből kiderül, hogy a fiatalok többsége a pénztárcáján is megérezte az elmúlt hónapok egészségügyi nehézségeit.

20–100 ezres mínusz

A K&H ifjúsági indexe szerint a 19-29 korosztály 29 százalékának nagyobb, 23 százalékának pedig kisebb mértékben csökkentek a bevételei a járvány kitörése óta. Ezzel szemben 41 százalékuk nem érzékelt változást, 7 százalékuk pedig jövedelememelkedésről számolt be. Akiknek csökkent a bevétele, azoknak átlagosan 60 ezer forinttal kevesebbel kellett beérniük ebben a két hónapban, 49 százalékuknak a korábbinál havi 20-99 ezer forinttal kevesebb jutott - áll a K&H Bank ifjúsági index kutatásának eredményeiben.

A fiatalok 13 százaléka azt mondta, hogy a főállásból származó bevétele megszűnt, 20 százalékának jelentős mértékben visszaesett. A mellékállásból származó jövedelem megszűnése vagy csökkenése 28 százalékukat érintette. A 26-29 éves korosztály tagjainak 45 százaléka kapott kevesebbet az első számú munkahelyéről, ezen belül 19 százalékuk egyáltalán nem kapott fizetést.

Sok szülőnél is vékonyabb lett a pénztárca

A saját bevételek alakulásával összhangban a fiatalok jelentős része, 46 százaléka úgy látta, hogy a szüleik bevételei is mérséklődtek a koronavírus-járvány márciusi kitörése óta. Valamivel kevesebben, az érintettek 43 százaléka szerint a szülők bevételei nem változtak, 3 százalékuk pedig emelkedést tapasztalt. (A fennmaradó 8 százalék nem lát rá a szülei pénzügyeire vagy nem nyilatkozott róla.)

A fiatalok felét, jellemzően a fiatalabb korcsoportba tartozókat támogatják anyagilag is a szüleik. Ennek a csoportnak most a 10 százaléka kevesebb támogatást kapott a szülőktől több, mint 4 százalékuk pedig azt mondta, a járvány óta a szülők nem tudnak támogatást nyújtani.

Fontos szerepet szán a bank a fiataloknak

„A még kevés megtakarítással rendelkező fiatalok számára a járvány sokszínű gazdasági helyzetet eredményezett. Bár sokan szülői segítségre is számíthattak, jónéhányuknak már szembesülniük kellett saját jövedelmük csökkenésével, legrosszabb esetben megszűnésével. Ezért fontos, hogy számukra például a számlavezetés díjmentes, tehát egy hirtelen jött nehéz helyzetben sem kell banki költségekkel számolniuk” – mondta Árva András, a K&H Bank lakossági marketing szegmensének vezetője.

A K&H az idei első negyedév végén több, mint 20 százalékkal kezelt több ifjúsági számlacsomagot mint egy évvel korábban. A 20-29 éves korosztályban a bankszámláknak a 45 százalékára érkezik rendszeres fizetés. A bank által kezelt valamennyi lakossági bankszámla – azaz nem csak az ifjúsági számlák – 73 százalékára jön rendszeresen munkabér a bank adatai szerint.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-24 16:10:00
Átadták a CallComm Zrt. új irodáját Nyíregyházán, amelyet a vállalat a Nyíregyházi Egyetem épületében alakított ki. A 2,7 millió euró összértékű beruházással a cég 100 új munkahelyet teremtett és 150 munkavállaló részére indította el szakmai és idegen nyelvi képzési programját.
2024-05-24 14:30:47
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS