Tovább nőtt augusztusban a munkanélküliek száma

2022. 09. 22., 09:13

2022 augusztusában a foglalkoztatottak száma 4 millió 713 ezer fő, a munkanélkülieké 177 ezer fő, a munkanélküliségi ráta pedig 3,6 százalékos volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

Júniusban a KSH 160 ezer, júliusban 173 ezer 15–74 éves munkanélküliről számolt be, a ráta a nyár első két hónapjában 3,3, illetve 3,5 százalékos volt. [A Nemzetközi Munkaügyi Szervezetet által javasolt és a statisztikusok által használt meghatározás szerint munkanélküli az, akire a következő három feltétel mindegyike teljesül: (i) nincs munkája, (ii) az elmúlt 4 hétben aktívan keresett munkát és (iii) ha találnak, 2 héten belül munkába tudna állni.]

A foglalkoztatottak száma ezzel párhuzamosan csökkent: júniusban 4 millió 739, júliusban 4 millió 714 ezer fő volt.

Június–augusztus

A KSH részletes adatokat a június–augusztusi időszakról tett közzé. Ezek szerint:

A foglalkoztatottak átlagos létszáma (a 15–74 évesek körében) 4 millió 711 ezer fő volt, 52 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. Míg a hazai elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 62 ezerrel, a külföldön dolgozóké pedig kismértékben, 4 ezerrel nőtt, addig a közfoglalkoztatottaké 14 ezerrel csökkent.

A 15–64 évesek közül 4 millió 604 ezren minősültek foglalkoztatottnak, a korcsoportra jellemző foglalkoztatási ráta 74,6 százalék volt. A férfiaknál a foglalkoztatottak létszáma 16 ezer fős növekedéssel 2 millió 439 ezer főt ért el, foglalkoztatási rátájuk 0,8 százalékponttal, 79,1 százalékra nőtt. A nők esetében a foglalkoztatottak létszáma 29 ezerrel, 2 millió 164 ezer főre, a foglalkoztatási ráta 1,4 százalékponttal, 70,2 százalékra emelkedett.

A fiatalok (15–24 éves) korcsoportjában a foglalkoztatottak száma 278 ezer fő volt, foglalkoztatási rátájuk 0,5 százalékponttal, 28,2 százalékra emelkedett.

Az „legjobb munkavállalási korú” (25–54 éves) népesség körében a foglalkoztatási ráta 1,3 százalékponttal, 88,6 százalékra, míg az idősebb (55–64 éves) korosztályban 1,3 százalékponttal, 65,1 százalékra emelkedett.

A munkanélküliek száma a 15–74 éves korosztályban 2021. június–augusztushoz képest 34 ezer fővel, míg a munkanélküliségi ráta 0,7 százalékponttal csökkent. A férfiak körében a munkanélküliek száma 92 ezer fő volt, munkanélküliségi rátájuk 0,5 százalékponttal, 3,6 százalékra mérséklődött. A nőknél a munkanélküliek száma 73 ezer főt tett ki, a munkanélküliségi ráta pedig 1,0 százalékponttal, 3,2 százalékra csökkent.

A 15–24 éves munkanélküliek száma 30 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 6,0 százalékponttal, 9,9 százalékra mérséklődött, ennek ellenére az összes munkanélküli 18,4 százaléka közülük került ki. A 25–54 éves korosztály munkanélküliségi rátája 0,5 százalékponttal 2,9 százalékra csökkent, míg az 55–74 éveseké kismértékben, 0,3 százalékponttal 3,1 százalékra emelkedett.

A munkakeresés átlagos időtartama 9,9 hónap volt, a munkanélküliek 37,7 százaléka legalább egy éve keresett állást.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-17 12:10:00
Egyre elterjedtebb utazásszervezési forma az utazási irodáktól független utazási tanácsadás. A hagyományosan ismert, utazási irodák által szervezett utazások és a független utazási tanácsadók tevékenysége között jelentős különbségek vannak, különösen az utazásért való felelősség tekintetében, ezért a Pest Vármegyei Főügyészség vizsgálatot tartott e területen.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS