SkillX: magyar tech startup forradalmasítja a HR-piacot

2021. 06. 09., 10:45

A munkaerőpiac megreformálását tűzte ki célul az a magyar startup, amely a munkavállalói értékeket, igényeket és foglalkoztathatósági alkalmasságot vizsgálva támogatja a gyors és hatékony toborzás-kiválasztási folyamatokat. A piaci egyensúly érdekében nem csupán a HR-esek csodafegyvereként kerül piaci bevezetésre, hanem a munkavállalói oldal egyedülálló oktatási egységei révén egy hatalmas szakadékot is betölt a munkaerő-piaci edukáció területén az eredményes integráció érdekében.

A munkaerőpiac megreformálását tűzte ki célul az a magyar startup, amely a munkavállalói értékeket, igényeket és foglalkoztathatósági alkalmasságot vizsgálva támogatja a gyors és hatékony toborzás-kiválasztási folyamatokat. A piaci egyensúly érdekében nem csupán a HR-esek csodafegyvereként kerül piaci bevezetésre, hanem a munkavállalói oldal egyedülálló oktatási egységei révén egy hatalmas szakadékot is betölt a munkaerő-piaci edukáció területén az eredményes integráció érdekében.

„A MELÓ-DIÁK Mentorprogram kétéves tesztidőszaka alatt, több mint 20 000 diák munkakeresését segítette a kompetencia-alapú önismereti rendszer. Az ezt követő években már a módszertan korosztály-független, teljes munkaerő-piaci spektrumra optimalizált megvalósításán dolgozott a szakmai stáb, hiszen ahogy a 2020-as koronavírus-járvány okozta válság is igazolta: rugalmas készségkészletre, gyakorlati alkalmazhatóságra, de mindenekelőtt önismereti és önfejlesztési készségekre van szükség” – mondta el Marosi László, a SkillX Technologies Zrt. hr-tech startup társalapító-vezérigazgatója, a MELÓ-DIÁK Hálózat egykori alapítója. A SkillX objektív mérőeszközökkel támogatja az álláskeresők reális önismeretének kialakítását teljes kompetencia-készletük feltérképezésével, a munkaadók számára pedig – a költséghatékony és eredményes toborzási folyamat és a flexibilis onboarding támogatására, valamint az optimális vállalati karrierutak kialakítására – másodperceken belül átszűri a teljes adatbázist, a kompetencia-elvárásoknak leginkább megfelelő jelölteket állítva sorrendbe.

Az elmúlt évtizedek állandó és általános munkaerő-piaci trendjévé vált a munkaerőhiány, az egyenlőtlen és szakszerűtlen, a strukturálisan nem megfelelő erőforrás, a munkavállalói önismeret hiánya és a fluktuáció. „Villámként csapott le a COVID-19 miatti globális válság. A munkaerőpiac szétesett, több százezer munkavállaló vált munkanélkülivé. Egyre inkább tapasztaljuk, hogy alakul és nem alakítjuk a karrierünket. Még ma is jellemző a papíralapú alkalmasság és a technológia hiánya, de változott a világ: a megtartás lett az új toborzás” – fogalmazott a vezérigazgató, kiemelve, hogy a SkillX a keresleti és kínálati igényeket párhuzamosan elemzi, miközben a karrierorientációt folyamatos szakmai mentoráció is kíséri.

Nagy Gábor, a SkillX társalapító-technológiai vezetője szerint a co-mentoráció sikerének a legjobb példája közös munkájuk Marosi Lászlóval: tudás és látásmód megosztása az eredményorientált gyakorlati megvalósítás érdekében. „Megtanultuk ötvözni a szilárd szakértelmet, kutatást és tapasztalatot az innovációt jelentő technológiákkal, majd a való élet problémáira fókuszálva fordítottuk le a megoldást a munkaerőpiac szereplőinek a saját nyelvére. Így született meg a SkillX. A tegnap problémái helyett, mi sokkal inkább a holnapiak megoldására fektetjük a hangsúlyt, miközben keresleti és kínálati oldalon is rezonálni szeretnénk a ma kihívásaival. Nem hiába lett a mottónk: SkillX. A munkaerőpiac lelke."

Az oldal mind a munkáltatók, mind pedig a munkát keresők számára elérhető itt.

A képen Nagy Gábor (b) és Marosi László (j).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-14 22:30:00
A Napenergia Plusz program folytatása mellett még az idén pályázatot írnak ki azok számára, akik a korábbi elszámolás mellett telepítettek napelemet, ám kiestek a tízéves szaldós időszakból – jelentette be az energiaügyi miniszter.
2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS