Rendkívül megosztott a szendvicsgeneráció

2021. 11. 09., 18:30

A 25 és 45 év közötti korosztályt vizsgálta a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. reprezentatív generációs kutatása. A vizsgált generáció ismeri és kedveli a fenntartható megoldásokat. Nagyon nyitottak az innovációkra, az újdonságokra és átalakulóban vannak náluk az élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai is.

Az aktív felnőttkor több korosztályát fogja át a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ezer fős, reprezentatív generációs kutatása. A 25 és 45 év közöttiekre kiterjedő, nagyszabású felmérés a megkérdezetteknek a munkájukkal és karrierjükkel, az élvezetet okozó tevékenységekkel, a környezetükkel, valamint a technológiai innovációval összefüggő attitűdjeit vette górcső alá.

A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy az Y-ok mellett fiatalabb X-ekből és idősebb Z-kből álló úgynevezett szendvicsgeneráció tagjai rendkívül megosztottak és sokféleképpen látják a világot.

Az élvezetekkel összefüggő attitűdökre is kiterjedő felmérés azt is megállapította, hogy a szendvicsgeneráción belül átalakulóban vannak az úgynevezett élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai, bár az ártalomcsökkentés és egészséges életmód felé történő elmozdulás erőteljesen megosztja még a korosztályt. A megkérdezettek közül alig többen preferálják az alkoholmentest az alkoholtartalmú itallal szemben, szinte ugyanannyian választották az egészségesebb ételt az inkább finommal szemben és ez a feleződés tapasztalható a hagyományos és a kevésbé káros dohánytermékeket választóknál is.

A kutatásból kiderül, hogy a 25-45 év közötti felnőttek számára fontos ugyan a környezettudatosság, de azért jól látszik az is, hogy a személyes érdekek több esetben felülírhatják ezt.

  • A szelektív hulladékgyűjtés kimagasló a körükben (72 százalék ezt választja a vegyeset megjelölő 6 százalékhoz képest), a csomagolásmentes termékeket is többen részesítik előnyben, mint a csomagoltakat (42 vs 15 százalék), az üveget a műanyagnál (57 vs 7 százalék), a megújuló energiaforrásokat a kimerülőknél (60 vs 7 százalék).
  • Éles döntési helyzetekben azonban fordul a kocka: a saját autó előnyt élvez az autómegosztással szemben (64 vs 11 százalék), a saját gépjármű a tömegközlekedéssel (53 vs 13 százalék), a nem bio termékek a biokkal szemben (68 vs 11 százalék).

„Jelentős változások zajlanak a dohányiparban, a dohányipar jövőjét az innováció határozza meg, ez a folyamat pedig nagyon egybecseng a generációkutatásból is jól látható fogyasztói szokások változásával. A technológia, a generációs változások és az egészségügyi tudatosság példa nélküli lehetőséget biztosítanak arra, hogy a nikotinfogyasztás kevésbé káros lehetőségeit tegyük elérhetővé a fogyasztók számára, ezért is lépett be a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. is új termékével a magyarországi hevítéses dohánytermékek piacára” – mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: „minden előzetes várakozásunkat felülmúlta a termék hazai fogadtatása, a nemzetközi sikerek után itthon is az innovatív megoldásokra nyitott közönség kedvence lett”.

A teljes Generációkutatás eredményeiről, legfontosabb megállapításairól Gömöri András Máté színművész beszélgetett Dr. Zacher Gábor toxikológus főorvossal, Bereczky Enikő generációkutatóval és Sasvári Gabriellával, a Micra Market Research kutatási igazgatójával.

A beszélgetésről készült video itt érhető el:

Generációkutatás 2021. Kerekasztal beszélgetés

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A bérrendezés akkor ésszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.
2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Az Év Szaloncukra verseny győzteseit 186 szaloncukor közül választották ki. A verseny 12 kategóriájának a zsűrizésben több mint 300 kóstoló segített. A kóstolásokra több mint 8000 szem szaloncukrot osztottak ki zsűrizésre, hogy megtalálják a 20 győztest.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS